geen verf toevoer bij airbrushen

Hallo,

Ik ben begonnen met Airbrushen van een body voor een modelauto.
Ik heb een goedkoop pistooltje via ebay gekocht om is te proberen of het leuk is en of het me lukt natuurlijk maar na het gebruik van de gewone spuitbussen dacht ik laat ik het is proberen.
Dus pistooltje gekocht drukflessen van revell gekocht en verf van het merk faskolor.

maar...........Er komt geen verf door het pistool.Wel lucht maar geen verf
heb het pistool uit elkaar gehaald en schoongemaakt maar het helpt niet.
Als ik water probeer kijg ik een beetje nevel.Ik ben dus een beetje aan het balen dit is niet wat ik me ervan voor had gesteld.

Nu zijn er vast wel mensen met ervaring die mij hopleijk een oplossing kunnen aandragen?

Is de luchtdruk te laag? Ik gebruik luchtdrukflessen van revell
De verf te dik ?gebruik faskolor Ik heb ze vermengd met thinner.

welk spuitje merk fotootje type
en inderdaad faskolor moet je niet mengen met thinner maar met glas sex of ander waterbasis verduners

groetjes marcel

Hoi yokomo,

Als ik je verhaal zo lees, zit er dus toch nog steeds een verstopping in de nozzel, het spuittipje, van je airbrush.

Als je de airbrush test met puur water, moet er een aardige hoeveel uit kunnen komen. Ongeacht of je nu een compressor of luchtbus gebruikt.

Voer het volgende testje eens uit om te kijken of de spuitopening nog verstopt zit:
Druk de voorkant van je airbrush tegen je vingertop.
Trek nu het luchthandeltje heel rustig naar achteren.
Je moet bij een minimale lucht toevoer al aardig wat belletjes in je water- verfcupje kunnen zien.

Bij volledig openen van je lucht toevoer, moet het water echt uit het cupje geblazen worden.

Is dit niet het geval, zit de spuit nog steeds verstopt en zul je hem nogmaals uit elkaar moeten halen en schoonmaken.

:bye: Ruud

Allemaal bedankt voor de tips

ik ga ermee aan de slag.
Ik heb de faskolor gemengd met glassex maar er komt nog geen verf uit het pistool.
Ik ga hem uit elkaar halen,schoonmaken en de tip van Catweazle proberen.

Ik zal het resultaat posten.
trouwens wat is de verhouding verf/glassex ? twee delen verf 1 deel glassex of...
hoe dun zou de faskolor moeten zijn om deze te kunnen spuiten

Heb zelf nog niet met faskolor gewerkt, ik gebruik over het algemeen Schmincke, deze verf is al op spuitdikte als je hem koopt. Potje goed schudden en je kan spuiten.:D

Maar heb eens vernomen dat je als fuistregel aan kan houden dat de verf voor een airbrush zo dik moet zijn als melk. Dat is dus vrij dun.
Denk er wel even aan, dat hoe dunner de verf, hoe meer laagjes je moet spuiten om de juiste kleur en dekking te krijgen.

Als ik naar de verf kijk die ik aangeleverd krijg, is dat over het algemeen ook zo.
Kijk ik naar de Alclad verf, die ik nu voor het chroomwerk gebruik, dan is deze zelfs nog dunner. Deze verf is bijna water en wordt met 1 bar druk gespoten.

Nog een laatste tipje, spuit altijd in heeel dunne laagjes en meen de tijd tussen het spuiten van de laagjes.

Hoop dat je er wat mee kan.

Succes bij je eerste pogingen en de aanhouder wint zeggen ze altijd.;)

:bye: Ruud

Back