Gel en vloeibaar secondelijm......

• Topicstarter Topicstarter Alex10
  • Startdatum Startdatum
A

Alex10

Guest
Weet iemand hoe gel seconde lijm op vloeibare reageert??

Ik gebruik gel omdat die niet direct in het hout trekt maar als er dan een stukje "onbeplakt" blijft dan laat ik er wat vloeibaar seconde lijm in vloeien maar weet eigenlijk niet of dat elkaaar reageert.
Het is allebei van Bison.

Alex

Als je Bison bond gebruikt kun je daar gerust de normale secondenlijm overheen doen, dit is vrijwel hetzelfde product. Het enigste verschil is dat de bond stroperig is en de industrie kwaliteit secondenlijm van Bison heel waterig is.
En de activator van de bond kun je met alle andere soorten secondenlijm gebruiken. Alleen jammer dat bison die niet in grotere spuitbussen verkoopt.

Ok, en inderdaad irritant dat het alleen in die kleine tubes te krijgen is. Maar was het was een actie bij multimate dus heb ik maar wat ingeslagen.

Ik ga weer lekker plakken... hehe

Alex

Theo Coenen zei:
Alleen jammer dat bison die niet in grotere spuitbussen verkoopt.
Bij de "industie-verpakking" secondelijm van Bison heb ik al 3 keer meegemaakt dat de lijmnippel vast gelijmt zit in de dop :evil:
Voor mij alleen nog maar kleine tubetjes.

Dat gebeurt mij ook bij de Zap flesjes hoor. Als je klaar bent met lijmen even het tuitje leeg maken zoals een injectiespuit en alles wat over het tuitje loopt afvegen met een stukje keukenrol.

en de dop er niet te vast opdraaien, anderd zit ie inderdaad de volgende dag muurvast.
locktite gebruikt dezelfde flesjes, die van de CA's zitten ook altijd muurvast.

ik tik na het lijmen even met het flesje op de tafel zodat de tuit leeg is, of er een keer kort inblazen (van een afstandje, niet met je lipjes erop :wink: ) en dan het tuitje schoonmaken aan de buitenkant.

Alex10 zei:
Weet iemand hoe vloeibaar seconde lijm op vloeibare reageert??

Ik gebruik gel omdat die niet direct in het hout trekt maar als er dan een stukje "onbeplakt" blijft dan laat ik er wat vloeibaar seconde lijm in vloeien maar weet eigenlijk niet of dat elkaaar reageert.
Het is allebei van Bison.

Alex

Wanneer je seconden lijm te dik is (geworden) kan je dat met dunne seconde lijm heel makkelijk weer verdunnen. Dit gaat alleen maar als de lijm nog niet uitgehard is.
Als je dus iets met dikke (gel) secondelijm gelijmd hebt en de lijm is al hard dan kan je zonder problemen met dunne secondelijm er overheen. Is de dikke lijm nog niet hard dan kan de dunne lijm het dus oplossen.

Back