Geluidsdruk / meeting micro turbines

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Gerard_nl, 7 feb 2004.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Weet je nog welk veld/club dit was?
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kan natuurlijk ook zijn dat dit bv bij de show in weert is geweest met de pulsejet, doel je ook daarop theo?
     
  3. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    het was een eigen gemaakte turbine.
    Je geen pulsejet
    Meer weet ik niet
    Ik was op vakantie en dan probeer ik altijd een veld in de buurt te vinden om even te kijken.
    Het was een groot veld boven op een heuvel vlak bij een vuilstort of zo.
    Het is een paar jaar geleden.
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Nee Gerard die bedoelde ik niet. Maar diegene die Bertus nu opgeeft ken ik wel, er is maar een veld dat naast het vuilstort ligt in Zuid-Limburg. Dit is volgens mij ook de club waar Sandor vliegt.
     
  5. Sandor

    Sandor Guest

    zower ik weet is er nooit gebeld voor overlast
    daar een methanol motor naar mijn inziens meer lawaai maakt dan een turbine (in vlucht)
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat lijkt me met de afgelegen ligging van jullie veld ook bijna onmogelijk om veel overlast te bezorgen aan mensen die in de buurt wonen. Jullie zitten overal vrij ver vandaan.
     
  7. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Ik meen te herinneren dat zoiets ook was voor gekomen tijdens een jet-meeting in Horst.
    Ik geloof dat de omwonende mensen juist vanwege de snelheid van de kisten klaagden.

    Het was kon wel een mooie meeting met niet al te veel mensen dus ik had toen alles rustig kunnen bekijken en nog wat dingen kunnen vragen :wink: .

    Ik hoorde toen achter af dat ze klachten hadden gekregen niet vanwege het geluid 8O (eventueel te veel geluid) maar vanwege dat de mensen die daar wonen een ander soort geluid hoorden en toen in de lucht keken en toen tot hun verbazing en schrik de modellen(de mensen daar dachten eerst dat het raketten of zoiets waren) door de lucht zagen scheren met een noodgang 8).
    Dit is volgens mij 2 of 3 jaar geleden.

    Grtz,
    Heino
     
  8. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik was er zelf bij.
    Toen iemand tegen de jet piloot zei dat er gebeld was en dat hij beter die middag niet meer kon vliegen.
    meer weet ik niet.
    Maar het ging mij er over, of dat ook een probleem probleem is wat klachten aangaat.
     
  9. Sandor

    Sandor Guest

    mischien is het beter om dit draadje te knippen en er een geluid topic van te maken
    want het is wel erg off topic gegaan met de 50mm turbines :D
     
  10. Sandor

    Sandor Guest

    vergeet die meter niet!
     

Deel Deze Pagina