Gemeente geeft toestemming

Discussie in 'Verenigingen' gestart door Guus, 29 jul 2007.

  1. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Ron
    Daar heb je een punt denk ik. Het lijkt iedere keer hetzelfde te verlopen: een club zoekt een veld, gaat op alle mogelijke manieren aan allerlei wetten en regels voldoen, dan komt een willekeurige "groene" club en die verziekt de boel weer net zo lang zodat er geen vergunning komt.
    Dat is het beeld dat ik zo langzamerhand van dat soort heb gekregen.
     
  2. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Inderdaad het is nu de provincie die moeilijk doet.

    En wat ik er van begijp is dat het nog niet eens zover is dat het een vogel gebied is, maar dat ze daar mee willen beginnen.

    De rechter mmmmm ,maar een clubje van 30 man al 3x een veld ingzaaid
    een clubhuis aangeschaft (moet ook nog opgeknapt worden) en de naar de rechter dan is het potje al wel leeg.
    :pMaar we hebben ONS landelijk vliegersbond nog Toch:rolleyes:
     
  3. De GooF

    De GooF

    Lid geworden:
    12 dec 2006
    Berichten:
    281
    Locatie:
    Emmeloord
    Flink balen is het zeker.Maar goede hoop blijven we houden het is alleen er jammer van de moeite die er gedaan is om het veld al opteknappen.

    Grt.
    Jan-Willem
     
  4. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Hoi f.t.

    Even je url aanpassen. Het .nl is niet mee geselecteerd. Werkt wat gemakkelijker.

    F.T www.modelvliegclub .nl

    Gr.
    Arnold
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2007
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Even kijken of ik dit begrijp Sander. Jij gaat in een weiland vliegen en niet bij een club (die over accommodatie beschikt) omdat een een andere club ver van jou verwijderd problemen met veld heeft ;-) ?
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Inderdaad Ron, het is ook mijn logica niet helemaal:confused:

    Grt.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Dat wisten we wel Sander. Helaas, elke keer als er een vogelclub protesteert, moet een heel traject doorlopen worden tot voor de rechter. Eigenlijk zou éénmalig, voor heel Nederland aangetoond, rechterlijk vastgelegd moeten worden dat vogels geen last hebben van modelvliegen. Staat dan weer zo'n club te zeuren, dan kan naar die uitspraak verwezen worden, weten ze meteen dat het geen zin heeft om te zeuren. Wat hen er dan natuurlijk niet van hoeft te weerhouden om, ook al is de uitslag bij voorbaat bekend, te gaan traineren en procederen.
     
  8. frank hoekstra

    frank hoekstra

    Lid geworden:
    4 mrt 2006
    Berichten:
    12
    Locatie:
    emmeloord
    misschien is het wel zinvol om het voor de rechter te laten komen om zodoende jurispidentie te krijgen. zodat het makkelijker wordt om een nieuw veld te krijgen. maar waarschijnlijk wordt dat een zeer lang traject waar de club niet op zit te wachten en ook geen geld voor heeft. het lijkt mij ook dat er een taak voorde knvvl is om de clubs in deze te ondersteunen, het wiel hoeft toch niet in iedere club weer opnieuw uitgevonden te worden?
     
  9. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    OEPS lees verder volgende bericht
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  10. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Hoi

    Als wij het als club moeten doen zijn we gelijk faliet
    Maar we zijn lid van een organisatie (KNVvl)die de mensen en de kennis in huis hebben om het voor de rechter te laten komen.
    En er zijn dan gelijk ook een helleboel andere club`s gebaat denk ik.
    Ze moeten het nu eens zo maken dat niet iedereen het wiel hoeft uit te vinden .
    Maar we hebben ook wel aangegeven dat de vogels er geen hinder van ondervinden maar dat willen ze niet aannemen.
    Ze zeggen als er windtmolens staan zijn die er 24 uur per dag en kunnen ze er aan wennen ,maar als wij er met modelvliegtuigjes vliegen niet.
    VOORBEELD : Omdat als wij er 2 middagen en een avond zouden vliegen wennen ze er niet aan.:fuckyou2:
    Het zal ook wel voor de KNVvL zijn om bij de modelvliegers in een beter daglicht te komen staan :offtopic:
    Maar het wordt wel tijd dat er wat meer duidelijkheid komt
    Het wordt wel moeilijk om in het noorden een modelvliegclub (met een veld) te vinden
    Even voor de duidelijkheid het is nu niet de gemeente die moeilijk doet maar de provincie
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  11. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest


    Zover ik weet zijn er al gerechterlijke uitspraken en er zijn zelfs al clubs naar de Raad van State (LVC Sittard en ook de MVC Swentibold te Born) geweest met goed gevolg. Misschien die gegevens eens opzoeken en kijken of die te gebruiken zijn.
     
  12. Oplossing

    De oplossing: Elke dag gaan vliegen :D dan wennen de vogeltjes er wel aan :rolleyes:
     
  13. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Inderdaad Maarten, dat antwoord kwam ook direct in mij op :)
     
  14. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    En dan te bedenken dat er delen in Nederland zijn waar geen windmolens mogen komen omdat de vogels er last van zouden hebben:?.
    Wat willen ze nu..............
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  15. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik zou zeggen kom met zijn alle op 07-01-2008 naar het gemeentehuis
    Dan kunnen jullie met z`n allen vertellen hoe we als modelvliegers er over denken ;) :D
    Komende week (of de week daar op) zijn er nog opnamen met de lokale tv.
    Maar weer afwachten wat dat weer teweeg brengt.
    Afgelopen week ook al weer een paar keer (Positief)het nieuws geweest.
    Via de krant en TV.
    En nog even opzoek geweest naar een plek waar we eventueel kunnen wild-vliegen :(
    Het is duidelijk wat ik NIET wil maar als het niet anders is moet het maar :!::!:
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Week of twee geleden werd alles wat rond ons veld vliegt, afgeknald door een hele troep jagers.. sindsdien geen fazant meer gezien.

    Nee, modelvliegen is echt slecht voor de vogeltjes....
     
  17. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Er komen hier ook meer klachten wat de natuur betreft
    Maar hier gaat het dan over de :snipersmile:vossen die lopen hier in de NOP veel te veel .
    En dan eens kijken wat die voor schaden aanrichten.
    Maarja het zijn dieren en die kunnen zichzelf niet verdedegen.
    Ik begrijp best dat er regels moeten zijn, maar je moet met de regels leven en niet door de regels

    Misschien elders al eens gezien.
    was afgelopen weekend op urk geweest
    http://www.omroepflevoland.nl/853dd...aspx?NewsKey=6CC5BBCA5071C652C12573BE007136C6
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2007
  18. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Hoe laat?
    Is er ook iemand van de KNVvL bij om de club te steunen?
     
  19. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Emmeloord
    Volgens onze voorzitter kan die op dit moment niets doen
    (Persoonlijk denk ik er anders over)
     
  20. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    ik ben het met je eens, zelfs de aanwezigheid van zo'n iemand kan naar mijn idee al helpen. Dan geef je aan dat de landelijke luchtvaart vereniging achter de club staat. Dat geeft een ander beeld dan dat je (met alle respect) alleen als lokale club (met slechts lokale belangen) er staat.

    ik vind het erg jammer dat de KNVvL er niet bij is:-( naar mijn idee een gemiste kans
     

Deel Deze Pagina