Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gijs zei:
waarneer komt die naar de hei in Ede
Ergens in april neem ik hem mee en is het ook de bedoeling er vanaf de hei er mee te vliegen :cool:

Hee Peter,

leuk dat je het ook nog steeds volgt, het enthousiasme wordt met de naderende maiden steeds groter :yes:

verdomd mooi kissie

@Berto.

Ziet er schitterend uit je jet, ik zou hem met alle plezier voor je willen invliegen :yes:
Mooi schema, orgineel :mrgreen:

Ger.

@Berto

Kelere jij maakt er een heel kunstwerk van met je gespuit op je kist, ma wel heel mooi, dat dan wel weer.

Yes de datum en de plek is bekent voor je maiden, ik zal men jetje ook even voor elkaar knusselen en dan zal het zekers een gezellig daggie maiden/vliegen worden.

Zal ik die alufolie voor je stabilo mee nemen na je maiden of zal ik het opsturen naar je, zeg het maar, laat maar even weten via MSN.

Vriendelijke groeten Japio

Laatst bewerkt:
@ Jaap,
be patience, op een woensdag ga je hem zeker zien vliegen :yes:

@ nijsinkgj & martin martens
Thanxs :D

@ Ger,
je mag naast me staan toekijken en aanwijzingen geven ;-) (en de leerlingzender vasthouden in geval van :-) )

Daarna mag je zelf ook wel een rondje ;-)

@ Jaap,
neem maar mee dan zien we daar wel hoe of wat

Laatst bewerkt:
Na vandaag lekker met het gezin naar Scheveningen te zijn geweest waar de grote kleine man met z`n vliegertje helemaal "The Man" was en wij zonder eigen auto terugkeerden moest ik vanavond even de zinnen verzetten en weer aan m`n jetje knutselen.

Dus heb ik maar even flapservo luikjes gemaakt:
jet165.jpg

Morgen zal er niet al teveel gebeuren aan de jet daar ik nu met Onno Scheveningen onveilig ga maken om te kijken of mijn stoombootauto weer rijden kan krijgen.

Wordt eens tijd om naar een vervanger te gaan zoeken :-(
Maar da`s allemaal off-topic ;-)

Mooie streepjes op de vleugel hoor.
Was weer gezellig in scheveningen jammer van de stoombootauto maar dat zat er aan te komen. Je moet ook af en toe wisselen van stoombootauto he

Succ6 met het verwerken van het verlies..

Groeten Onno

Hee Onno,

bedankt voor het weer gezellige ritje, de stoombootauto heeft bij deze dan ook maar zijn laatste rustplaast gevonden ;-)

Zie je woensdag weer op de hei en hoe we nu alles mee zien te krijgen zien we wel weer.

Mooi he die streepjes :D

De orginele streepjes op de staartbomen zijn trouwens stickers waar blanke lak overheen is gegaan.

En de ontvanger en ECU voorzien van een zacht laagje:
jet166.jpg

Ontluchtingsslang van de maintank loopt er 1x omheen ter voorkoming van lekken tijdens rugvlucht etc.:
jet167.jpg

En had verder nog wat kleine zaakjes gedaan.

Het zwaartepunt zal met een volle hopper goed uitkomen, hoop vrijdag de hele handel eens af te tanken en hoop dat alles lekvrij is.

Heb wel de vleugelbevestiging nu door en door moeten boren :-(
Op 1 of andere manier lijkt het draad uit beide inslagmoeren te zijn gevreten :roll:
Nu komt er een boutje door de vleugel heen te lopen, ach het functioneerd in ieder geval.

Op elke stekker verbinding komt zo`n leuke clip zodat de stekkers niet los kunnen.

Hopenlijk vrijdag de motor even draaien en duimen dat ie goed genoeg is voor de eerste vluchten.

Moet eigenlijk nog even een gaasje maken ter voorkoming van het opzuigen van ongewenste zaken.

Nou dan ben ik al een heel eind klaar voor de maiden :yes:

Jee Jaap,

jij bent ook een nachtmens :D

Tja, de Passat van mij is dus Passee :-( , die staat voor de deur van een sloperij in Den Haag met een vastzittende versnellingsbak :D (zaterdag even "inleveren")

en ik noemde de Passat een stoombootauto want de mensen achter me in een file gingen vanzelf tientallen meters afstand houden want hoe langer de file duurde hoe meer de auto ging roken als een stoomboot :D

Alexxx zei:
ty-wrap om de slang op de plek waar ie de tank verlaat
Hee een goeie :D

Heb er zojuist een borgdraadje om gedaan.

Laatst bewerkt:
Hoi Berto, doe aub starks wél een hele goed range check met draaiende motor. Het zal misschien wel meevallen maar ik zie dat je ontvanger/uitgang antenne en de ecu met z'n power/pomp kabels vrij dicht bij elkaar wonen waar ik nooit zo'n voorstander van ben... ik zet ze liever minimaal 30cm uit elkaar maar dat zal met inbouw architectuur van dit model niet zo makkelijk gaan. (De meeste zullen het zo wel hebben?)

Ontluchtingsslang van de maintank loopt er 1x omheen ter voorkoming van lekken tijdens rugvlucht etc.:
Dat zal wel meevallen..., tenzij je een heel aerobatics parcoer in je gedachten hebt nádat de motor uit is! Bij draaiende motor zuigt je tank continue onderdruk ;)

Grt,
Gerald

Hee Gerald,

tja echt veel ruimte heb ik niet om alles sver uit elkaar te leggen, een range check gaat zowiezo wel plaatsvinden maar ik denk dat dat wel goed zal gaan.

Heb ook vaak die verhalen gehoord bij benzine motoren dat dat ver uit elkaar moet liggen, bij mij lag het redelijk bij elkaar en heb nooit problemen ermee gehad.

Maar da`s geen garantie voor deze kist natuurlijk ;-)

Wat betreft die ontluchtingsslang zal dat zeker wel meevallen maar voorkomen is beter dan genezen.

Zeer binnenkort dus een maiden, donderdag de motor nog eens draaien en dan moet het gewoon maar gebeuren :yes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back