Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Coen,

leuk dat je ook meeleest.

Dit weekend moet er weer gewerkt wordne maar met dit weer gebeurt er weinig dus ben weer even met m`n jetje aan het klooien.

Doe van vandaag is om de vleugel en het stabilo (dat is al gedaan) nu dekkend wit te spuiten :-)

Moet wel goed komen :yes:

Z'n baas wil ik ook;-) heb je geen vacature daar :-))))))

Nop, dan ben ik straks m`n 1x per 3 weken bouwweekend kwijt ;-)

Stabilo is naar mijn maatstaven klaar, nu de vleugels even afplakken en spuiten.

Zit alleen nog even te dubben of ik ze ook met 2K lakj zal gaan behandelen..........

Nog 1 vleugel te gaan :-)

Een toekomstig ombouw projectje is ook alweer binnen :cool:

Een Byron Mig 15:
mig.jpg

mig1.jpg

mig2.jpg

mig3.jpg

mig4.jpg

mig5.jpg

mig6.jpg

Laatst bewerkt:
Zo, alles is gespoten, eind van de dag nog even een 2K lak erover, drogen en klaar :D

Zo alles staat ook in de 2K lak, morgenochtend eens bekijken wat het resultaat is maar ik ben nu al dik tevreden :yes:

kan ik binnenkort toch al een start maken met 1 van m`n 2 opvolgers :cool:

O ja en de Skymaster en de Pfeil, pffff voorlopig weer genoeg te doen ;-)

Nog 1 vleugel te gaan :-)

Een Byron Mig 15:

Aha, dat is hem dus. Valt best wel wat van te maken hoor maarrehh.., wat is die bruin/zwarte smudge bij de hoofd ligger? Lijkt wel of de vorige eigenaar voor zijn werk wegen asfalteerde....?

Grt,
Gerald

Hee Gerald,

yep dat is hem, dat zwarte lijkt op 1 of andere kit :roll:
Ik ga ervan uit dat dit spant een stuk doorloopt in de vleugel maar erg veel vertrouwen heb ik er vooralsnog niet in.

Liefst heb ik de vleugels ook verwijderbaar maar daar moet ik nog even over denken.

Heb er ook nog een extra romp bij en een byrojet ducted fan voor een 10 tot 15cc DF motor.

Hee Gary,

Spanwijdte: 1380 mm
romplengte: 1500 mm
er moet tzt een turbine in komen, de P80 is waarschijnlijk wat te groot (eerder zwaar qua ruimte heb ik meer dan genoeg) maar wie weet komt er dan over een jaar of wat wel een kleinere turbine versie in.

Ga eerst eens kijken of de P80 een optie is, ook met fixed gear, daarna kan ikhem altijd nog modificeren naar verwijderbare vleugels en retracts.

Maar als ik er iets aan doe open ik een draadje van de Mig (zal ik binnenkort even doen dan maar ;-) ).

@Berto

Nog ff knusselen aan mijn jetje en hij is weer helemaal gereed om te vliegen, toppie Berto, al een beetje last van zwakke knieen , nee he ik ook ni, gaat goed komen.

Vriendelijke groeten Jaap

Oeh, wat ben ik blij dat ik er nog een spuitbus 2K lak op leeggespoten heb.

De kist ziet er nu direct al veel beter uit, mooie blanke laklaag die nog mooi glanst ook.

Ik ben nu nog tevredener dan dat ik gister al was :yes:

En Jaap gaat helemaal goed komen, las dat jouw kissie er ook gereed voor is dus moeten we snel maar eens gekke dingen gaan doen ;-)

Ik ben tevreden :yes:

Toch nog wel een mooie glans gekregen met een doodnormale 2K lak spuitbus ;-)
Moet je nagaan wat een echte goede bouwer en spuiter ervan zou kunnen maken :-)

Het stabilo:
jet170.jpg

Rechtervleugeltip:
jet171.jpg

Linkervleugeltip:
jet172.jpg

En het totaalplaatje:
jet173.jpg

jet174.jpg

Ben best tevreden met de striping zo dus daar gebeurt niets meer aan :D

Nu maar eens er mee gaan vliegen :D

Hee Jongens,

bedankt allemaal :-)

Echter kom je wat dichterbij dan zie je hier en daar wel wat kleine onregelmatigheden maar die vallen toch niet meer op als je op 2 meter staat of als de kist voorbij komt sjeesen ;-)

Ombouw? Van ? naar turbine of bedoel je iets anders?

Oef wat een mooi ding. Vraag me inderdaad alleen wel af wanneer je die Pfeil gaat doen... Is ook mooi namelijk. Ben blij dat ik niet hoef te kiezen ;)
Die andere ziet er ook goed uit BTW

Grtz

b

Hee Jongens,

bedankt allemaal :-)

Echter kom je wat dichterbij dan zie je hier en daar wel wat kleine onregelmatigheden maar die vallen toch niet meer op als je op 2 meter staat of als de kist voorbij komt sjeesen ;-)

ha berto
hij ziet er mooi uit hoor
en wat betreft die onregelmatigheden niet binnen twee meter komen vliegen lijkt mij ook beter voor de regels :mrgreen:

ik ga zo alvast effe maidenen kijken of hij het doet
tot later;)
grt
michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back