Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik zelf ook al jaren HiTec's in bijna al m'n kisten; zowel de analoge als de programeerbare digitale (in de Jets) ze hebben me nooit in de steek gelaten,
zou dus ook mijn keuze zijn...;)

Frank

Laatst bewerkt:
Hee Mannen,

leuk dat jullie ook nog steeds dit draadje volgen :D

Hoop dat ik snel wat hoor, als de Hitecs er nog zijn dan ga ik daarvoor :yes:

Laatst bewerkt:
Go dymond :) Slechte ervaringen vind je overal met alles. Goede ook :) Keuze is aan jezelf maar ik heb persoonlijk nog geen slechte of kapotte dymond gezien maar ook geen hitec's.

Ik weet alleen dat je van de dymonds geen spijt gaat krijgen ;)

Go TOWERPRO ;-)

Heb zojuist bij RC Technics 2 TowerPro`s besteld.
Eens kijken hoe die bevallen op m`n flaps, scheelt een stuk in de kosten, hoop ze morgen binnen te krijgen kan ik ze van het weekend op het werk eens monteren kunnen we woensdag weer jetten :D

Ben benieuwd, maar voor de hoofdfuncties zou ik ze ook niet zomaar gaan toepassen.
Daarom zijn de flaps nu wel een leuke test, 90 graden openen per kant geeft wel wat kracht dus we zullen zien wat ze doen.

Ze zijn net vertsuurd dus ik zou ze morgen moeten kunnen hebben :-)

Hmm, van Towerpro ken ik alleen nog rammeldebammel tril piep kraak... Kracht hoef je niet bang voor te zijn, de rest wel..

Ik gebruik ze alleen nog voor op 't gas... Vind dergelijke servo's op een jet wel een erg slechte manier van bezuinigen.. Vlieg dan een paar keer minder, wat je aan kero uitspaart kun je aan servo's uitgeven... Ik denk dat je dan nog beter een graupner standaard servo kunt pakken ....

Je flap zal maar in de hoek schieten naarbeneden net volgas. Kapotte ppotmeter doet zoiets ;) Ik vlieg met de kleinere towerpro's wel erg tevreden dus ze kunnen het wel....

Als zo`n rammeldebammel servo toch zo slecht is zou ik het ook niet op gas toepassen, niks zo vervelend als een half uur op 3/4 moeten rondkachelen omdat die servo niets meer doet ;-)

De graupner standaard servo zal het waarschijnlijk niet aankunnen, had nu een 5kg servo erop staan en die stopte ermee.
Misschien door ouwerdom, misschien door teveel kracht, wie zal het zeggen?

En we zullen zien wat die TowerPro`s doen, als ze echt zo slecht zijn weten we dat ook weer.
Zo niet dan heb ik geld uitgespaard ;-)

lol.........

en zolang vliegt een jet niet door als het gas blijft hangen :) maar daar hebben we dan weer geen servo's tussen........

Was altijd een beetje huiverig ervoor om de FCO 2 onder het stabilo te monteren maar blijkbaar is dat geen probleem:
Watch "XL Flight with Flycam one" Video at RC Videos

Volgende keer ook maar eens proberen geeft toch weer een heel ander beeld :D

Verder redelijk goed nieuws dat er een voorstel voor turbinevliegen op onze club klaar ligt waar over gestemd gaat worden.
Het bestuur is dus akkoord nu eens kijken wat de meerderheid van de leden beslist tijdens de stemronde.

De servo`s zijn binnen :banana:

Zo maar eens even solderen en monteren dan is de jet weer klaar :D

Zo, de flapservo`s zitten ook weer en afgesteld.
Kissie is er weer klaar voor nu hopen dat het weer "turbine veilig" blijft dan gaan we woensdag weer lekker jetten :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back