Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hier de "schade":
jet177.jpg

jet178.jpg

Desnoods wat grotere schroeven en klaar ;-)

En dan kan ik meteen dit even verhelpen wat al tijden zo is:
jet179.jpg

Dit had ik al eens teruggebogen na een overshoot, echter door het gebruik is die weer wat verbogen.

Maar da`s ook zo weer verholpen.

Ga ook meteen al mijn servosnoeren verleggen zodat de in aantocht zijnde Jeti R14 er zo in kan.
Tevens wil ik later ook af van de V-kabels en alles direct aansluiten op de ontvanger en dmv de mixer mogelijkheden in de R14 diverse zaken koppelen.

Ook kan ik dan de flaps laten zakken met vertraging.

Ha, dat is slim bedacht :) toch zou ik het in de lucht niet proberen ;) Remt wel als een idioot op de grond......... erg moeilijk te bouwen is het niet....... wel jammer van het gewicht ;)

Denk dat het ook een "zekere afschrijving van de kist is" als je dat tijdens het vliegen probeert.

Zag ook dat ik nog geen update had gedaan mbt de werkzaamheden.

De neuspoot mechanisme vork :roll: is ook weer recht gebogen, paar tikken met de hamer, even een vijl erlangs en weer klaar ;-)

De neus retract zit er ook weer in, de 2 voorste zitten nu met M4 bouten en inslagmoeren vast, de achterste 2 met langere/dikkerschroeven.
Dat houdt het wel weer even en als die nu er uit breekt dan neemt de bevestiging mee, kan ik dat meteen weer netjes maken ;-)

Verder ben ik even aan het kijken hoe ik de staartbomen dmv pennen of misschien pijpjes zo vast kan krijgen dat deze niet meer kunnen bewegen.

En al een deel van de servosnoeren losgeknipt om deze iets te verleggen voor de onderweg zinde R14.

Hoop dat de kist woensdag weer een keer kan vliegen en dan zaterdag op Pampa kan staan.

Vanavond weer wat rommelen.

Ik denk dat je bussen in de bomen moet maken die precies om de pennen heen vallen. Dan zou het mooi strak moeten zitten.

Ik ben van plan om bussen te maken in de bomen om de inbusbouten heen zodat ik die goed kan aandraaien.
Als ik dat nu doe dan trekt ie de bomen helemaal naar binnen toe en zit het alsnog niet echt vast.

1 boom zit strak genoeg maar de ander kan teveel bewegen naar mijn zin.
Komt wel door mijn eigen aanpassingen maar moet wel even verholpen worden.

Zo in de staartbomen zijn busjes geplaats, kan de inbussen nu lekker aandraaien zodat de staartbomen niet meer bewegen :D

Yep, ondertussen is m`n neuswiel etc. ook weer helemaal gefixedt.

De kist kan nu dus weer het luchtruim in :D

Hoop morgen de rest van de kabels te verleggen en dan de tanks er weer in en hopen dat het woensdag mooi weer is om even weer te gaan vliegen :cool:

Hier is het alleen nog maar goed geweest, de buienradar ziet er ook positief uit dus het moet maar weer :roll:

Gister 3 heerlike vluchten gemaakt, over de landingen wil ik het niet hebben maar verder.......

Top avond :thumbsup:

Toch even over die landingen, ze waren bij alles 3 de vluchten waardeloos.
De kist ging konstant stuiteren door een net te hoge snelheid en door een aflopen veld.

We vlogen over de lange zijde maar die heeft een redelijk "down slope" erin zitten van +/- een halve meter.
Je komt dus mooi aan, met de kist in een mooi glijpad en dan blijf je op dezelfde hoogte van de baan vliegen terwijl de kist wel zakt, uiteindelijk gaat ie valt ie net uit de lucht en gaat de neus stuiteren.

Bij landing 1 resulteerde dit in overshoot net de hei in, landing 2 ging beter en was gewoon op het veld.
En landing 3 was aardig te noemen, kan beter maar goed genoeg.

Verder wel heelrijk gevlogen, dat de staartbomen nu niet meer verstellen is goed te merken, ook heb ik beide rudders iets naar binnen gesteld (later een fraktie terug) en het "zoeken" is nu ook weg.
Paar rollen gemaakt, loops, hoge bochten en snelle fly-by`s.

Kissie gaat steeds meer op hoog vermogen vliegen en had na 1 vlucht de hoofdtank al helemaal leeg getrokken.

In vlucht 3 ook nog 3 afgebroken landingen gemaakt, zodra ik voor de drempel ben moet ik volgas geven en de kist rustig van de grond vrij zien te houden dan kan ik een mooie doorstart maken.
Geef later gas en de kist gaat gewoon zitten, was een leuke oefening om te doen :D

Heb ook nog 1 vlucht een GPS aan boord gehad.
In die vlucht heb ik in 7 minuten tijd 13,3km gevlogen met een top snelheid van...........................

226 km/uur !!!!!!!!!!! (zonder aanduiken)

De meeste schatten de snelheid op 175 max. 200.
Was zelf ook redelijk verbaasd dat er 226 op de GPS stond, en met aanduiken kan dat dus nog hoger liggen.

Maar was weer een lekker jet avondje.

Hier nog wat foto`s met dank aan Vincent:
jet58.jpg

jet59.jpg

jet60.jpg

jet61.jpg

jet62.jpg

jet63.jpg

Heel mooi berto :) Daarbij komt nog dat de snelheid in een gps gemiddeld wordt genomen over een paar seconden (meestal). Kan dus zijn dat je nog net iets sneller ging ;) Wel mooi om te weten dat je met een 8+ turbine 50 km/h meer doet dan met een 5+ turbine :) Die weerstand begint aardig groot te worden.

En dat landen, tja, hij blijft doorzetten ;) Ik had er met windstil weer ook last mee met de vision maar de formost wil aardig gaan hangen nu. Zodra ik hem ook naar de grond zweef heb ik het ook. Snelheid is dan te hoog en hij gaat gewoon stuiteren. Alleen met de neus omhoog en sleepgas stuiterd hij niet. Nu is slepen met een traag accellererende motor wel een stuk lastiger. Niet alleen kan het te lang duren voordat je vermogen krijgt maar hij schiet ook te snel door en klimt dan als een gek. Beter is gewoon 4bf ;)

Vanavond gaat mijn motor worden aangepast zodat deze super betrouwbaar wordt :) Dan moeten we maar eens afspreken ;)

Dat afspreken moeten we zeker eens doen.

BEn ook even aan het informeren naar een ander ECU (projet) omdat daar de accerelatie waarschijnlijk wel mee in te stellen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back