Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of zoek een Fadec :) HEEEEEEEEEEL flexibel ;) Misschien heeft iemand daar nog wel 1 van liggen, zitten veel bij de wat goedkopere motoren ;)

Hoi Berto.

Weer bewezen dat de landing de meest 'moeilijke' figuur blijft, en de grootste concentratie opslokt, nog zo'n 30 vluchtjes schat ik en je kan er mee lezen en schrijven, en ermee landen op een postzegel.
GPS, ja dat ding geeft precies aan wat er werkelijk gebeurt, heb zo'n ding in m'n ouwe XL Boomie gehad en was ook zeer verbaast, had er 273 km/u mee gehaald met een 13 kilo turbine en in ruim 8 minuten ook ruim 19 km afgelegd, en 4 liter verstookt, 1 op 4,75 dus :wink:
PROjet = alles instelbaar. Verstandig is om te informeren bij JetCat wat het kost om de eigen ECU te updaten.
Gegroet en houdt hem heel.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Ger,

Die landingen zijn meestal ook het leukste om te doen, dus vandaar ook de laatset vlucht redelijk wat circuitjes gedraaid om even te wennen.

Ben ervan overtuigd dat zonde de down slope de landingen netter waren geweest (en met 50 mtr baan nog netter ;-) ).

Ach er moet toch ergens een uitdaging zitten in dat jetten, dat vliegen kennen we onderhand wel :roll: ;-)

Heb ondertussen het manual van de Projet ECU even uitgedraaid en hun een mail gestuurd met wat vragen.
Kijken of ik er wat wijzer van wordt.

Ben bang dat ik dan ook al een bestemming heb gevonden voor m`n verjaardagsgeld :-(

Hoop binnenkort de GPS gegevens ind e pc te zetten, en tzt eens kijken wat zo`n Jeti GPS sensor allemaal aankan.

Heel houden doen we hem wel :yes:

Zie je komend weekend.

Grt,
Berto.

Laatst bewerkt:
projet ecu

Dat afspreken moeten we zeker eens doen.

BEn ook even aan het informeren naar een ander ECU (projet) omdat daar de accerelatie waarschijnlijk wel mee in te stellen is.

Hallo Berto

De Projet kan je inderdaad de acceleratie tyd en deceleratietyd instellen
Ik gebruik er zelf een op mijn KJ_66

Dank je Rose, ben ook blij dat ik voor die bui nog net een vluchtje heb kunnen maken.
Ondanks dat het een rustig vluchtje is doe je zo wel heel veel ervaring op met het hoe en wat op meetings.

Is soms toch weer even wat anders dan op de "gewone" meetings.

Maar ik heb met volle teuge genoten en was ook zeer blij dat de vrouw en kids zich ook vermaakt hebben.
Voor hun was het de eerste keer dat ze mee waren naar een meeting om mij met speelgoedvliegtuigjes te zien spelen.

En ze gaan waarschijnlijk nu wel wat vaker mee :D

Hee Berto het was inderdaad een mooi veld en ervaring om te vliegen
Ik zag mijn Rookie II ook een paar keer op het filmpje:)
Mooi filmpje trouwens, ik vroeg me wel af of het gezichtsbedrog was of dat ik het goed zag dat af en toe je cockpit kap een beetje omhoog zag komen,
kan het schaduw geweest zijn of was echt ruimte tussen de romp en cockpit?

groetjes Johan

Hee Johan,

yep, jouw kissie komt af en toe voorbij scheuren.
En zeker een goed eervaring, voor het eerst met 4 jets tegelijk de lucht in is wel weer even wat anders.

En nee, het is geen gezichtsbedrog de kap komt echt omhoog op het volgende filmpje is het nog beter te zien:
Formost op de hei

Hij houdt het echter nog steeds ook met z`n top van 226 km/uur ;-)

Ik ga het tzt we eens aanpassen :roll:

kap

Zou er maar niet langer mee wachten, flexen doet die kap X maal en dan opeens klapt die volledig uit elkaar.
Zou toch zonde zijn.

Ger.

Zolang het op film staat ;-)

Een tijdelijk plakbandje zou al veel helpen.

Moet wel zeggen dat ik na Pampa wel weer heel veel zin heb gekregen om eens verder te gaan met de byron-mig-15-turbine-conversie-bosmodelair, moet volgend jaar toch eigenlijk wel met wat anders op de jetmeetings verschijnen :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk, plannen voor een 2e :)

Mijn kap voelt enorm stevig maar ik heb al lopen kijken naar verstevegingen. Wat carbon staven moet voldoende zijn. Nu gaat de mijne niet zo hard (191 op gps :)) maar hij houdt het al 35 vluchten perfect vol :)

Wanneer spreken we eens af? Ik was gisteren enorm verbaasd. Het was windstil en de kist stond bijna stil in de lucht tijdens de landing. Perfect stabiel en ik hing niet aan up :) Even later nog langzamer geprobeerd maar dan valt hij opeens weg ;) De trainers hadden 3x meer ruimte nodig :)

Kijk de plannen voor een 2de (en de 3de de Rafale) zijn er altijd al we (ze staan niet voor niets al thuis ;-) ) maar de tijd is moeizaam te vinden :roll:

De kap voelt wel stevig maar beweegt toch altijd meer dan je denkt, als we dan toch een keer afspreken tapen we de FCO 2 op jouw kist en kijken wat ie dan doet.

Gister ging ik volgens de GPS ook niet hard, maar 203 maar heb toen alleen volgas tegen de wind in gegeven, dus de grondsnelheid komt dan lager uit en dat is wat de GPS meet.

Ik had ook al 190 gemeten met de airspeed pickup en gisteren was het windstil dus het zou goed kunnen kloppen.

FCO 2 op de mijne is goed, ben ook wel benieuwd :)

Gister 2 heerlijke vluchten gemaakt met de Formost op de 2,4GHz van Jeti :D

De R14 test bestond uit het monteren in de Big Lift van Onno en zo hoog mogelijk zien te komen, dat was de range check en die was top.

De R14 dus in de Formost en vliegen maar.
Geen enkel probleem geconstateer ddus ik ben dik tevreden.

Jammer genoeg heeft de onderste FCO 2 het niet helemaal lekker gedaan en de 2de vlucht staat er helemaal niet op ?!?!?!?
Denk dat dat mijn eigen schuld is zla vanavond eens kijken of ik met het wel gefilmde deel iets kan.

Vlucht 1 kon ik m`n gear niet intrekken maar dat kwam omdat ik de gear stekker verkeerd om had gemonteerd :ooops:

Vlucht 2 ging gewoonweg weer lekker, het was windstil en heb 2 touch en go`s gemaakt waarbij de 2de wel erg close was aan het einde van het veld.
Jammer de dat niet op de FCO2 staat want de staart ging door de heidegras heen :roll:

Maar verder lekker gevlogen, de landingen waren weer gewoonweg goed en de vluchten lekker rustig.

Gemeten top gister was 209, hoop komende dagen het kabeltje voor de GPS binnen te krijgen dan kan ik het geheel op de pc een bekijken.

Leuke video ;) Maar..... je motor heeft een hotspot?? Links onder gloeit hij erg veel. Kan je dit op de grond eens nakijiken bij wat donker weer? Als je hem op 1 plek flink ziet gloeien is dat niet goed..... of vertekend het op de video?

Nee hoor dat is over het hele tubine wiel , en je ziet het alleen maar als het wat donker is.
Het cameraatje maakt dit nog een beetje erger,
Niets aan de hand .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back