GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De 3de versnelling is in de huidige serie al aangepast... Ik heb via mijn LHS ook een vervanger voor mijn 3de versnelling gekregen, dus dat probleem is ook opgelost (moet hem er alleen nog in zetten!)...

    Ik heb de vering juist wat straffer gezet (extra vulring er tussen) zodat ie op verharde ondergrond niet overdreven ver gaat overhangen in een bocht...

    Wanneer je veel door mul zand gaat rijden moet je de brake drive cup in de gaten houden, deze krijgt het dan zwaar te verduren...

    Binnenkort hopelijk wat meer foto's van een jumpende Genesis... moeten nog ff een schansje maken...
     
  2. koole

    koole Guest

    Hallo, ik Emile Koole en nieuw op het forum.

    Sinds enige tijd heb ik ook een Genesis, gekocht bij RC world in Brielle. Beetje duur, maar goede service en dat is erg belangrijk bij de Genesis. Heb de auto bijna ingereden, maar al redelijk wat problemen gehad. 1 gevalletje door mezelf, ik reed met 50 over een afgezaagd boomstammetje heen (dacht ik). De genesis stond dus ineens stil. Hierdoor brak er een onderdeeltje onderaan de auto. Niets super ernstigs en kon na wat sleutelwerk gewoon verder. Tevens door een greppeltje het stuurstangetje afgebroken. De grote wielen zorgen voor veel kracht op de onderdeeltjes.

    Nu zijn ook mijn diffs kapot, ik heb een tweede serie auto, dus mij is het een raadsel waar ze toch kapot zijn gegaan. Ik had er wel een setje nieuwe tandwielen bij gekregen, maar die zien er hetzelfde uit. Ik weet niet of deze beter zijn dan de oude. Mijn diffhuis is ook opengebarsten, dus dat wordt van de week nog vervangen bij RC world.

    Ook goede berichten, een beest van een auto, wheelies niet normaal. Je moet gewoon voorzicht optrekken of hij gaat achterover. Ik kan op het gras een wheelie maken van zo'n tien tot vijftien meter, heel gaaf als ie tijdens de wheelie overschakeld naar 2. Het remmen deed ie niet zo goed, dat heb ik opgelost door de 5kg servo op de gas/rem te zetten. Deze servo stond op de schakelpook (net echt nodig). Nu remt ie super, met verder alleen originele onderdelen. Binnen 1 meter staat ie stil vanaf topspeed. Zuipt wel benzine, maar ja daar krijg je fun voor.

    Tijdens het rijden op het asfalt ook nog een mooie salto in de lucht gemaakt toen ik een oprelletje opreed. Gelukkig kwam ie weer op de wielen terecht, bij 40 km/u op de kap wordt ie niet mooier van.

    Ook de ritten op klinkers zijn gaaf, haast niet weg te komen, zoveel slip. Bij vol gas wegrijden gaat de auto tollen als een gek, oppassen voor stoepranden, je grootste vijand!

    Mari, heb je foto's van de modificatie van de t-bones met de benzineslang?

    De motor stopt nog wel eens plotseling. Ik heb gloeiplug nummer 3 erin zitten. Zou dat een oorzaak kunnen zijn, ik begreep dat er beter 7 of 8 in gaat?
     
  3. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Na mijn Genesis bekeken te hebben vandaag ben ik er achter gekomen dat in de fabriek een montage fout is gemaakt, de upper suspension arm was niet goed gemonteerdmet als gevolg dat dat de shock shaft krom was :cry:
    Mari was zo vriendelijk om me te helpen met het rechtbuigen van de as maar helaas was de as iets te hard en bra die af.... dus nu morgen maar naar de LHS en hopen dat ze me weer aan het rijden kunnen helpen.
     
  4. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Hoi Emile welkom op het forum.

    welke tandwielen zij erbij geleverd? bij mij zaten er zwarte gefreesde tandwielen bij dus niet de gegoten die er in de eerste serie bij zaten en die doen het tot nu toe goed.

    wat betrefd de plug kan je volgens mij beter een hogere plug erin doen wat ik heb gehoord(volgens Mari die hier naast me zit ook) wat ik erzo in heb zitten weet ik niet het is nu nog mij eerste plug en ik zie er niks opstaan.
     
  5. koole

    koole Guest

    Over welke tandwielen hebben we het, de grote bij de motor, of die in het diff. Die in het diff zijn middelgrijs, zeker geen zwart.
     
  6. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    nee ik dacht dat je die grote bij de motor bedoelde.
    in het dif durf ik niet te zeggen die is nog niet open geweest. dus die zouden oo bij mij wel die gegoten kunnen zijn. maar mijn tandwielen bij mijn motor (dus die grote) zij zeker gefreesd bij mij.
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Gisteren een gek idee... verlichting op de Genesis om ook bij schemering te kunnen zien waar de auto rijd...

    Vandaag dus ff naar Halfords geweest en een verlichtingssetje voor op de fiets gekocht... rode led-verlichting voor achter, gele leds voor...

    Vanavond dus met verlichting op de auto 3 tankjes leeg wezen rijden... bij het laatste tankje was het al behoorlijk donker en dus maar goed dat er verlichting op de auto zat...

    Morgen ff foto's maken en hier posten...
     
  8. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    klopt was inderdaad fun.... alleen het inschatten van de afstand en het zien van boompjes en dergelijke valt niet mee......
     
  9. koole

    koole Guest

    en een boompje kan voor heel veel schade zorgen....

    Trouwens, ik heb de auto weggebracht naar RC world, hij zou de auto onder garantie weer goed maken. Ik heb trouwens ook gezien dat mijn spur-gears niet de geharde waren, die worden ook gelijk vervangen. Petje af voor RC world!
     
  10. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De meeste LHS zijn welwillend als het aankomt op het oplossen van problemen...

    Maareh de fabrikant laat ook wel eens een steekje vallen... zo hebben we eergisteren bij de auto van YustMeNL ontdekt dat de rechter upper-suspension arm niet zoals het hoorde gemonteerd was... de bout waar de arm mee vast zat, zat maar door de achterste helft van de arm...

    Gelukkig is dit aan het licht gekomen voordat ie met de auto is gaan jumpen... heeft hem nu alleen een kromme schokbreker opgeleverd, welke bij repareren helaas afbrak! Maargoed, je hebt 2 spare shocks boven op de auto zitten 8O
     
  11. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Klopt die twee "spare" shocks doen het goed als shock :wink: hebben gisteravond nog gewoon gereden, nu is het alleen even afwachten wat CEN doet aan de kromme shock.
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    CEN zelf zal weinig doen, zal nu afhangen wat de distributeur van CEN doet die de auto aan jouw LHS heeft geleverd.

    Wat de uitkomst ook is, ik hoop dat je deze week je spare parts binnen krijgt en daarmee die shock in elk geval kan repareren.

    Vandaag weer gereden, ben er achter dat het niet verstandig is om over een pas gemaaid grasveld te gaan rijden... zat meer gras om de assen gedraaid dan dat er op het grasveld zelf nog stond!

    One-way bearing van de trekstarter net ook weer schoon gemaakt, weet nu waar ie de extra "smering"vandaan kreeg, rechtsreeks uit de motor via de uitlaat (rubber dicht niet meer goef af!). Gelukkig heb ik deze al besteld en hoop het deze week binnen te krijgen...
     
  13. koole

    koole Guest

    Al weer heel wat ellende achter de rug. Ik had de auto ingeleverd bij mijn LHS. Zij zouden hem weer helemaal goed maken voor niks. Toen ik m kwam ophalen moest het opeens 116 euro kosten. (incl. 3 nieuwe gloeipluggen). Ik ben nog zo stom geweest om 65 euro te betalen na onderhandelen. Het moet toch gewoon garantie zijn als je diffs kapot gaan? Ik vindt het te gek voor woorden. De T-bones bleken ver ingesleten te zijn (na 10 tankjes). Nu heb ik nog geen 2 tankjes verreden en het middendiff is kapot, althans de twee aansluitingen naar de assen. Ik heb pech zegt mijn shop (RC world in Brielle). Maar ik denk dat hij pech heeft, want ik accepteer geen rekeningen meer. Ik verwacht namelijk dat na de volgende 10 tankjes er weer veel problemen zijn. Ik heb nu wel de diff. tandwielen in het middendiff gezet. ook heb ik brandstofslang om de t-bones gedaan (nu ze een beetje ingesleten zijn past dat net). Maar ik denk dat dat zo scheurt als je gaat rijden, de t-bone houders zijn heel scherp door het inslijten. De auto reed nu trouwens als een gek, met de no. 8 gloeiplug. Valt niet meer uit en heeft een super snelheid, hij gilt het zomaar uit. Mari, kun je me uitleggen wat jij hebt gedaan om het slijten van de t-bones tegen te gaan. Zijn die onderdelen trouwens ook gemodificeert bij latere modellen. of zijn er upgrades naar betere koppellingen?

    Gr. EMile
     
  14. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Mari en ik hebben in de diffcups een stukje brndstofslang zitten zodat de speling van de T-bone af is en om de t-bone zelf.
    je hebt indedaad wel veel pech maar ik moet zeggen ik heb helaas ook niet helemaal heel kunnen houden, heb inmiddels al twee schokdemper kapot :( maar verder gelukkig nog geen problemen.
     
  15. ik was maandag bij Quartel hoogvliet stond er ook een Genesis daarzo hij was aardig vies was duss aardig mee geragd
     
  16. marderboy

    marderboy

    Lid geworden:
    7 feb 2004
    Berichten:
    147
    Locatie:
    ouddorp
    hallo allemaal nu zit ik ff te lezen over RC world te brielle
    ben ik toch niet de enigste die gen............id is ik heb 2 jaar geleden een bergonzoni beetle gekocht bij henk(eigenaar) een puike wagen zij hij nou ik heb nog nooit zo'n kl ding gehad en ik was dus in staat om die wagen zo bij henk door de ramen te smijten echt waar, toen heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en zal dus nooi meer rijden .
    nou ik ga er nooit meer wat kopen ik ga wel naar pk racing daar wordt je tenminste wel goed ,daar kan henk nog wat van leren ik heb nu een fg en die bevalt me uitstekend
    gr johan
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @koole... je verhaal is een beetje verwarrend, kijk eens in je manual voor de namen van de onderdelen, is het voor mij en andere Genesis bezitters makkelijker om te achterhalen wat je bedoeld.

    Het enige wat bij mij overmatige slijtage vertoonde was de brake drive cup in het middendiff (aandrijving naar achterdiff)... dit kun je oplossen door de speling van de dogbone in lengterichting op te vangen met 2 stukjes brandstofslang in de cups te stoppen waardoor dogbone opgesloten wordt.

    De slijtage van de drive cups (voor en achterdiff - naar wielen toe)... is bij mij minimaal, maar als je veel door het echte losse zand ragt en de wagen op zijn donder geeft, dan zal dat meer worden...

    Dit valt onder gebruiksschade (helaas!)...

    Post anders wat foto's van de probleem-onderdelen hier op het forum in dit topic...
     
  18. koole

    koole Guest

    wat vorige keer gebroken was is de output shaft, part gs094. Ik heb een foto op www.klassiekerhuis.nl/images/495A0106.jpg hoe die ingesleten is. Dat is na 10 tankjes benzine, waarbij de motor nog geneens goed liep vanwege een foute gloeiplug.
    Ik heb nu het middendiff gemonteerd met de tandwielen erin. Hij rijdt duidelijk minder snel weg, hij spint heel veel, zeker in de bochten. Hij stuurt iets beter, maar op glad wegdek weer minder, normaal was een beetje gas genoeg om de auto rond te spinnen, nu niet, hij spint alleen heel veel met de voorwielen. Ik denk dat ik het diff weer blokkeer, maar dat zal wel weer de nodige schade veroorzaken aan de aandrijflijn.
    Over die brandstofslang, als je die aan de achterkant van de dogbone in de outputshaft doet, dan slijt ie toch nog steeds zoals op de foto?
    Graag wil ik weten of meerdere personen last hebben van die slijtage, mijn LHS zegt dat ik de enige ben die hij kent. En ik heb niets geks gedaan met de auto!!?? Ik voel me een beetje vervelend, alsof ik iets zou verzwijgen.

    Gr. Emile
     
  19. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Klopt dat is het gene wat Mari ook heeft gehad en dat lost al een stuk op door die brandstofslang... ik heb die er meteen tussen gedaan en ik heb er bijna geen last van....
     
  20. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @Koole: Je bent zeer zeker NIET de enige met slijtage aan de Brake Drive Cup (GS094)... als je LHS dat beweerd, dan hebben ze ofwel maar 1 Genesis verkocht, ofwel ze willen het je niet zeggen.

    Kijk eens goed naar de brake drive cup, die slijtage is niet precies recht... doordat de dogbone van voor naar achter kan bewegen, schaaft ie door de BDC, waardoor je dat rare verschijnsel krijgt wat jij hebt gefotografeert!

    Wanneer je een stukje brandstofslang in de BDC legt en ook een stukje in de cup bij het achterdiff, dan kan je dogbone niet meer bewegen in de lengterichting... slijtage is dan niet weg, maar wel een heel stuk minder...

    Enja wel regelmatig kijken of dat stukje brandstofslang niet kapot gedraaid is.

    Mijn LHS is hiervan op de hoogte en adviseert de mensen zelfs om mijn truukje toe te passen...
     

Deel Deze Pagina