GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. knarf

    knarf Guest

    Heb ook zo'n monstertje
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @knarf, vul je profiel wat verder in zodat we weten uit welke hoek van het land je komt...

    Post ook ff jouw bevindingen met deze auto... en als je vragen hebt over de Genesis, dan stel je ze hier.
     
  3. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Gisteren wat posts op een forum in Amerika zitten lezen over de "problemen" met de Brake Drive Cup.

    Probleem schijnt al een heel stuk minder te worden als je het middendiff "unlockt", maarja dan zijn wheelies niet meer mogelijk.

    Andere oplossing is om de dogbone en cups te vervangen door de telescopische as zoals die ook aan de voorkant zit... (wel ff beide drive cups vervangen, anders past het niet)... Schijnen al mensen gedaan te hebben en het werkt prima.

    Hoop dit weekend bij een beetje droog weer mijn zelfgemaakte schans eens te kunnen benutten...
     
  4. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    jah over hoe hoge schans ga jij ? Heb je misschien fotows ?
     
  5. koole

    koole Guest

    in terrein vindt ik het zonder difflock op zich niet zo'n verschil, maar op de weg is het niet op de weg te houden haast. Omdat vooral in de bochten 1 voorwiel (binnenste) alle aandrijving krijgt wordt de band net als bij zo'n topfuel auto heel smal en hoog. Het diff krijgt dan heel hoge toerentallen voor z'n kiezen. De wheelies waren toch wel heel leuk, dus misschien bouw ik het nog terug. Waar kun je die vervangers voor de dogbone en cups krijgen. Is dat universeel of gebruik je de item die bij de cen horen (extra bestellen).
    Als jullie online bestellen, waar bestel je dan de onderdelen voor de Genesis, wie heeft het meeste op voorraad?
    Ik merkte dat de vulling in de banden bij mij helemaal kapot was. Het zat helemaal op een kluitje. Rijdt ook niet lekker. Ik heb nu nieuwe inlays gekocht bij conrad, ik hoop dat ze een beetje passen. Daar rijdt ie denk ik ook beter mee. Nu is het net alsof je met lekke banden rijd.
     
  6. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    Ik bestelde het meestal in Amerika www.toyhause.com maar tegenwoordig halen ik het in duitsland, daar is het iets duurder (bedrag hetzelfde maar het $ teken veranderd in het € teken) maar de verzeldkosten zijn veel interesanter (5 of 8 euro IPV 40 dollar)
    en de site is http://www.hw-modell.de/ moet wel even de cen nummers omzetten in de duitse nummers een lijst hiervoor kan je vinden op http://www.cenracing.de
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @Bennieboy90, de schans die ik ga proberen is 75cm breed, 75cm lang en 25cm hoog... er moet nog een curve in komen om de auto meer hoogte te gaan geven en daardoor de auto op zijn achterwielen te laten landen... Ik heb foto's, maar die zijn in het donker gemaakt, dus daar is weinig van de schans op te zien..

    @koole, om de achterwiel aandrijving hetzelfde te maken als de voorwielaandrijving heb je de volgende onderdelen nodig:

    gs039 (613739 €15,60) Differential Brake Shaft
    gs043 (613743 €14,70) Universal Joint Ball
    gs009 (613709 €38,20) E-ring Pin
    gs040 (613740 €20,00) Telescopic Shaft

    Tussen haakjes de bestelnummers van H&W en de prijs... De E-ring pin gaan per 12... vandaar die hoge prijs!

    Doordat de lengte van de Telescopic Shaft variabel is, past deze dus ook aan de achterkant. De gast in Amerika die het heeft geprobeerd heeft de telescopic shaft (2 delen) met elkaar verlijmd, maar dat is onnodig.

    Behoorlijk prijzig dus... €88,50 excl. verzendkosten... De Brake Drive Cup gs094 (613794 €16,90) kan je dus voor dat zelfde geld 5x vervangen!

    Ik heb in het verleden veel besteld in Amerika bij Toyhaus, maar vanwege de hoge verzendkosten is het niet echt rendabel... Helaas heeft H&W niet altijd alles op voorraad, maar dat zie je wel als je bepaalde onderdelen op hun site opzoekt... enja dat is soms balen... Toyhaus daarentegen heeft alles gewoon op voorraad, dus als er echt haast bij is en H&W kan niet leveren dan haal ik het alsnog uit Amerika.


    Heb vandaag weer wat onderdelen ontvangen... Shock Plastic Parts (hiermee kan YustMeNL zijn lekkende schokbreker repareren) en de Roto Tech Starter...
     
  8. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @YustMeNL, zie net dat de link die je geeft voor Toyhaus niet klopt, moet http://www.toyhaus.com zijn... stond een E achter Toyhaus...
     
  9. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    @Mari ik zie het ja een mooie typo....
     
  10. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Yup, Rototech starter vandaag gemonteerd... gelijk een nieuwe afdichtingsring geplaats bij de uitlaat zodat die weer netjes afgesloten is...

    Morgen eens kijken of de auto ook te starten is met de Rototech starter... accu's daarvoor (geleend!) liggen nu aan de lader...
     
  11. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Roto-Techt starter heeft een probleempje... het knopje blijft regelmatig hangen waardoor de starter blijft draaien... Blijkt volgens mensen op een Amerikaans forum vaker te gebeuren...

    Geleende accu's hebben helaas niet voldoende power... raken ook te snel leeg (1200 mAh is echt te weinig)...

    Veel plezier heb ik er vandaag niet van gehad, na 1x een tankje bijna leeg gereden te hebben slipte de one-way hub weer zoveel dat ik de auto niet meer gestart kreeg... Heb deze inmiddels al weer schoon gemaakt en dit keer ook ff schoongeblazen met de kompressor om er zeker van te zijn dat al het vuil/smeer er nu uit is...

    Tja, de schans was ook niet zo'n succes... hij is te smal (75cm) waardoor je goed moet opletten dat je niet half langs de schans gaat... en daarnaast is de hellingshoek te groot waardoor je het idee krijgt dat de auto al even met de wielen van de grond komt als je de schans oprijd....
     
  12. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    te kleine schans?? tja... je hebt toch een genesis :lol:
    misschien het knopje wat bewerken zodat deze minder snel blijft hangen( hoeken afronden zodat ie makkelijker terug springt)

    misschien is het een idee om een vuilafscherming over je trekstarter te zetten, of deze met een soort pakking af te dichten zodat er minder vuil in komt...
     
  13. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Schans moet inderdaad groter (breder!)... YustMeNL heeft al een paar keer de schans met slechts 2 wielen genomen.... Ondanks dat we niet vol gas eroverheen konden trok het toch bekijks...

    Ik heb de roto-tech starter al 2x uit elkaar gehad, omdat ik dacht dat het rode kapje bleef haken... niet dus... Er zit dan ook het meest goedkope schakelaartje in dat er bestaat... Het lijkt ofdat het kleine busje van de schakelaar schaaft in het schachtje... heb dat dus ff ingespoten met WD40 en lijkt te helpen...

    Als het weer gaat haken dan zet ik er wel een nieuwe schakelaar in...

    Waar de rommel vandaan komt die de one-way hub laat slippen is me een raadsel... ik dacht eerst uit de uitlaatbocht... Maar in de backplate van de motor zitten ook 2 rare gaatjes, waardoor vuil van buiten naar binnen kan komen...

    Maargoed, boel is weer schoon, morgen de boel weer in elkaar zetten (achterbrug ligt nog van de auto)... en dan maar hopen dat de geleende batterijen me tot maandag van dienst zijn, dan haal ik bij de LHS wel wat zwaardere jongens!
     
  14. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    een gat in de backplate?? wat heeft dat voor nut.... dichtplakken maar!!
     
  15. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    he mari post eens wat pics van die gaten...
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Pics komen er aan (vandaag)... heb de achterbrug er nog af liggen, dus kan de roto-tech starter zo loschroeven...

    @erikderaaf ik had eerst ook niet in de gaten dat er gaten in zaten, daar werd ik via een Amerikaans forum op gewezen... toen ik mijn trekstarter er af had zag ik ze zitten... Weet niet of ik er iets overheen kan plakken, maar het valt te proberen... Denk dat het teflon-tape wordt, die kan wel tegen een beetje warmte...
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Zoals afgesproken de pics...

    - 4 gaten die door de backplate lopen
    [​IMG]

    - Gaten opgevuld met teflon tape... (zie witte "rondjes")
    [​IMG]

    - Roto-tech backplate gemonteerd...
    [​IMG]

    Wie goed oplet ziet dat de roto-tech backplate tegen de uitlaatbocht zit en deze zelfs een stukje omhoog drukt...

    Accus voor de roto-tech starter gisteren weer opgeladen, vandaag de auto dus weer kunnen starten... maar 1200 mAh is echt te weinig om de auto lekker te kunnen starten... Morgen maar eens naar de LHS voor een paar echte accu's...

    Het verdomde rode schakelaartje haakt nog steeds, morgen op het werk maar eens kijken of ik een passende vervanger kan vinden...
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Gisteren een paar "zware jongens" gehaald, 3000 mAh (3.0 Ah)... moet nu toch lukken om het motortje te starten...

    Voor het schakelaartje heb ik inmiddels een vervanger gevonden... moet er alleen nog ff in gesoldeerd worden...

    Morgen maar weer eens een poging wagen om een tankje of wat leeg te rijden...

    @YustMeNL, niet vergeten je ontvangeraccu op te laden... en een reserve setje meenemen voor het geval we ze weer leeggereden hebben... Heb alle 3 de sets die in mijn koffer zitten inmiddels weer opgeladen...
     
  19. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Aparte backplate heeft die motor...
    wat doen die gaten daar? het lijken wel keuzegaten, om je backplate op een andere positie te kunnen monteren?

    Als je zo'n problemen met de roto hebt, deze is in weze toch identiek aan de HPI versie, hebben die dan hetzelfde probleem??
     
  20. Michiel D

    Michiel D Guest

    De roto start is hetzelfde, alleen de backplate is anders :wink:
     

Deel Deze Pagina