GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De backplate van de motor heeft dus inderdaad een aantal extra gaten... of de backplate er ook daadwerkelijk anders op gezet kan worden weet ik niet, heb nog geen reden gehad dat ik hem los heb moeten halen.

    @erikderaaf probleem met de rotostarter is het schakelaartje... dat is van zo'n slechte kwaliteit dat het vaak blijft hangen... heb het nu bewerkt met siliconen spray om het wat beter te laten "glijden", als dat niet werkt gaat er een andere schakelaar in...

    @michiel d de rotostarter is inderdaad hetzelfde, de backplate niet omdat onder andere de bevestigingsgaten niet overeen komen... maar erikderaaf had het over de backplate van de motor, waarvan ik de 4 overbodige gaten dicht heb gemaakt!
     
  2. koole

    koole Guest

    Mari,

    Heb jij ook niet dat de auto met de starter in verhouding veel minder snel aanslaat. Met de trekstarter heb je in 4 slagen de motor aan de praat. Ik doe het met de accuboormachine, maar dat duurt soms best lang voor hij aanslaat.

    Emile
     
  3. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    de laatste keer dat ik met Mari ging rijden kreeg hij hem bijna niet aan de gang.... daarom hou ik het mooi bij mijn trekstarter...
     
  4. Michiel D

    Michiel D Guest

    De roto start heeft het volgens mij best moeilijk met de motor :(

    Zelf nog niet gemonteerd gezien, maar de motor lijkt mij wat aan de lichte kant :roll: . Wie weet dat zeker :?:
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Probleem van vorig weekend was een paar verrotte accu's die ik geleend had... geen power om de motor echt vlot rond te gooien... Daarnaast had ik ook last van een slippende one-way lager, enja wanneer die slipt start je auto helemaal niet... Niet echt representatief voor het wel of niet werken van een rototech starter!

    Met de trekstarter loopt mijn Genesis vaak al bij de 2de of derde haal, zou dus met de rototech starter ook vrij rap moeten gebeuren...

    Morgen eens kijken wat ie doet met verse accu's in de rototech starter... als het me niet bevalt kan ik altijd nog de trekstarter terug er op zetten!
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Vandaag met YustMeNL bij de sligro in Veghel wezen rijden...

    Zoals gewoonlijk de avond ervoor de auto nog ff helemaal nagelopen en er een stukje mee gereden... Starten met de rotostarter ging zonder problemen...

    Tja, bij de sligro vandaag gelijk weer de nodige problemen... auto wilde niet starten, als ie liep sloeg ie daarna meteen weer af etc.

    Vanwege hydrolock van de motor pers je door alle lagers de brandstof naar buiten, gevolg was weer een lekker slippende one-way lager...

    Deze maar weer eens schoon gemaakt en meteen besloten om de trekstarter er maar weer eens op te zetten... (schakelaartje van de rotostarter bleef steeds hangen!)...

    Na wat klooien de auto aan de praat gekregen en er 2 tankjes mee gereden...

    Bij thuiskomt de rotostarter uit elkaar gehaald en een nieuwe schakelaar erin gesoldeerd, eentje waarvan ik zeker weet dat ie niet blijft hangen...

    One-way lager ligt momenteel in de thinner om al het vuil wat er in zit eruit te krijgen... nooit geweten dat er zoveel zooit in zo'n lagertje zich kan ophopen...

    Was helaas niet de enige met problemen vandaag. YustMeNL wilde met zijn Genesis het pand van de sligro binnenrijden... (tijdens het rijden altijd naar je auto blijven kijken... :oops: )
     
  7. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    is zijn genesis nog heel??
     
  8. koole

    koole Guest

    hebben jullie wel eens gekeken naar de inlays in de banden. Bij mij waren die helemaal verpulverd en de auto stuiterde daardoor op hoge snelheid, omdat de inlay ophoopte. Heb bij conrad hun grootste inlays besteld en nu maar hopen dat ze een beetje rekken. Ik start nu met een accuboor, maar die draait wat zacht voor de motor. Ik heb nog van vroeger zo'n vliegtuigstartmotor (met rubberen kop), die ga ik proberen pas te maken.
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @erikderaaf JA en NEE... Na de klap en de buiteling van de auto ff de boel gecontroleerd op schade... Bleek een kunstof deel waarmee de voorbrug aan het chassis zit bij 2 schroefpunten gescheurd te zijn... Betreffende onderdeel hadden we bij ons, dus YustMeNL heeft dat kunnen vervangen...

    @koole heb alleen problemen met het nemen van bochten op asfalt bij hoge snelheid... Vandaag heeft YustMeNL wel gemerkt dat zijn banden niet echt goed gelijmd op de velg zaten (als het al gelijmd was!)...

    Ik zal eens een blik op de inlays werpen... zijn gemaakt van schuimrubber dus denk wel dat je ze zelf ook wel op maat zou kunnen snijden!

    De rotostarter heeft tot nu toen niet echt lekker gewerkt... maar dat zal te wijten geweest zijn aan de one-way hub... deze heb ik vandaag met thinner schoongemaakt... ik merk duidelijk een verschil...
     
  10. is de voorbumper van de genesis eigenlijk van plastic of van allu?
     
  11. Burner

    Burner

    Lid geworden:
    17 okt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    volgens mij als je een genesis koopt moet je veel verstand hebben van nitro en veel geld willen uitgeven..

    BTW ze hebben voor de savage een uitbreid pakket met een 7.5cc motor :D en dan maak je hem gelijk groter. kan je vinden op savage-centrum.nl dus dan is een savage kopen veel verstandiger :)

    HPI Savage Ombouwset naar 7,5C 7,5 cc met startstarter compl. met carb. Motorsteun Super grote banden met velgen Twee verlengde chassisplaten Compleet uitlaat systeem Vier verzwaarde aandrijfassen Verlengde tussenas achter Diverse ...
     
  12. Michiel D

    Michiel D Guest

    Die 7,5cc vliegtuig motor van de savage is niet te vergelijken met de 7,7cc auto motor van de genesis :wink:
    (Dan kan je beter een andere motor op de savage zetten)

    En je hoefd er niet meer verstand van te hebben dan b.v. een savage.
    En de hoeveelheid geld... dat hangt van jezelf af :wink:
     
  13. Burner

    Burner

    Lid geworden:
    17 okt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Vliegtuig motor is dus slecht als een auto motor?
     
  14. Leg eens uit waarom de twee motoren niet met elkaar te vergelijken zijn dan...
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @Jasper van I. de bumper van de Genesis is van plastic met een laagje chroom er overheen... Heeft zo zijn voor en zijn nadelen... is licht, geeft een beetje mee... beschadigd snel en KAN kapot...

    @Burner het is onzin om te beweren dat je meer verstand van wat dan ook te hebben om met een Genesis te kunnen rijden... Deze opmerking zullen de overige rijders je niet in dank afnemen (discussieren hierover doen we maar elders. niet in dit topic!).

    Ik ben het niet met je eens dat het kopen van een Savage verstandiger is... en wat betreft dat "Truckzilla" pakketje zit je in het verkeerde topic om er over te discussieren... Trouwens, dat ombouwsetje is niet goedkoop... De prijs van een Savage en de ombouwset bij elkaar is duurder dan een Genesis...

    Wat betreft de kosten heb je het allemaal zelf in de hand... als je "dom" en "lomp" met je spullen omgaat kost het je zeker geld... maar dat geld ook voor een Savage!
     
  16. Burner

    Burner

    Lid geworden:
    17 okt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Mijn excusis


    Maar zo dacht ik er over en ik neem aan dat je iemands mening moet respecten?

    Maar ik wil niemand tegen de haren in aaien hoor boos maken dus.
     
  17. Celica

    Celica Guest

    Nou prijs maakt niet veel uit ;)

    Savage 21 RTR 399,-
    Truckzilla kit 319,-

    719,- totaal... :) RTR
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @Burner ik respecteer ieders mening, geloof ook niet dat er iemaqnd boos is geworden om je opmerking...

    Maar in dit topic hebben we het over de Genesis en dat wild eik graag zo houden... Over de Savage en de Truckzilla kan elders gepraat en gediscussieerd worden!

    @CelicaEen Genesis kan je al in huis hebben voor 639,- Maargoed, voor de Savage zaken gaan we verder in de Savage-topics....
     
  19. Burner

    Burner

    Lid geworden:
    17 okt 2004
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Zevenaar
    Oke super mari...


    Maar ff een vraag jij heb zon genesis, zou jij mij deze auto aanraden ik zelf ben een leek op het gebied? Kan ik snel dingen bestellen als iets stuk gaat? etc noem maar op?
     
  20. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    De meeste winkels in Nederland die de Genesis verkopen hebben wel wat onderdelen liggen, maar meestal niet erg veel. Naar mate er meer Genesis trucks verkocht zijn, zal dat wel beter worden...

    Ikzelf heb wat onderdelen uit Amerika laten komen, tegenwoordig bestel ik ook in Duitsland... Er is dus wel aan onderdelen te komen, duurt soms alleen wat langer...

    Als je dit topic doorleest zie je dat ik een paar kleine problemen met de auto heb gehad, maar die allemaal op te lossen zijn. Wat bij elke auto en/of merk voor kan komen...
     

Deel Deze Pagina