GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. bob_genesis

    bob_genesis Guest

    ik heb sinds van de week ook een genesis gekocht (2de hands 2de type maar met gevreesde tandwielen), hij was echter nog al beroerd afgesteld, hij startte wel maar als ik veel gas gaf dan maakte hij een geluid of ik hem verzoop. echter wijnig blauwe rook dus dacht ik te arm.... sind ik echter aan de schroefjes heb gezeten krijg ik hem niet echt meer aan de praat..... hij heeft nog even gelepen maar hij blijft in ieder geval niet stationair draaien. de info die er bij zit is erg sumier, er staat dat ik de hoofd sproeier 3 en half vanaf dicht moet open draaien en de deel last naald vanaf flush 2 en halve slag moet draaien, (dat laatste zecht mij helaas niets....) heeft iemand ervaring met de genesis en misschien een paar tips???? ik heb het stationair al hoger proberen te zetten en begin nu blaren op mijn handen te krijgen :wink:

    hij ziet er wel heel erg vet uit en en voeld zeer stevig aan

    groetjes Bob
     
  2. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Tip 1: niet aan alle schroefjes tegelijk gaan draaien, zeker als je niet weet waar ze voor dienen...

    Tip 2: als je de instelling zover hebt verkloot dat ie het niet meer doet, terugzetten op de fabrieksinstellingen...

    Tip 3: lees de topics over het afstellen van Nitromotoren...

    Even terug op de afstelling van de beide sproeiers... met FLUSH bedoelen ze dat je de schroef zover UITDRAAIT dat ie gelijk zit met de bus waar ie in zit...

    Succes...
     
  3. bob_genesis

    bob_genesis Guest

    nog even 1 snel vraagje dan..... met dat flush.... bedoel je dat de naals gezien vanaf het schroefkand gezien gelijk zit met het busje waar hij zit ingedraait of dat de naald gezien van bovenaf gelijk moet zitten met de gasklep?

    groetjes Bob en bedank voor de de tips
     
  4. norbert

    norbert Guest

    hallo,

    ik rij al 2 jaar cen genesis, en de auto bevalt me zeer goed.
    bij deze wil ik me even bekend maken als nieuw lid.

    met vriendelijke groet
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Gezien vanaf de schroefkant... naald moet gelijk zitten met de bus en dan de beschreven aantal slagen indraaien (precies wat ik al eerder zei)...
     
  6. lennart

    lennart Guest

    bij toemen zie ik een genesis staan voor 599 euro maat er staat achter ??1?? is dat dan nog de eerste versie die ze daar verkopen?

    lennart
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Hahaha, goed lezen lennart, op de site staat niet "??1??" maar "1 : ??"... als je bij de andere auto's kijkt zie je dat ze de schaal erbij proberen te vermelden... ze weten dus niet welke schaal de Genesis is... in elk geval geen 1:10...

    Verde staat er "Genesis .46 v2005" kan bijna geen versie 1 zijn, maar als je daar zeker van wilt zijn moet je gaan kijken (verschillen t.o.v. versie 1 zijn bekend mag ik aannemen)...
     
  8. lennart

    lennart Guest

    bij mij niet echt :oops:

    en is er ook nog wat verschil met de limitited edition?

    lennart

    ik heb er al een topic over geopend maar :offtopic: denkt u dat de genesis beter is als de traxxas revo 3.3 volgens mij ongeveer even duur?
     
  9. cenmonster

    cenmonster Guest

    Ik zit een beetje op dit draadje te lezen en kom de typische cen "problematiek" tegen. Ik rij zelf al ruim een jaar Genesis (ik heb er zelfs 2) en het bevalt me zeer goed, gaat weinig kapot.

    Ik vindt de cen genesis geen beginnersauto, dit omdat hij heel gevoelig is voor de afstelling en door de zeer hoge compressie zwaar aangaat. (nderdaad de blaren in je handen)

    De basisafstelling in het boekje klopt niet. De low-end naald staat bij mij bijna flush met brandstof van tornado 20% +. Ik zag zelfs op dit draadje dat iemand zei dat hij de eerste 6 tankjes "slecht" reed, nou maak er maar 8 tot 10 van. (= afhankelijk van de inrijmethode)

    Op een te warme plug (3 of 4) rijdt hij op zich wel goed maar hij stopt er zo maar mee en je krijgt hem dan slecht aan. Ik rij met rossi R7 of R8 probleemloos. Wat ook nog wel wil gebeuren is dat men het luchtfilter van teveel olie voorziet. (paar druppels is genoeg)

    Het klopt dat hij standaard niet in zijn 3 schakeld. Dit is op te lossen door 2 ringetjes tussen de 2 helfden van de schakelclutch te doen.

    De types zijn type 1 zeg maar (was toen geen typeaanduiding voor) dit is de "proefversie" waar zoals bekend veel problemen mee waren maar die toen versie 2 uitkwam gratis geupgrade konden worden en je hebt nog de LE. Hier zit in ned. buiten de de kap geen verschil met versie 2 volgens mij. En er komt binnenkort een nieuwe uit.

    Onderdelen verkoopt niet iedereen, maar ikzelf heb niets te klagen bij mij op de hoek is een zaak die CEN verkoopt en samen met mij de onderdelenvoorraad aanlegt. Trouwens ik heb er tot nu toe ook niet veel onderdelen nodig gehad overigens, buiten de normale slijtage van het één en ander.

    En last but not least. Ik heb nog twee standaard kappen liggen (zwart). Heb er nog nooit mee gereden, wat vindt ik deze lelijk zeg, maar dit is natuurlijk zeer persoonlijk. Als er iemand in is geintreseerd (tegen een redelijke vergoeding) hoor ik het wel.
     
  10. norbert

    norbert Guest

    kun je het is uittekenen wat je bedoelt met 2 ringetjes tussen de schakelkoppeling a.u.b.
    alvast bedankt
     
  11. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    @Lennart, beetje meer moeite doen om aan informatie te komen mag best hoor...
     
  12. cenmonster

    cenmonster Guest

    Ik heb de pinion aandrijfsetup van de Nemesis op mijn Genesis uitgeprobeert omdat mijn 17 tand pinions zo ontzettend snel slijten. Kon eerst de 2e en 3e versnelling opnieuw stellen.
    Uiteindelijk was het geen succes want me clutch bell werd roodgloeiend en verbrande bijna. Met de orginele tandwielsetup van de genesis had ik hier geen last van, dus heb alles maar weer teruggebouwd naar de orginele tandwiel set-up.

    Ik wil het op mijn 2e genesis nogmaals proberen omdat hier een nieuwe koppeling inzit en wil ik eens horen van mensen hoe een nemesis precies rijd en wat daar de ervaringen mee zijn, vooral met de slijtage van de pinions, het eventueel heetlopen van de koppeling en de instelling van de 2e versnelling?
     
  13. dutchbo

    dutchbo Guest

    ik ben dus ook een bezitter van een genesis ,heb dus ook die blaren :)
    maar dat afstellen van die flush snap ik geen hout.
    je moet de schroef dus gelijk zetten met de bus dat is de kop van de schroef gelijk met de bus en dan 2 en half slag indraaien?
    krijg hem alleen gestart door wat nitro in de carb te gieten , of iemand nog wat tips?
    heb dus vandaag de trekstarter kapot getrokken , maar start hij beter met een rotostart deze heb ik namelijk besteld
    gr
    ron
     
  14. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Geen hout van begrijpen maar wel precies omschrijven wat het betekend... Enja "flush" is inderdaad kop van schroef gelijk aan de bus waar ie in zit... Nu duidelijk?

    De basis-settings zijn bekend, de rest is een kwestie van goed luisteren naar je motor en de fijnafstelling doen.

    Je hebt geen pompje op je tankje zitten... nu kan je het er in gieten, maar je kan ook ff het slangetje van de uitlaat trekken en daar ff in blazen... stoppen zodra de brandstof de carburateur bereikt...

    Motor geeft bij starten weerstand (is normaal)... daarom raad men ook aan de gloeiplug een 1/4 slag los te draaien... Laat ik het zo zeggen, als je hem niet gestart krijgt met de trekstarter zal het waarschijnlijk ook niet lukken met de rotostarter...

    Nadeel van de rotostarter vind ik, is dat je niet merk of je een hydro-lock (verzopen motor) hebt... blijf je dan doorstarten sloop je geheid wat onderdelen van je motor en rotostarter...

    Trekstarter kapot trekken duid meestal op verkeerd gebruik ervan....
     
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    @Dutchbo: Wat voor brandstof gebruik je? Cenmonster gebruikte eerst 16%, is daarna overgestapt op 20% oil+ van Tornado, was meteen veel makkelijker te starten en af te stellen. Zorg ook dat je luchtfilter niet TE veel olie in zich heeft zitten :)
     
  16. dutchbo

    dutchbo Guest

    ik gebruik dus 16% ,als nieuwe haal wordt dus 20% thnx voor de tip.
    heb nieuwe kn luchtfilter dus heb ingesmeerd volgens de gebruiksaanwijzing ,weet alleen of dit het goede type is ,maar heb de orginele ook nog.
    maar rotostart werkt dat niet beter ?
    ben ik wel van mijn blaar af
    :D gr
    ron
     
  17. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Wat betreft de rotostart... lees dit topic eens door...

    Op pagina 20 staat kort welke problemen ik er mee had...

    Jammer dat niet alle foto's meer on-line staan!
     
  18. cenmonster

    cenmonster Guest

    Ander luchtfilter geeft ook andere instelling. De instelling van CEN is met luchtfilter van CEN en deze is zeer geschikt voor zand (bij een KN filter betwijfel ik dat, maar ja misschien rij je wel niet in zand) . En inderdaad ik rij op tornado 20% bevalt mij zeer goed. En ik ben ook voorstander van het ouderwetse trekkoord (ben eens met wat Mari schrijft hierover)
    Vooral een nieuwe motor van CEN heeft zeer veel compressie waardoor een rotostart gauw kapot is. Cen is bezig met nieuw systeem zodat je hem kan starten (via haakse overbrenging) met "soort" boormachine. Maar ik zelf dit nog nooit gezien.

    Om te starten trek ik aan het trekkoord met mijn vinger op de uitlaat totdat de belletjes in de bezineleiding verdwenen zijn. Daarna start hij betrekkelijk makkelijk en snel (bij nieuwe moter gloeiplug losdraaien)
    Trouwens ik rij met gloeiplug rossi nr. 7 dit ging bij mij een stuk beter met starten
     
  19. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Hebben ze niet zelf bedacht... bestaat al langer voor andere motoren: TigerDrive... meer info >> HIER <<

    Linkerkolom, naar beneden scrollen naar TigerDrive...
     
  20. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Tigerdrive is er nog niet voor grote motoren zoals de 7,5cc van de Genesis, maar het zou mij niets verbazen als ze bij Sullivan wel bezig zijn met modellen voor matoren boven 4cc.
     

Deel Deze Pagina