GENESIS .46 monster truck

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Michiel D, 25 jul 2004.

  1. rc-freak

    rc-freak Guest

    Gefeli met je aankoop!
    Laat nog ff wat ervaringen achter enzo, want misschien koop ik ook OOIT eens zo'n ding.

    rc-freak
     
  2. Guest

    Guest Guest

    Foto's :p
     
  3. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Waar wil je foto's van hebben? Kan de standaard shotjes maken waarbij de Genesis met een wiel mijn 1:10 verpletterd, maar dat hebben we al te vaak gezien (toch)?

    Moet hem nog inrijden, dus verwacht geen te gekke jumps of hillclimbing shots van me (is trouwens lastig als je moet gassen, sturen en fotograferen tegelijkertijd!).

    Dit is mijn eerste MT, dus heb geen vergelijkingsmateriaal... over het rijden kan ik nog weinig zeggen, moet hem inrijden enja dat gaat niet in een paar minuutjes...
     
  4. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    ik ben zeeer benieuwd en elk fotomateriaal is zeer welkom.

    haha 3 tankjes??

    noem je 220 cc tankjes?? tjonge da zijn kannen vol hey :p
     
  5. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Ja, 3 hele tankjes... heb dus bij 3/4 liter weggeblazen gisteren....

    Ik ga nu de batterijen van de camera opladen, kan het feest beginnen en dan post ik wel wat foto's...

    Wie foto-materiaal gemailt wil hebben moet maar ff een PBtje sturen met zijn mailadres.
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Update:

    Aangezien ik niet echt tevreden was over de zender die erbij zat (27Mhz AM)... heb ik vanmorgen maar ff mijn ontvanger uit mijn 1:10 gehaald en over gezet in de Genesis...

    Kan nu dus lekker gaan sturen met mijn XS6... werkt toch wat prettiger omdat je heel veel setrtings kan doen...

    Nu is het me iets te warm om me te gaan uitsloven... vanavond nog maar eens wat tankjes brandstof er doorheen blazen en wat fotootjes maken.
     
  7. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    of een klein hintje :D
     
  8. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Tja, stom van me, dat topic heb ik notabene zelf gestart... helaas weinog reakties op gehad...

    Maargoed, wederom 4 tankjes er doorheen... bijna een hele liter dus... morgen mag ik langzaamaan beginnen de brandstoftoevoer wat armer te zetten en wat meer snelheid uit de auto te krijgen...

    De servo's zijn stroomvreters... in 2 avondjes rijden de accus leeggetrokken (1800mAh)... maargoed, zitten al weer in de lader en reserve set ligt al klaar... (dacht eerst dat failsafe dwarslag...)

    Helaas nog geen tijd gehad om foto's te maken...
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Net ff wat fotootjes gemaakt (en verkleind) voor het forum... Staan in het topic wat ik ooit zelf heb geopend, maar waarin helaas weinig wordt gepost door CEN bezitters...

    Foto's kunnen in DAT TOPIC bekeken worden...

    Nu je mijn TR4 naast de Genesis ziet staan is wel heel duidelijk wie de grootste is...

    Nu nog een keer de Genesis naast een Savage en een SUT zien te krijgen en een fotootje maken...

    's overleggen wanneer erikderaaf en savage26 tijd hebben :twisted:
     
  10. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    jeetje 8O ik wist dat ie groot was maar nu je realiseert dat er een 1:10 naast staat :!:

    jeetje dat ding lijkt wel bijna bigscale (maar is t gelukkig niet :D )

    ...please don't crush my SUT....
     
  11. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Hij is inderdaad HUGE... zag hem in de winkel staan met vlakbij een 1:10... was indrukwekkend...

    Met een 1:10 er naast... en de camera in "kikker-perspectief" zie je ineens het verschil tussen die twee...

    Vandaar dus ook dat ik een keer de SUT, de Savage en de Genesis naast elkaar wil zetten voor een photoshoot...
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Vandaag heeft dan toch het noodlot toegeslagen... :(

    Twee tanden van de spur liggen er af, is gebeurd tijden wat licht off-road rijden.

    Het was bekend dat de Genesis met de oranje failsafe uit de eerste batch afkomstig waren en dat daarvoor een "care-pack" is om de slechte onderdelen te vervangen.

    Inmiddels contact gehad met CEN, krijg het opgestuurd als zijn mijn aankoopnota en failsafe ontvangen hebben... kan dus voorlopig NIET rijden...

    Of ik het nu nog red (met inrijden e.d.) om de auto voor 28 augustus weer rijdend te hebben weet ik niet, anders maar met de 1:10 in Groningen gaan rijden...
     
  13. Guest

    Guest Guest

    jammer :( ook jammer dat dit gebeurt :(
     
  14. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Sh***t happens... hij reed net zo lekker... hoorde wat rammelen en toen heb ik hem aan een onderzoekje onderworpen.

    Zag eerst alleen dat de clutchbell beetje warm was geweest (is ook niet goed volgens mij)... maar dat kan veroorzaakt zijn door de defecte spur gear...

    Zag daarna bij het ronddraaien van de spurs dat de kleinste van de twee 2 tandjes miste.... vreemd genoeg rijd de auto daar nog wel mee... maar goed is het niet.

    Nouja, moet aankoopbewijs en failsafe opsturen en krijg dan de care-pack opgestuurd... Dus zometeen maar ff een briefje tikken en morgen de post gooien.

    Balen is het wel, maarja je doet er weinig aan...
     
  15. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    he mari moet je ze nu ook op sturen nu je in nederland zit?
    dan kunnen er wel een antal weken tot maanden overheengaan.

    maar jou kennende heb je het spul net al besteld in amerika..... :p

    en ja ik moet zeggen hij rijdt wel super...... zelfs terwijl hij nog niet 100% is ingereden en afgesteld rijd hij lekker door het zand.....

    dan kunnen we toch nog samen rijden met onze 1/10 wagens in groningen.....
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Moet om de care-pack te krijgen inderdaad de failsafe en de aankoopbon opsturen... enja de post kennende kost dat wat tijd...

    Uiteraard heb ik net ff gekeken bij mijn leverancier in Amerika en ff de nodige spares aangeclickt en besteld... Nu maar hopen dat ze alles op voorraad hebben en dat het net als de vorige keren ook vlekkeloos door de douane komt...

    Zit nu te wachten op het "contact"-mailtje dat ze het gaan versturen!

    Failsafe ligt er inmiddels al af, zometeen nog ff briefje tikken en enveloppie pakken... morgen het spul op de bus naar Amerika!


    Reed inderdaad lekker tot ie ging rammelen... nouja hoop hem gemaakt te hebben voor de 28ste, heb de organisatie van de meeting al op de hoogte gesteld dat het anders de TR4 wordt die mee gaat.
     
  17. yustmenl

    yustmenl

    Lid geworden:
    12 apr 2004
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Oss
    of je nemt ze gewoon allebij standaard mee ruimte is er wel kan je ook zoals je al aangaf nog een paar rondjes rijden op het circuit.
     
  18. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Naar alle waarschijnlijkheid gaat het gewoon lukken om voor de 28ste de auto weer gemaakt te hebben... Ik stuur vandaag de failsafe + aankoop bon naar CEN, waarna zij mij het Care Packet opsturen...

    Heb gisteren voor de zekerheid in Amerika ff een setje spur gears besteld en deze zijn (tesamen met wat andere dingen) als het goed is al onderweg naar me toe...

    Kan nog wel met de auto rijden, mits het in de eerste versnelling is (van tweede versnelling mis ik 2 tanden!).

    Nouja voorlopig dus weer ff wat meer tijd om mijn TR4 wat beter af te stellen...
     
  19. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Yes...

    Vandaag de modelbouwzaak waar ik de auto gekocht had maar ff gebeld... wat blijkt, zij hadden na mijn verhaal (toen ik de auto had opgehaald), contact opgenomen met hun leverancier...

    Hebben dus deze week het een en ander aan spares binnen gekregen, waaronder dus ook mijn gesneuvelde 39T spur gear...

    Mijn verbazing was groot toen ik in de winkel te horen kreeg dat ik de nieuwe maar meest moest nemen en de kapotte moest inleveren in de loop van de week, zij zouden het wel regelen met hun leverancier...

    Ben nu dus druk in de weer om de 39T spur te vervangen, is meer werk dan ik dacht omdat vrijwel de halve auto uit elkaar moet om er bij te kunnen...

    Zal zometeen wat pics maken en uploaden, hebben jullie ook een beetje het idee hoe en wat...

    Met wat mazzel rijd de auto vanavond weer als vanouds...
     
  20. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Spurgear is vervangen... hier de foto's van de actie:

    [​IMG]
    De defecte 39T spur gear, met veel moeite los kunnen krijgen omdat de schroeven voorzien waren van locktite... maar goed dat er nieuwe schroefjes bij zaten, had er 1 kapot gedraaid...

    [​IMG]
    Achterbrug en motor moeten verwijderen om bij de spur gears te kunnen komen...

    [​IMG]
    Beide spur gears weer op hun plaats... nu kan de motor weer terug geplaatst worden...

    [​IMG]
    Motor zit ook weer op zijn plaats, was niet gemakkelijk om de juiste positie van de pinions ten opzichte van de spur gears te krijgen... Moet wel, want je wilt ze niet kapot draaien... Uiteraard locktite gebruikt want de schroeven mogen niet lostrillen...

    [​IMG]
    Tankje (220cc) ook weer op zijn plek...

    [​IMG]
    De toch nog wel smerige achterbrug... eerst maar ff poetsen alvorens deze weer te monteren... Laatste schroef valt niet mee, deze zit recht onder de uitlaatbocht... met een beetje prutsen toch goed vast kunnen zetten.

    Uiteraard ben ik niet vergeten de drive-shaft te plaatsen alvorens de achterbrug vast te zetten... had anders een 2WD gehad :oops:

    [​IMG]
    De auto staat weer helemaal in elkaar, morgen weer rijden :D
     

Deel Deze Pagina