Genius CP

Wachten duurd lang maar over een paar dagen is het zover, dan krijg ik de Genius CP binnen. Vorige week heb ik het douane formulier teruggestuurd dus het pakketje zal binnen enkele dagen wel worden aangeboden.

6704049783_83ef145348_z.jpg

6704239373_d3c199f836_b.jpg

Ik heb de set met de Devo7 besteld om het in eerste instantie goedkoop te houden. Binnenkort wil ik wel een devo6 bestellen zodat ik dan gelijk ook een goede zender heb voor al m'n ander vliegend spul.

Waarom deze kleine heli?
Ik heb al een Walkera Ufly maar ik vlieg er veel te weinig mee helaas. Aangezien ik nogsteeds een erg slechte piloot ben kan ik er maar weinig mee vliegen. Want als er een beetje wind staat is het voor mij al niet meer te doen. Ook heb ik nog een hk450 staan waar ik nog niet de ballen voor heb gehad om er mee te vliegen... en de kennis om'em fatsoenlijk af te stellen en op te bouwen :rolleyes:
Maargoed, ben inmiddels bezig met een 2e 450 tt pro. Deze wil ik dan combineren met de Devo6 straks. Ik hoop dat het instellen allemaal wat makkelijker gaat dan bij de goedkope HK zender die ik bij de eerste 450 heb.
Dus daarom deze kleine heli zodat ik lekker binnen kan oefenen en eindelijk ook eens nose-in kan leren... haha

Lekker lulverhaal inmiddels maarach, je moet toch wat op de late zondag avond ;)

Zijn er al meer members met een Genius CP? Of ben ik de eerste hier? Zou best kunnen want hij is nog niet zo heel lang op de markt volgens mij.

Nope, hij is enorm crashbestendig. Alleen de canopy is wat breekbaar. Ik heb begrepen dat Walkera die nu heeft aangepast bij de nieuwe lichting. Wat je kunt doen is de binnenkant van de canopy beplakken met wat tape. Met name bij de gleufjes die om de skidbars heen zitten. Die kunnen inscheuren. Ik heb de hele canopy aan de binnenkant beplakt met tape dus en sindsdien houd de canopy prima. Maar alle andere onderdelen lijken niet kapot te krijgen..
Verder vliegt hij echt heel fijn. Met dual rates aan is ie milder dan de mcpx.. Ik heb ze beiden dus kan ze redelijk vergelijken ;)

Ook de Devo 7.. Spareparts zijn in Nederland eventueel bij 1 webshop te vinden maar Helipal waar ik de Genius gekocht heb is zeer snel met verzenden.. Dus veel langer dan een week hoef je niet te wachten mocht je toch een keer onderdelen nodig hebben..

Ahh ok. Weinig over te melden dus ;)

Uit de states gaat meestal vrij vlot ja. Ik heb de set bij oomodels besteld, daar was die het goedkoopst zover ik kon vinden. Ik gloof dat er reserve bladen bij zitten dus ik zie wel wanneer er iets kapot gaat.

Je krijgt er een set blades en tailblades bij. Als je de blades kapot krijgt verdien je een medaille :mrgreen: De tailblades zijn hard plastic. Die kunnen het begeven. En natuurlijk kan alles kapot. Maar ik heb best al wat crashes gehad en het is gewoon oppakken en doorvliegen. Maar ik kan natuurlijk niet garanderen dat er nooit wat stuk gaat. Uiteindelijk kan alles stuk..

lol, met dat gestuntel van mij zal er vast wel wat kapot gaan!

Maarja, hopen dat ik eindelijk eens wat 'uren' kan maken in de huiskamer zodat ik deze zomer aan het echte werk kan beginnen. (de 450 size)

Ik kan natuurlijk slecht inschatten wat je nu al kunt maar de Genius is echt de makkelijkste 6 kanaals die ik in m'n handen heb gehad. Hij is als je dual rates aanzet echt heel mak. Maar goed. In een propvolle woonkamer je maiden doen kan wat lastiger zijn. Hij kan vrij goed wat wind hebben. Als je een moment zoekt met bft 1-2 dan kun je de eerste keer ook even buiten proberen. Dan heb je de ruimte en zul je zien dat hij echt te doen is..

Aha - een beetje hover lukt me nog wel. Maar verder dan dat ook niet ;)

Ach ja, dekentje over de tv en gaan zeg ik.

Als de 6 kanaals (6 axis) ingeschakeld staat - zover ik begreep stabiliseerd de heli uit zich zelf als je de cyclic (zeg ik dat goed, rechterstick) loslaat. Klopt dat? Ik dacht, kijk goede feature om mee te oefenen.

Nee. Dat klopt niet. Hij heeft 3 assen gyro en de beginnersstand 6 assen gyro. Hij komt in de doos met 3 assen aan. De 6 assen gyro maakt hem vergelijkbaar met een 45 graden fixed pitch heli. Zoals de Solo Pro. Zelf vind ik dat echt vreselijk. In de 3 assen mode is het een CP. Maar echt super mak. Als je in de sim en in het echt een beetje kunt hoveren zou ik de 6 assen overslaan. Op de Devo de knop D/R op 1 en gewoon de eerste keer in een wat grotere ruimte gewoon langzaam de lucht in. Het valt echt reuze mee.. Ik denk dat als je buiten een paar lipo's vliegt dat je hem zo door hebt..

okay, dan probeer ik de 6axis later wel eens. Nou eerst maar even wachten tot het pakketje binnenkomt deze week. genoeg gepraat haha ik ben nu echt benieuwd ;)

Thanx voor je input trouwens!

jammer dat je em niet zonder zender kan kopen en met je eigen zender kan vliegen, denk dat ie dan wel goedkoper dan de mcpx zou zijn, zou mooi zijn

De vraag is of je dat wilt. Ik heb na aanschaf van de Genius en Devo ook overwogen om de rest van de vloot op de Devo te zetten. Maar er zijn nog geen tot bijna geen receivers voor. Walkera geeft andere informatie door dan leveranciers als je contact met ze opneemt. Verder is de Devo niet backwards compatible met de 2801. Hoop gedoe en onzekerheid dus.

Back