Na mail contact o.a. met Gens Ace ben ik niet veel wijzer geworden. Hopelijk kan iemand van het Mbforum helderheid verschaffen. Ik ben toe aan twee nieuwe 4s5000mAH LiPo's. In mijn zoektocht kwam ik bij Gens ace terecht en verbaasde mij een beetje over onderstaande twee uitvoeringen: (Heli/Vliegtuig) https://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-14-8v-45c-4s1p-flat-lipo-battery.html Net Weight (±10g) 550 Brand Gens ace Capacity 5000 mAh Discharge Rate (C) 45C Parallel (P) 1 Voltage 4S (14.8V) Length (±5mm) 160 Width (±5mm) 45 Thickness(±5mm) 34 Wire Gauge 12# En de (Auto) https://www.gensace.de/gens-ace-500...ttery-pack-with-xt90-plug-bashing-series.html Net Weight (±10g) 395 Brand Gens ace Capacity 5000 mAh Discharge Rate (C) 50C Parallel (P) 1 Voltage 4S (14.8V) Length (±5mm) 137 Width (±5mm) 41 Thickness(±5mm) 32 Wire Gauge 12# Wat mij verbaasd is het grote verschil in gewicht, afmetingen en uiteraard de prijs. Het antwoord van Gens ace komt op het volgende neer. De één is voor een heli/vliegtuig de ander voor een auto....... Dit heb ik immers ook gelezen op de website. Maar verklaart mij niet de verschillen. Met name de afmetingen van de Bashing LiPo komt mij erg goed uit. Zo kan ik van een 4s3000 Graphene naar een 4s5000 Bashing met nagenoeg de zelfde afmetingen. Gewicht verschil is 20 gram in het nadeel van de Bashing maar dat mag de pret niet drukken. Wie weet raad? Groet, Coen
Die bashing lipo heeft een harde buitenkant, (hardcase) vandaar iets zwaarder. Verder kun je die gerust in je vliegtuig of helikopter gebruiken.
Ik doe het ook omgekeerd, zonder hardcase in de buggy. Mits een beetje op te letten. De C waarde verschilt een beetje, maar nu ook niet om van wakker te liggen, bashing (begrijpelijk) hoger. Onlogisch dat de 2de duurder is dan de eerste, doorgaans omgekeerd.