Gens Ace Bashing VS heli LiPo?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door coen_l, 20 aug 2019.

  1. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    679
    Locatie:
    Veldhoven
    Na mail contact o.a. met Gens Ace ben ik niet veel wijzer geworden. Hopelijk kan iemand van het Mbforum helderheid verschaffen.

    Ik ben toe aan twee nieuwe 4s5000mAH LiPo's. In mijn zoektocht kwam ik bij Gens ace terecht en verbaasde mij een beetje over onderstaande twee uitvoeringen:

    (Heli/Vliegtuig)
    https://www.gensace.de/gens-ace-5000mah-14-8v-45c-4s1p-flat-lipo-battery.html

    Net Weight (±10g) 550
    Brand Gens ace
    Capacity 5000 mAh
    Discharge Rate (C) 45C
    Parallel (P) 1
    Voltage 4S (14.8V)
    Length (±5mm) 160
    Width (±5mm) 45
    Thickness(±5mm) 34
    Wire Gauge 12#

    En de

    (Auto)
    https://www.gensace.de/gens-ace-500...ttery-pack-with-xt90-plug-bashing-series.html

    Net Weight (±10g) 395
    Brand Gens ace
    Capacity 5000 mAh
    Discharge Rate (C) 50C
    Parallel (P) 1
    Voltage 4S (14.8V)
    Length (±5mm) 137
    Width (±5mm) 41
    Thickness(±5mm) 32
    Wire Gauge 12#

    Wat mij verbaasd is het grote verschil in gewicht, afmetingen en uiteraard de prijs.

    Het antwoord van Gens ace komt op het volgende neer. De één is voor een heli/vliegtuig de ander voor een auto....... Dit heb ik immers ook gelezen op de website. Maar verklaart mij niet de verschillen.

    Met name de afmetingen van de Bashing LiPo komt mij erg goed uit. Zo kan ik van een 4s3000 Graphene naar een 4s5000 Bashing met nagenoeg de zelfde afmetingen. Gewicht verschil is 20 gram in het nadeel van de Bashing maar dat mag de pret niet drukken.

    Wie weet raad?


    Groet,
    Coen
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Sorry verkeerde reactie.
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Die bashing lipo heeft een harde buitenkant, (hardcase) vandaar iets zwaarder. Verder kun je die gerust in je vliegtuig of helikopter gebruiken.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik doe het ook omgekeerd, zonder hardcase in de buggy. Mits een beetje op te letten.
    De C waarde verschilt een beetje, maar nu ook niet om van wakker te liggen, bashing (begrijpelijk) hoger.
    Onlogisch dat de 2de duurder is dan de eerste, doorgaans omgekeerd.
     

Deel Deze Pagina