Gens ACE Support Forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren alle packs voor mijn subach gemaakt en ben er nu 4 aan het laden op 1C,

full


Spanning van de pakketten.
1: allemaal 3.820 per cell
2: allemaal 3.816 per cell
3: allemaal 3.819 per cell
4: allemaal 3.818 per cell

Mag ook wel want ze kwamen direct van de fabriek :-)

Bart,

PS de rest wordt aan deze post toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
jezus christus ga je een eigen energie centrale bouwen? ;)

6S = 4,2 * 6 = 25,2V
5.6Ah
141Watt/uur * 8 = 1129Watt/uur + 15% over voor laadverliezen en lader verbruik.
1300Watt.. heb je al je eigen zekering aangelegd :lol:
 
Laatst bewerkt:
Tjha, je moet wat, als je een grote kist elektrisch wilt vliegen, ik heb nog geen fatsoenlijke mogelijkheid om ze te laden op het veld, dat beteken nu dus dat ik 3 vluchten kan maken, is niet echt veel. Mijn AGM's in mijn bus zijn aan het einde, 5 jaar oud, ben wel van van plan om 4 x trojan T105's ( 6V 225 Ah) te kopen, maar dat duurt nog even, en ik ben nog bezig om mijn benzine accu lader van een ander uitlaat te voorzien. Ga nu weer lassen :-)

Maar de kosten van die Gens ace's vallen echt mee,87 euro per stuk, all in vanuit Honkong. Die van Hyperion VX 5400mAh komen rond de 219 Euro per stuk zonder verzend kosten. Ze wegen lichter, blijken de echte capaciteit te halen, en ik heb heel wat grafieken bekeken, maar G3's, Thunderpower , etc, halen de spanning niet onder belasting van deze.
Ik moet nog de eerste keer met deze vliegen :-) dan kunnen we ze vergelijken met de 4500 mAh zippy's 30C, die even zwaar wegen en 60 Euro per stuk , zonder verzend kosten.

Bart,
 
Maandag met iedere pakket een vlucht gemaakt en vandaag, en vandaag merkte ik al een behoorlijke performance winst. Moet nog wel meten. Ik was wel begonnen met het laden van 1 pakket 2x 6s parallel, en toen ik naar de cell voltage keek, viel mijn mont een beetje open. En het volgen was wat ik echt zag.
cell 1 : 3.788V
cell 2 : 3.788V
cell 3 : 3.788V
cell 4 : 3.788V
cell 5 : 3.788V
cell 6 : 3.788V

1 van de cellen twijfelde een beetje met 3.789V
Oke, het zijn twee pakketten parallel maar dit heb ik nog met
geen 1 pakket gezien. op de 1000st Volt in balans.

Heb het vliegen moeten afbreken omdat mijn rudderhorn op de servo was gaan slippen. Ik ben vergeten te meten wat voor stroom er nu getrokken wordt maar dat is gegarandeerd een stuk meer dan met de Zippy's, want de pullout is veel beter. Even een weekje wachten op de meet resultaten.

Bart,
 
Je zou nog eens kunnen checken met een multimeter Bart. Ik neem aan dat bij je thuis of op je werk nog wel een leuke Fluke ligt.
 
Heb vandaag eens op de grond naar de powerpack voltage gekeken, en weer was ik compleet verbaast, die gencs ace lipo's doen het heel goed.

Ik had 8 minuten gevlogen, spanning van de lipo's was 44.2V
bij volgas zakte de spanning naar 42.7V dit is dus bij een 90A belasting
op een 12S 5300 mAh lipo. dit verklaart dus ook waarom het alarm nog niet is af gegaan op de DX8, die staat op 42.1V. Ik heb dit nog geen enkele 25-30C lipo zien doen. dit is dus 0.125 volt per Cell voltage drop onder belasting :-).

It amazing mike :-)

Bart,
 
oeps, mis hier nog wat antwoorden.

De accu's komen uit China
Gens ACE RC battery is professional batteries manufacturer of LiPo battery and nimh battery

hier kun je de packs ook laten maken zoals jij het wil. Opties
Balanceer connector
kabel dikte
power connector

ik heb wel 150 dollar transport kosten betaald.
maar als ik het mij goed herinner was het totaal met import 87 euro per pack.

En Ron meten met multi meter dat hoeft echt niet ik vertrouw mijn PL8 's.deze zijn perfect gekalibreerd.

bart
 
Hey bart al meer mee getest?

Wel apart dat heel deze reeks geladen kan worden met 5c.
Dus al vanaf 15c conti/30c burst kun je al laden met 5c.

Ben wel benieuwd naar deze lipo,s.
Hyperion toppie maar erggg duur.
En de zippys/ turnigy nanotech heeft nog best vaak last van matige cellen.
b.v 5x een cel van 3 Ohm en dan zit er een tussen van 12 Ohm.
Ook vind ik de C ontlading waardes verreweg van kloppen.

Heb b.v nanotech 4500Mah 25/50c
112.5A continu dus.
Met dubbelle burst.

Soms vind ik ze er erg heet uitkomen op max zon 60A.

Ben dus benieuwd naar deze.
Zeker gezien hoe goed ze in balans zijn.


Interne weerstand al gemeten?


Gr,

Ralph
 
Laatst bewerkt:
het gemene van de interne weerstand meten is dat ieder merk/type lader en zelfs met laadstroom dat anders doet waardoor deze vrij lastig te vergelijken is, maar als ik het mij goed herinner, waren ze iets van 6->7 mohm per cel, pin me er niet vast.

Oeps, dit is gemeen. dit gaat over twee pakketten parallel

maar de 16C belasting met een spanningsval van 0.125 volt per cel zegt eigenlijk al genoeg. ze komen wel behoorlijk warm uit de kist maar dan pompt de PL8 er toch weer zo'n 8700mAh in.
zal deze week eens kijken, ze performen zo goed dat ik er verder eigenlijk niet naar gekeken heb. maar ik zal eens laden en ontladen met 40A, en vergelijken met de 5000mAh G3 CX.
Ik vind dit een hele goede vergelijken want de pakketten wegen precies het zelfde.

Bart
 
Ja dat klopt van die interne weerstand.

Bijna vergeten.
Ik laad alles met 5C en zit nu op een 3 tot 6 Ohm.

Ik vergelijk daar alles mee.
 
Hier een discharge graph
- Hyperion G3 5000mAh CX 25C ( 750 Gram ) 117 euro ( ex verzenden )
- Gens Ace 5300mAh 30C ( 734 gram ) 87 euro ( inc verzenden )

Je ziet duidelijk dat de Gens ace op alle gebieden beter.

full


Het is nog erger dan de grafiek laat zien de Gens ace is met 35A ontladen en de Hyperion met 30A
Foutje van mij :-)

Bart
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou er is een grote leverancier in Duitsland, er is alleen 1 nadeel je hebt een post adres in Duitsland nodig:-(
voor mij geen probleem, heb genoeg Duitse collages
Gens ace - Remote Control Power System Specialist, Professional Lipos, Motors & ESC manufacturer. Das power!

Bart

Volgens mij wel hoor zie hun policy:
International Order:
Gens ace offers international shipping to most of the countries worldwide. Please feel free to email us at info@genspow.de, our sales
representatives will help you complete the shopping.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top