Georgi Mirov props, wie heeft er wat nodig?

GJVO

In Memoriam
Forum veteraan
Wegens het slecht tot niet kunnen leveren van RFM props ben ik maar bij Georgi Mirov gaan vragen.

Binnen een week of 2 kan ik wat propjes binnen hebben.
We gaan voor onszelf bestellen maar ik kan er wel wat extra mee laten komen.

De props zijn OK tot 4,5 kW

Maten zijn beperkt.
15x15 - 35 Euros - 0 degrees spinner
16x18 - 40 Euros - 0 degrees spinner
17x19/21 - 40 Euros - 5/7 degrees spinner

Dat zijn prijzen inclusief verzending.

Props voor boven de 6 kW zijn ook leverbaar maar niemand is daar nog aan toe in Nederland.

Mocht je wat willen hebben, eind van de week (31 juni) ga ik bestellen.

GJ
GJ

Hoi GJ,

Een setje 17x19/21 bladen voor mij graag....

Hij was toch ook bezig met een nieuwe prop/spinner combo van volgens mij 18x21 ? Heb je daar ook al prijzen van?

Jw

P.s. heb je al reactie van Gerard gehad?

Zijn de prijzen incl. Spinner, of is het gewoon welke spinner er nodig is voor deze prop?

Mvg remie

18x21 is er alleen als set met spinner (33,36 en 38mm).
Prijs was 80-95 euro.

Groet,
Gerben

Volgens mij blijft er bij eFlight aardig wat aan de strijkstok hangen als ik de prjizen zo zie.
Wanneer komen de f5b.nl gelabelde GM props uit?

Binnenkort mijn eigen props maken. De vacume machine heb ik net aan de praat gekregen, zelfbouw. Had ook al een mal van een RFM 13x10.5 getrokken die erg goed is gelukt. Maar voor ik op de kwalitiet van RFM ben duurt nog wel even en in kwantiteit zal ik ook wel nooit props maken.

Echter, een GM 16x18 is niets anders dan een RFM 17x18 rood maar dan voor een 0 graden spinner implaats van 5 graden. Geen onzin, door Georgi zelf bevestigd.

Ook ben ik niet helemaal overtuigd dat die GM 16x18 en ook de 17x19/21 beter zijn dan een RFM prop wat betreft hoeveel ze kunnen hebben voor er iets kapot gaat. Het probleem zit in het ontwerp van deze prop bladen en daarmee doel ik op de wortel van de prop bladen die een hele korten en maffe bocht maken gevolgd door een behoorlijk breed blad. Dit werkt alleen als de opstart snelheid wat gematigd wordt door middel van software settings op regelaar dan wel via de zender (stick of delay op schakelaar).

Met andere woorden, zie deze GM props niet als een wondermiddel die het probleem van de brekende RFM props oplost. Integendeel, het is zelfs mogelijk dat een RFM prop meer kan hebben dan deze props.

Als je wat meer veiligheid wilt raad ik toch de 17.5x17.5 props aan, die hebben een beter ontwerp en kunnen dus meer hebben.

Lees je goed in voor je een setup kiest en stel eventueel hier voor wat je wilt gaan proberen.

Goed bedoeld, Jos

Op dit moment zijn er geen grotere maten RFM leverbaar dus vandaar dat ik naar een alternatief zocht.
De eerste RFM props krijg ik pas weer over een week of 4, ik neem aan dat die dan verbeterd zijn wat materiaalkeuze, zoiets las ik tussen de regels door (maar dat is puur speculatie van mijn kant).

Met de vermogens die we in Nederland verstoken mag er gewoon geen prop breken, als het wel breekt dan ligt dat aan een fout in de prop (luchtinsluitingen)

Ik beweer dus niet dat de GM wonderprops zijn, het is gewoon een vervanger voor de RFM.

GJ

GJVO, ik neem aan dat GM nu props in stock heeft voor jou? Kan namelijk best zijn dat hij ook pas over 4 weken wat op de post gooit. In F5B is 4 weken niks zoals jij ook wel weet.

Wat betreft vermogens in Nederland, ik denk dat JWS, Johan en wellicht nog anderen die 4,5KW wel overschrijden of hebben overschreden in het verleden.

Gerben, nee de eflight/neuprop 17.5x17.5 gemaakt door GM kan meer hebben. Heb hem zelf op 5.5KW gevlogen, dat was nog een van de eerste 10 die hij maakte. De Amerikanen vliegen die prop ook dag in dag uit met nog meer vermogen. Er is wel 1 zo een 17.5x17.5 prop gebroken hier in de UK maar dat was een uniek geval, brak halve wegen het blad en er is een vermoeden dat hij ervoor beschadigd was.

Jos

Ah, heb het even nagezocht, wat ik mijn hoofd had was de prop die Susa verkoopt, ze op de site als 17.5x17.5 hebben staan, maar eigenlijk de 17x19/21 is.

Verwarrende materie vind ik het maar, die hele prop business.

Groet,
Gerben

Ik zit op max 3,5kW en dat is voor nu ook nog wel genoeg. Straks op de S16 komt de 17,5x17,5 te zitten. Eventueel kan ik nog naar 4s moderne lipo's dan heb ik weer meer vermogen. Moet kunnen met de aangepaste Neu's.
Goede prop trouwens, kun je gerust een 30cm de grond in jagen en dan is hij nog heel ;-)

Ik zit op max 3,5kW en dat is voor nu ook nog wel genoeg. Straks op de S16 komt de 17,5x17,5 te zitten. Eventueel kan ik nog naar 4s moderne lipo's dan heb ik weer meer vermogen. Moet kunnen met de aangepaste Neu's.
Goede prop trouwens, kun je gerust een 30cm de grond in jagen en dan is hij nog heel ;-)

Daar zou ik dus maar niet zo zeker van zijn. De rovings aan de binnenkant van de bladen kunnen zeer zeker zijn gebroken zonder dat je dat nu aan de buitenkant ziet.

:(

Niks want ik had hem al aan Gerben gegeven om te testen. Ligt nu wel weer even bij mij want ik wilde hem even met m'n nieuwe vegelijken.

Back