Geprint onderdeel voor RC F1 auto blijft breken, tips gevraagd

Kan vocht zijn, dan print het ook zo slecht.

Nylon nog niet geprint, ik zit met de overgang welke begint in de lucht. Supports en nylon werken niet lekker samen.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Hmmm, vocht en PETG? Lijkt me vreemd. En het is een nieuwe rol, gisteren geopend.

Ik zal even een support-vrije versie maken. Duurt even. Ben zo terug...

Hugo

Als temperatuur tijden bedrijf geen een rol speelt (wat bijvoorbeeld het geval is bij een motor pinion) dan kan ik Polymax van Polymaker aanbevelen. Dit werkt goed in een gearbox die ik zelf gebruik. Mocht temperatuur wel een rol spelen beveel ik ASA van Fillamentum aan, hier heb je echter wel een enclosure en heated bed voor nodig wil je dit goed kunnen printen.

Ik heb ook nog even Delrin (POM) geprobeerd maar man die rol zit vol met vocht... compleet onbruikbaar. Nylon lijkt een prima keus. De prints zien er netjes uit en voelen enorm sterk.

Als temperatuur tijden bedrijf geen een rol speelt (wat bijvoorbeeld het geval is bij een motor pinion) dan kan ik Polymax van Polymaker aanbevelen. Dit werkt goed in een gearbox die ik zelf gebruik. Mocht temperatuur wel een rol spelen beveel ik ASA van Fillamentum aan, hier heb je echter wel een enclosure en heated bed voor nodig wil je dit goed kunnen printen.

Dat heb ik ook gebruikt voor mijn differenteels . zie post # 12 en de rest van chassisdelen.

https://www.thingiverse.com/thing:4115356

Inmiddels the nylon versie van Tadango binnen, superbedankt. Ook print ik weer met mijn oude vertrouwde duurdere PETG, werkt goed. Ik ga met de PETG versie beginnen met trainen, mocht het ooit weer mooi weer worden, en houd de Nylon versie achter de hand. We gaan het zien! Bedankt allemaal in ieder geval voor de suggesties, weer wat van geleerd.

Hugo

Back