Gerben z'n masterpiece....de klok!

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
De evolutie van ons timing systeem gaat steeds verder. Gerben had de mogelijkheid ingebouwd de klok draadloos aan te sturen en dat heb ik nu voldoende getest om het in te gaan zetten.
Ook is er een windvaantje bij gekomen en scheerlijntjes om ook de Zeeuwse winden te doorstaan en heb ik de steuntjes van de klep een beetje aangepast zodat de klok ook vanaf de rechtse kant van het veld goed te zien is.

Bij deze nog maar een keer een welgemeend heel erg hartelijk dankuwelzeerbeleefd, Gerben!!!

140627_clock_s_zps57fd06a9.jpg

Zoals in het filmpje te zien/horen is heb ik die irritante toeter bij het begin van de voorbereidingstijd weggehaald, gaf teveel verwarring.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is wel de F3Jtimer-software maar die kun je helemaal zelf instellen (voorbereidingstijd maar ook de werktijd).
Wij hebben 30 seconden voorbereidingstijd, die start zodra alle piloten gereed staan. Heeft er onder andere mee te maken dat bij ons de piloten ook tijdwaarnemer zijn en het soms kan verschillen hoe snel iedereen gereed is. Soms is 4 minuten veel te lang, soms net te kort.

Het is wel de bedoeling dat de vliegers direct na de landing van de vorige groep naar hun startplekken gaan.

Vliegers die twee ronden achterelkaar aan de bak moeten of iemand die timer speeld en de daarop volgende ronde zelf moet vliegen zouden iets meer tijd nodig hebben lijkt mij. Beiden situaties komen behoorlijk vaak voor.

Mooie klok.

Back