The luck factor.
Alex, vergeet je nog te noemen dat je in de oplopende taak 2 seconden werktijd te kort kwam voor de 1000......
Het is me al langer duidelijk dat de uitslag maar deels een afspiegeling is van de prestaties van de piloten. Bij F3K heb je voor een goede uitslag wat geluk, en zeker geen pech nodig.
Bijvoorbeeld:
- Onder makkelijke omstandigheden vlieg je veel gemakkelijker een max dan onder moeilijke omstandigheden. Dus deelnemers die vaker makkelijke omstandigheden treffen zullen beter scoren.
- Net wel of net niet een tijd halen bij de oplopende taak.
- Net wel of net geen buitenlanding.
- Pech hebben om een vlucht te verknallen door een mid-air.
- Indien er geen aanwijzingen zijn een kant kiezen en het geluk hebben iets tegen te komen of juist niet.
- Etc, etc.
Hoe meer rondes er gevlogen worden hoe eerlijker. Gezien de wisselende omstandigheden in Dresden was 10 rondes erg weinig.
Voor Peter en mij pakte 8 van de 10 rondes goed uit met als gevolg een prima resultaat.
Loet maakte (volgens eigen zeggen) onnodig een buitenlanding en miste hierdoor de fly-off (stom, stom, stom!!!).
Goswijn vloog een extreem goede wedstrijd (na 8 rondes plaats 4) maar trof de laaste twee rondes erg moeilijke omstandigheden die in het voordeel van andere deelnemers uitpakten en viel hierdoor net buiten de fly-off.
Wat er bij jou mis ging heb je zelf al aangegeven.
Ook hadden Theo en Arjen hoger kunnen eindigen. Arjen verloor een ronde veel punten door storing.
Het goede nieuws is dat we in Nederland een brede top hebben (die steeds breder wordt) waardoor de kans groot is dat er altijd wel iemand hoog eindigd.
Alex, vergeet je nog te noemen dat je in de oplopende taak 2 seconden werktijd te kort kwam voor de 1000......
Het is me al langer duidelijk dat de uitslag maar deels een afspiegeling is van de prestaties van de piloten. Bij F3K heb je voor een goede uitslag wat geluk, en zeker geen pech nodig.
Bijvoorbeeld:
- Onder makkelijke omstandigheden vlieg je veel gemakkelijker een max dan onder moeilijke omstandigheden. Dus deelnemers die vaker makkelijke omstandigheden treffen zullen beter scoren.
- Net wel of net niet een tijd halen bij de oplopende taak.
- Net wel of net geen buitenlanding.
- Pech hebben om een vlucht te verknallen door een mid-air.
- Indien er geen aanwijzingen zijn een kant kiezen en het geluk hebben iets tegen te komen of juist niet.
- Etc, etc.
Hoe meer rondes er gevlogen worden hoe eerlijker. Gezien de wisselende omstandigheden in Dresden was 10 rondes erg weinig.
Voor Peter en mij pakte 8 van de 10 rondes goed uit met als gevolg een prima resultaat.
Loet maakte (volgens eigen zeggen) onnodig een buitenlanding en miste hierdoor de fly-off (stom, stom, stom!!!).
Goswijn vloog een extreem goede wedstrijd (na 8 rondes plaats 4) maar trof de laaste twee rondes erg moeilijke omstandigheden die in het voordeel van andere deelnemers uitpakten en viel hierdoor net buiten de fly-off.
Wat er bij jou mis ging heb je zelf al aangegeven.
Ook hadden Theo en Arjen hoger kunnen eindigen. Arjen verloor een ronde veel punten door storing.
Het goede nieuws is dat we in Nederland een brede top hebben (die steeds breder wordt) waardoor de kans groot is dat er altijd wel iemand hoog eindigd.
Laatst bewerkt: