German Open Dresden 2009

Laatste update zondagochtend

Bas, Peter en Goswijn zitten bij de top zes!
Zie je wel, het kan verkeren.

Henk

SMS van zaterdag

Mooie zonnige dag met veel wind en buitenlandingen.
Stand na 6 ronden zonder schrap
1 M Wood
2 Peter
3 H Vogler
9 Bas
14 Goswijn
16 Loet
24 Alex
29 Arjen
56 Theo

hey Hans

Top bedankt voor de info ,knap gedaan van de mannen ,alleen zie ik niet wat Theo is geworden de lijst gaat maar tot plaats 47

Groeten Arnold

Proud to be Dutch

Heren,

Grote klasse iedereen. We hebben wel even in de piepzak gezeten zo op vrijdag toen de eerste resultaten binnenkwamen. Natuurlijk wisten we dat het beste tot het laatst is bewaard. Iedereen gefeliciteerd.

Groeten,

Hans

we zitten in ieder geval niet bij deonderste helft :lol:
we moeten natuurlijk wel positief blijven!

het had heel erg weinig gescheeld of Goswijn, Loet en Alex hadden ook in de fly-off gestaan. Het mag duidelijk zijn dat we het als Nederlanders internationaal (mondiaal) helemaal niet zo slecht doen en dat de Tantalus en Twister absolute topkisten zijn.

Gezien m'n soms niet al te beste uitgangshoogte ben ik over de voorrondes niet geheel ontevreden, de fly-off daarintegen wil ik zo snel mogelijk vergeten..........

Bas

Gezien m'n soms niet al te beste uitgangshoogte ben ik over de voorrondes niet geheel ontevreden, de fly-off daarintegen wil ik zo snel mogelijk vergeten..........

Bas

Gefeliciteerd alle nederlandse deelnemers in Dresden en vooral de twee finalisten!! Super

Henk

Laatst bewerkt:
Knap ook dat Christoph Mebus als junior de seniorenwedstrijd met 93 deelnemers wint. Dat noem ik doorstroming. Kom op junioren in Nederland: Dit verdient navolging!
Henk

hey Hans

Top bedankt voor de info ,knap gedaan van de mannen ,alleen zie ik niet wat Theo is geworden de lijst gaat maar tot plaats 47

Groeten Arnold

Plaatsje 55. Ik had mezelf tot doel gesteld bij de bovenste helft te zitten en meer dan 80% te vliegen. Het eerste is niet gelukt en het laatste wel. Niet geheel ontevreden dus. Toch jammergenoeg geen enkele 1000 kunnen vliegen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
De bellen die er zaten waren niet altijd even makkelijk te vinden en er zaten daalgebieden bij.... niet normaal gewoon. En die had ik dus regelmatig :) Moet de situatie beter in leren schatten en koos soms totaal de verkeerde hoek. In de Fly off waar dus de top 12 vloog had men er ook mee te maken. Tijdens 1 start in de AULD flikkerde het hele veld onderuit op een enkeling na. De eerste landing was al na 32 seconden.
Gelukkig alles heel gehouden en geen enkele buitenlanding.
op de zaterdagmiddag had ik het helemaal gehad. Was gewoon bek af van 3 dagen vliegen.
Weer een ervaring rijker.

Laatst bewerkt:
op de zaterdagmiddag had ik het helemaal gehad. Was gewoon bek af van 3 dagen vliegen.

Dat gevoel had ik gisteren op de terugreis. Een grote fille. Na 2 uur rijden 70 km van de 720 km afgelegd om moedeloos van te worden...
Het kan natuurlijk nog erger want Arjen mocht het hele stuk alleen rijden.

Knap ook dat Christoph Mebus als junior de seniorenwedstrijd met 93 deelnemers wint. Dat noem ik doorstroming. Kom op junioren in Nederland: Dit verdient navolging!
Henk

arnold,, als je dit leest,, geeft het maar even door aan rob,, met mij wordt het niks dit jaar :lol:

Zo, eindelijk weer thuis.
Kleine samenvatting van mij:
3 Midairs
2 crashes door storing
1 zekere 1000 weggegooid en ingeruild voor een 950 om dat ik niet tevreden was met 2 min15.
1 buitenlanding NAAST de lijn en niet achter de lijn nadat ik in mijn eentje het hele veld op bijna 2 minuten had gezet maar door turbulentie in de laatste seconde op zij werd gegooid (Loet overkwam overigens presies het zelfde).

Dit alles in de eerste 7 ronden. Daarna werd geen punt meer verspeeld en volgende alleen nog 1000ers. Helaas werd de 11 ronde niet meer gevlogen omdat er een Dead line stond om 1uur s'midags met de fly-off te beginnen. Nog 1 ronde redelijke ronde en ik was er bij geweest.
'Sochtend was het meestal redlijk rustig vliegweer overigens wel met veel dalen en stijgen. 'Smiddags vaak harde wind en extreem grote punten verschillen.
Gemiddeld genomen erg wisselende omstandigheden en zeer sterke bellen afgewisseld met extreem dalen maakte het allemaal niet makkelijk en moest er ook erg vaak gestart worden om een redelijk resultaat te halen. Volgende groepen vlogen daarna weer alle en iedereen gemakkelijk vol

Leuk detail:
Tijdens de Finale in de -Laatste vlucht- werd er door een handvol deelneemers in een zeer sterke bel bij heel veel wind tot wel 200 meter achter het veld mee gelopen om het model te kunnen blijven zien en de bel te blijven volgen. Nagenoeg al die deelnemers incl Peter redden het om de 5 minuten vol te vliegen en weer terug te komen op het veld.

Alex

Back