Beste lezer en forumgenoot
Ik ben op zoek naar een lipolader die 20s accu's kan opladen.
De bedoeling is om een 74V (20s) lipo accu van + 23Ah op te laden in een tijdsbestek van ongeveer een 6 tot 8 uur.
Natuurlijk is 20s een hele hoge spanning. 2 10s accu's in serie is eigenlijk hetzelfde. Met andere woorden, een lader voor 10s accu's zal waarschijnlijk beter gaan. Om 23Ah te behalen zullen er meerdere accu's parallel geschakeld staan.
Ik zoek dus een lader die al deze accu's in 1 keer kan opladen.
Nu zoek ik ook natuurlijk de lipo's.
Graag een beetje rekening met het budget houden.
Ongeveer een 700 euro...
Alvast bedankt voor je hulp!
*edit*
De batterijen moeten geen zeer hoge c rating hebben. De maximale stroom die continue uit de accu gevraagd wordt zal rond de 50A zijn. Dus 2-3C. Piekstromen zullen rond de 200-300A zijn (10-15C).
Ik ben op zoek naar een lipolader die 20s accu's kan opladen.
De bedoeling is om een 74V (20s) lipo accu van + 23Ah op te laden in een tijdsbestek van ongeveer een 6 tot 8 uur.
Natuurlijk is 20s een hele hoge spanning. 2 10s accu's in serie is eigenlijk hetzelfde. Met andere woorden, een lader voor 10s accu's zal waarschijnlijk beter gaan. Om 23Ah te behalen zullen er meerdere accu's parallel geschakeld staan.
Ik zoek dus een lader die al deze accu's in 1 keer kan opladen.
Nu zoek ik ook natuurlijk de lipo's.
Graag een beetje rekening met het budget houden.
Ongeveer een 700 euro...
Alvast bedankt voor je hulp!
*edit*
De batterijen moeten geen zeer hoge c rating hebben. De maximale stroom die continue uit de accu gevraagd wordt zal rond de 50A zijn. Dus 2-3C. Piekstromen zullen rond de 200-300A zijn (10-15C).
Laatst bewerkt: