geschikte beginnersheli

Beste

Momenteel beschik ik over de multiplex easystar, maar zou mij nogal snel willen toespitsen op een heli. Ik heb wat ervaring met vliegen op de sim aerofly pro deluxe. Mijn vraag is nu, wat is voor mij een goeie beginnersheli?
Ik zou er zeker niet meer dan 200eur willen aan uitgeven, en het zou al een redelijk groot model moeten zijn, mits ik hem buiten wil vliegen en er de keychaincam onderhangen om te filmen. Ik ben in bezit van de zender graupner mx12 (die beschikt over heli functie, 6kanaals). Wat zijn jullie voorstellen?

Mvg Jonathan

met jou budget zou ik goed het tekoop gedeelte in de gaten houden en een leuke 450 sizde op de kop proberen te tikken. Alhoewel 200 euro wel erg krap is hoor,...

Let er daarbij wel op: een 450 size CP helikopter heb je niet "zomaar even" onder de knie. Het is zeker uitdagend om er mee te leren vliegen, het is te doen maar wel erg lastig.

Verder is dit inderdaad de beste keuze als je wat zoekt voor buiten die ook nog een camera mee kan nemen.

met jou budget zou ik goed het tekoop gedeelte in de gaten houden en een leuke 450 sizde op de kop proberen te tikken. Alhoewel 200 euro wel erg krap is hoor,...

Zou ik het betrouwen een heli in occasie te kopen? Kunnen er zich geen onzichtbare breuken voordoen? Op hobbyking heb ik wel wat helis aan veel goedkopere prijs gevonden, maar kan ik deze wel laten overkomen uit amerika, houdt de douane ze niet tegen ofzo?

Hobbyking kan, maar er zitten voors en tegens aan, Ja je krijgt een nieuwe maar bijv een Align (of ook klonen er van zoals bijv KDS) hebben een betere afwerking en minder afwijking. Dit resulteert in een beter vlieggedrag.

Als je twijfelt kan je ook bij een vliegclub gaan, er zijn dan altijd mensen die bereid zijn om je te helpen en eventueel zelfs mee te gaan om te kijken of het wat is.

Nog een nadeel voor een beginner: als je een helikopter op Hobbyking koopt moet je weten waar je mee bezig bent aangezien je hem niet alleen moet instellen maar ook helemaal moet opbouwen, electronica er in, mechanische en daarna electronische afstelling. Dit is (ondanks filmpjes zoals die van Finless Bob op helifreak) voor de beginner zeer uitdagend met (helaas) een hoge kans van falen. Uiteraard kan je dit wel weer doen als je een ervaren modelbouwer hebt die je helpt!

200€ is een krap budget, praktisch niet mogelijk om iets nieuw te kopen(dat degelijk is), veiligheid heeft ook zijn prijs.:!: Een goede 2 de hands,of eens langs een vliegclub in je buurt gaan en daar iemand vinden die iets verkoopt.8-)
Je kan met een 450 buiten maar niet met alle weer en daar dan nog een camera onder:confused:
De eerste heli om gemakkelijk buiten te vliegen is een 500size.
Ik meen dat het beter is om wat langer te sparen dan om rap en goedkoop te willen vliegen waardoor je uiteindelijk toch veel geld zal verliezen( spreek uit ondervinding):yes:
Beste raad vind je in een club, je hoort dan meerdere meningen en kost niets.
succes.

Back