H
Harmenboot
Guest
Hallo allen,
Ik ben nieuw geregistreerd op dit forum.
Mijn vraag luidt als volgt; ik heb op school de opdracht gekregen een complete modelboot te ontwerpen.
Dit is al redelijk ver gevorderd, maar nu ben ik aan de schroef toe.
Ik heb op conrad.nl gekeken en zag daar allerlei verschillende modellen en groottes.
Ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar had al wel gehoord dat een 3-blads het hoogste rendement heeft.
De spec's van de boot zijn:
Het is een V bodem.
De lengte is 80cm de breedte is 21 cm de diepgang zal rond de 5 cm zijn
Het gewicht van de boot is 3 á 4kg. De schroef wordt achter de boot geplaatst.
De motor die we gebruiken is de:
Power 700/13 turbo
Specification::Diameter: 44.00 mmWeight: 320 gLength: 67 mmVoltage: 8.4-12 VoltsNo. of cells: 8Current Amps at max. efficiency: 13.00 Amax power: 25.00 Amax. efficiency: 75.00 %Glider propeller: bis 10 x 6Aircraft propeller: bis 9 x 6
Kan iemand mij vertellen welke maat schroef ik nodig heb om dit bootje te laten planeren? ik wil maximaal 3 schroeven aanschaffen om te testen in verband met het budget. De optie-groottes bij conrad varieerden van 35 tot 60 mm.
Alvast bedankt.
Harmen
Ik ben nieuw geregistreerd op dit forum.
Mijn vraag luidt als volgt; ik heb op school de opdracht gekregen een complete modelboot te ontwerpen.
Dit is al redelijk ver gevorderd, maar nu ben ik aan de schroef toe.
Ik heb op conrad.nl gekeken en zag daar allerlei verschillende modellen en groottes.
Ik heb er nog niet zoveel verstand van, maar had al wel gehoord dat een 3-blads het hoogste rendement heeft.
De spec's van de boot zijn:
Het is een V bodem.
De lengte is 80cm de breedte is 21 cm de diepgang zal rond de 5 cm zijn
Het gewicht van de boot is 3 á 4kg. De schroef wordt achter de boot geplaatst.
De motor die we gebruiken is de:
Power 700/13 turbo
Specification::Diameter: 44.00 mmWeight: 320 gLength: 67 mmVoltage: 8.4-12 VoltsNo. of cells: 8Current Amps at max. efficiency: 13.00 Amax power: 25.00 Amax. efficiency: 75.00 %Glider propeller: bis 10 x 6Aircraft propeller: bis 9 x 6
Kan iemand mij vertellen welke maat schroef ik nodig heb om dit bootje te laten planeren? ik wil maximaal 3 schroeven aanschaffen om te testen in verband met het budget. De optie-groottes bij conrad varieerden van 35 tot 60 mm.
Alvast bedankt.
Harmen