Het begon een beetje in de Topic van de Bantam dat ik weer het model tevoorschijn haalde om een soort van anty kleeflaag erop te zetten.
Had eerder de Gilde Meester PU gehaald maar die kleefde dus en had dat nooit verwacht van een watergedragen PU.
Zit al heel wat jaartjes in de modelbouw en veel met verf aan het rommelen geweest en voornamelijk met de kwast aan het verven geweest.
Als je een keer bij je ouders met de verfspuit een vleugeltje doet en daarna een buitenboordmotor, 3 fietsen en 2 brommers moet schoonmaken ga je voorzeker over op de kwast.
Maar heb al heel wat drama's meegemaakt en voor veel modellen Histor als verf gekozen om daar vele jaren gebruik van gemaakt.
Maar nu met al die watergedragen merken ook daar maar eens mee gaan werken en wat gaan testen, vooral dus ook om dat mijn dieselmodellen en met een Cox bleven plakken na het schoonmaken.
Maar als jij misschien ook goede ervaring hebt met de afwerking van een model en dat met welke afwerking dan ook post dat hier zodat we dat een beetje kunnen verzamelen hier.
Dus Verf, folie , tissue , mylar of wat dan ook plaats hier je ervaring en ook een foto van je model.
De rede van deze topic is ;
No pressure maar hier staat de Bantam klaar voor wat rond te pruttelen.
Nieuw laagje lak in de hoop dat de Bantam ook bij de start wil wegvliegen inplaats van, aan me vingers te blijven plakken.
Het linker potje van Gilde werd zacht en bleef plakkerig , de Ceta Bever lijkt niet op te lossen door de Diesel.
Testje gedaan met wat diesel op de verf.
En zoals je kunst zien is met schoonwassen met wat sop de rechter met Gilde dof en plakt, de linker met Ceta Bever glimt en ziet er goed uit.
Had eerder de Gilde Meester PU gehaald maar die kleefde dus en had dat nooit verwacht van een watergedragen PU.
Zit al heel wat jaartjes in de modelbouw en veel met verf aan het rommelen geweest en voornamelijk met de kwast aan het verven geweest.
Als je een keer bij je ouders met de verfspuit een vleugeltje doet en daarna een buitenboordmotor, 3 fietsen en 2 brommers moet schoonmaken ga je voorzeker over op de kwast.
Maar heb al heel wat drama's meegemaakt en voor veel modellen Histor als verf gekozen om daar vele jaren gebruik van gemaakt.
Maar nu met al die watergedragen merken ook daar maar eens mee gaan werken en wat gaan testen, vooral dus ook om dat mijn dieselmodellen en met een Cox bleven plakken na het schoonmaken.
Maar als jij misschien ook goede ervaring hebt met de afwerking van een model en dat met welke afwerking dan ook post dat hier zodat we dat een beetje kunnen verzamelen hier.
Dus Verf, folie , tissue , mylar of wat dan ook plaats hier je ervaring en ook een foto van je model.
De rede van deze topic is ;
No pressure maar hier staat de Bantam klaar voor wat rond te pruttelen.
Nieuw laagje lak in de hoop dat de Bantam ook bij de start wil wegvliegen inplaats van, aan me vingers te blijven plakken.
Het linker potje van Gilde werd zacht en bleef plakkerig , de Ceta Bever lijkt niet op te lossen door de Diesel.
Testje gedaan met wat diesel op de verf.
En zoals je kunst zien is met schoonwassen met wat sop de rechter met Gilde dof en plakt, de linker met Ceta Bever glimt en ziet er goed uit.
Laatst bewerkt: