Gestolen Raptors!!!

Beste vrienden,

op www.aeromodelisme.be kwam ik het volgende tegen, nl een lijst van heli's en accesoires die gestolen zijn in frankrijk. Gewoon opletten of je niets tegenkomt (de lijst is opgesteld in het frans, maar Raptor blijft toch Raptor :) ):

je me suis fais voler dans la nuit du 08 au 09 Juin le matériel suivant : 1 Raptor 50 V2 équippé full option Quick UK couleur **ARGENT** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 échappement Hatori modèle spécial Jason Krause + 3 servos 9252 aux cycliques + collectif + 1 servo S3001 au gaz + 1 GY 401 + S8254 pour l'anticouple + 1 R149DP fréquence 72.310 + 1 batterie sanyo NIMH 2700 mah + pales NHP razor et anticouple NHP 85mm 1 Raptor 50 V2 équippé full option Quick UK couleur **VIOLET** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 échappement Hatori modèle spécial Jason Krause + 3 servos 9252 aux cycliques + collectif + 1 servo S3001 au gaz + 1 GY 401 + S8254 pour l'anticouple + 1 R149DP fréquence 72.310 + 1 batterie sanyo NIMH 2700 mah + pales NHP razor et anticouple NHP 85mm 1 Raptor 50 V2 équippé full option Quick UK couleur **BLEU** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 échappement Hatori modèle spécial Jason Krause + 3 servos 9252 aux cycliques + collectif + 1 servo S3001 au gaz + 1 GY 401 + S8254 pour l'anticouple + 1 R149DP fréquence 72.310 + 1 batterie sanyo NIMH 2700 mah + pales MS COMPOSIT nightblades + NHP85mm + 1 régulateur REVMAX NOTE : cette machine a été crashé la veille, elle était en épave au moment du vol. autres matériel volé en meme temps : 1 paire de pales NHP razor 600 1 radio Futaba FF9 reconnaissable aux protections noires en chaterton sur les côtés + les grips que j'ai installé dessous. Signe particulier : la métallisation du plastique commençait à se décoller au niveau de la paume de la main gauche 2 radios Futaba FF7, une équippé gaz à gauche, l'autre gaz à droite. Signes particuliers: pas d'accus ni de quartz, ces radios étant utilisées pour la formation au pilotage. Les 3 radios étaient dans une caisse en alu de marque nikon. 1 caisse de terrain en alu de marque BOOST + une pompe slimline 1 démarreur autonome thunder tiger 1 sac à dos photo noir de marque tatonka comprenant : - outils facoms - 2 recepteurs 149DP - 1 S9252 - 2 S3001 - 30 bougies enya 3 - 1 compte tour stroboscopique model avionics - accessoires divers 1 carton de 4 gallons de magnum fuel 30% 1 Palm Tungsten T5 1 recepteur GPS rikaline bluetooth. 1 paire de lunettes oakley monture juliet en magnesium Voilà c'est à peu près tout, et c'est déjà suffisant. Je vais placer des photos sur la rubrique photo de la liste Ce message est à diffuser le plus largement possible dans l'éventualité où il pourrait identifier des modèles et/ou les auteurs du vol en question. En effet, ce matériel est trop spécifique pour être revendu facilement, donc je prévois les éventualité suivantes : - matériel proposé sur EBAY - matériel proposé directement sur les terrains - matériel proposé sur les PA des magazines. Les deux premières solutions semble les plus probables si le matos n'a pas déjà terminé chez un cash converter.. Quoi qu'il en soit, je vous serai reconnaissant de diffuser au maximum ce message et si quelqu'un voit passer une partie de ce matériel et qu'il lui est proposé de l'acheter, qu'il me contacte immédiatement au 06 68 98 01 12 Avec mes remerciements, Remi Epron

De nacht van 8 op 9 juni is er het volgende van mij gestolen:

1 Raptor 50 V2 full option Quick UK kleur**ZILVER** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 uitlaat Hatori model Jason Krause + 3 servos 9252 op de cycliques + collectif + 1 servo S3001 op de gas + 1 GY 401 + S8254 voor de staart + 1 R149DP fréquentie 72.310 + 1 batterij sanyo NIMH 2700 mah + pallen NHP razor en staartrotor NHP 85mm

1 Raptor 50 V2 full option Quick UK kleur **VIOLET** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 uitlaat Hatori model Jason Krause + 3 servos 9252 op de cycliques + collectif + 1 servo S3001 op de gas + 1 GY 401 + S8254 voor de staartrotor + 1 R149DP fréqentie 72.310 + 1 batterij Sanyo NIMH 2700 mah + pallen NHP razor en staartrotor NHP 85mm

1 Raptor 50 V2 full option Quick UK kleur **BLAUW** + 1 OS 50 SXH Hyper + 1 uitlaat Hatori modèle spécial Jason Krause + 3 servos 9252 aux cycliques + collectif + 1 servo S3001 au gaz + 1 GY 401 + S8254 pour l'anticouple + 1 R149DP fréquence 72.310 + 1 batterie sanyo NIMH 2700 mah + pales MS COMPOSIT nightblades + NHP85mm + 1 régulateur REVMAX Bijzonderheid : Dit toestel is gecrashed de avond voor de diefstal, het toestel lag in stukken toen het gestolen was

Ander gestolen materiaal :
pallen NHP razor 600
Futaba FF9
2 Futaba FF7 zenders (1 met gas links, de andere rechts) zonder accu of quartzen,
De 3 zenders zaten in een koffer van Nikkon
1 Startkoffer van, het merk boost met starter van thunder tiger + Slimline pomp
1 doos met 4 gallon Magnum Fuel 30%
1 Palmtop Tungsten
1 GPS Rikaline bluetooth
1 rugzak van het merk tatonka met hierin : gereedschap van facom - 2 ontvangers 149DP - 1 S9252 - 2 S3001 - 30 bougies enya 3 - 1 toerenteller

Hij vroeg deze oproep zo vaak mogelijk door te vertellen, je kan hem contacteren op bovenstaand telefoonnummer. Zijn naam is Remi Epron, naar het schijnt een bekendere 3D piloot. Waarschijnlijk spreekt hij wel geen nederlands

Ik heb de tekst heel vlug en kort vertaald, nu geen domme opmerkingen over m'n Frans aub

De kans is klein dat men het in Nederland tegenkomt, maar toch...

Alles wat er op je lijst staat is hier in omloop, deze zijn niet genummerd dus ook niet meer als gestolen waar te achterhalen.
Als iemand mij een 401 aanbiedt voor 5 eurie koop ik hem gewoon.

Helaas leven we in een cultuur waarbij een ieder op zijn spullen moet passen. :?

Als iemand mij een 401 aanbiedt voor 5 eurie koop ik hem gewoon.

Dat mag niet, omdat je dan redelijkerwijs kan weten dat het gestolen waar is (heling). Als je er 50% van de nieuwprijs voor betaald ben je niet strafbaar.

PS: ik zou zoiets ook gewoon kopen. De pakkans is heeeeeeeeeeel klein.

gestolen modelbouwspul komt volgens mij bijna nooit meer bovenwater, of wel ?

Daar heb je gelijk in, als jij het niet koopt doet een ander dat, dus uiteindelijk moet je zelf goed op je spullen passen.

Dat klinkt hard maar ga maar eens je gestolen spullen proberen te achterhalen en te bewijzen dat ze van jou zijn.

als ik zeker weet dat t mijn heli of wat dan ook zou zijn hoef ik niks te bewijzen :roll: ik weet zeker dat ik m vrijwillig weer mee terug krijg , hoe ???? dat mogen jullie zelf bedenken . ennuhhh goedkope dingen aangeboden krijgen is hier de normaalste zaak van de wereld hoor !!!

Als je met gespierde taal beweert dat de 401 (bijwijzevanvoorbeeld)
van jou is gejat zul je toch aan moeten kunnen tonen dat deze van jou is.

Een 401 voor 5 euro is overdreven maar is om aan te geven dat er weinig tegen te doen valt. Geef wat meer uit aan hang en sluitwerk als je dure spullen hebt.

[quote="L A U R E N S]Als je er 50% van de nieuwprijs voor betaald ben je niet strafbaar.
[/quote]

Dus ik verkoop morgen mijn vliegtuig voor 100€ (wat sowieso minder is dan 50% nieuwprijs) en overmorgen claim ik 'm terug want je kon weten dat ie gestolen was, ik denk dat je net een manier gevonden hebt om rijk te worden ;-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Of beter: als jij voor mijn vliegtuig niet minstens 50% van de nieuwprijs betaald ben je strafbaar !, hup omhoog met die prijs :banana:

Kris

Kris, als je je op dat terein gaat begeven kun je beter in de bouw gaan daar waar misdaad blijkbaar loont ! :roll: (bouwfraude)

:offtopic:
@kris_geusens

Dus ik verkoop morgen mijn vliegtuig voor 100€ (wat sowieso minder is dan 50% nieuwprijs) en overmorgen claim ik 'm terug want je kon weten dat ie gestolen was, ik denk dat je net een manier gevonden hebt om rijk te worden

Of beter: als jij voor mijn vliegtuig niet minstens 50% van de nieuwprijs betaald ben je strafbaar !, hup omhoog met die prijs

Jammer dat je dan zelf als heler aangeklaagt kan (en door mij zal :D ) worden.

:ontopic:

Als je je gestolen spullen ooit weer terug ziet/krijgt (zonder ze zelf terug te kopen) dan was het een heel stomme dief. Laten we hopen dat de lijst (uit de eerste post) niet langer wordt.

Zo dat is nogal wat zeg wat daar gestolen is,het is van Remi Epron zie ik,das een toppiloot uit Frankrijk/Belgie.Die heb ik enkele malen zien vliegen ook op 3Dmasters,die kan een goed potje vliegen 8O

Verder kan ik weinig uit de tekst halen,waar het gestolen is bijvoorbeeld,en of er foto's van zijn.
Waar precies kan ik het op die site terug zien?

Groeten,
Marcel

PS: Die GY401 die ik straks te koop aanbied heeft hier niks mee te maken :wink:

Jammer voor hem dat z`n spullen zijn gejat.
Ik vraag mij af of de fransen reageren als mijn schuur is leeggejat.

Is het niet zo, verbeter de wereld begin bij jezelf, dus koop gewoon geen gestolen spullen, zelf een discussie hier over in onzinnig.

@Rheli :
Er moet maar eens een slimme dief zijn, die leuk je tuin binnen geraakt, met een boormachien of dergelijk het slot uit de deur van je hobbyschuur boort, en hup hij's binnen. Hij kan voor erg veel geld in z'n bestelwagentje laden, met een kleinere kans dat hij opgemerkt wordt, zoals binnen in huis. En er zijn toch genoeg mensen bij wie er voor heel veel geld materiaal te stelen valt. Ze zijn zo weg met die F3C heli's, een 2m50 acro vliegtuig is wat moeilijker. Ik vind je opmerking van "je moet maar niet zo dom zijn je spullen te laten stelen", want dat lijdt ik af uit jouw reactie, dan ook wel wat misplaatst.

Ik ga nu m'n eerste post editten, de vertaling komt er ook bij

hehehe ik heb gewoon een heel grote "puppie"van 56 kilo , en zo`n vreselijk beest wat been kaakkracht bheeft van 300 kilo per viekante centimeter , degene die me niet gelooft mag kennis komen maken !!!!!!!!! ik durf wie dan ook die vreemd is mijn sleutels te geven en je mag komen winkelen hoor , wat je pakt mag je hebben , (wat de puppie pakt is van hem hè) hahaha , diefstal is niet leuk , maar je moet er wel wat aan doen om je waardevolle spullen te beveiligen vind ik, ok als ze echt iets willen hebben nemen ze t toch wel mee !!! maar zoiets domweg in je kelderbox of wat dan ook zetten vind ik dom , in mijn jonge jaren is er ook ingevroken bij mijn mammie thuis in de kelder en diverse modelbouwspullen weggehaald , je krijgt nooit terug wat je had , ook niet van de verzekering !!! zwaar klotuhh vond ik dat .

diablotinxlpilot zei:
@Rheli :
Er moet maar eens een slimme dief zijn, die leuk je tuin binnen geraakt, met een boormachien of dergelijk het slot uit de deur van je hobbyschuur boort, en hup hij's binnen. Hij kan voor erg veel geld in z'n bestelwagentje laden, met een kleinere kans dat hij opgemerkt wordt, zoals binnen in huis. En er zijn toch genoeg mensen bij wie er voor heel veel geld materiaal te stelen valt. Ze zijn zo weg met die F3C heli's, een 2m50 acro vliegtuig is wat moeilijker. Ik vind je opmerking van "je moet maar niet zo dom zijn je spullen te laten stelen", want dat lijdt ik af uit jouw reactie, dan ook wel wat misplaatst.

Ik ga nu m'n eerste post editten, de vertaling komt er ook bij

Hier geldt het spreekwoordelijk gezegde, als het kalf verdronken is...

Ik weet zeker dat hij nu opeens een alarminstalatie of betere sloten monteert ! als je makkelijk met je spullen omgaat zul je op een dag de klos zijn. Ik zou ook doodziek zijn als mij dit zou gebeuren maar het is vervangbaar. Ik vind het ook een goede actie om de gestolen spullen op deze manier te publiceren.

volgens mij was de dief een brokkepiloot Whahaha en kan hij er weer ff tegenaan immers onderdelen zat

ziet er georganiceerd uit dus zullen met een eventuelen verkoop wel uitkijken denk
zelf zou ik het ook zo proberen er lopen meer huis tuin en keuken dieven op de domste manieren tegen de lamp

geef ze veel suc6 maar meer kans in de lotto

Grntx:Miki

Bij ons op de club is er dit jaar al 6 keer ingebroken.

Er is gestolen , veel drank, de grasmachine en een stroomgroep van 1500 euro.

We weten de spullen staan, de dieven zijn gepakt, ze zijn zelfs als terug vrijgelaten.

Het grasmachine is gekocht door de advocaat van de gangstertjes!

We krijgen het niet terug want...

DE ADVOCAAT HEEFT DIT IN GOEDER TROUW GEKOCHT, voor een redelijk bedrag en dus is het nu zijn eigendom.
Het enige wat je kan doen is gaan procederen tegen de dieven om je verlies terug te krijgen, en dat natuurlijk tegen hun eigen advocaatje.....

RECHTspraak noemen ze dit... :evil: :evil:

Back