gestoorde zender

• Topicstarter Topicstarter skynet1011
  • Startdatum Startdatum
S

skynet1011

Guest
goeien aond mensen van het goede leven. ik vlieg ( nou ja , tracht) sinds kort met n zogehten micro-heli, nu zit ik na n stevige crash met het volgende probleem : zodra ik mn zender aanzet gaat mn heli zn iegen gang, de motoren beginnen sspontaan te draaien, servo's klappen op en neer, dus het beestje is niet meer te besturen, ook was mijn antenne kapot getrokken, dit heb ik verholpen met n ouderwets kroon steentje ( zit daar de fout), ik heb al even op dit forum rond geneust, maar dr stond niet echt wt bruikbaars tussen( behalve antenne omleiden, hielp dus niet) , dus wie kan mij helpen, ligt het aan het kristal ? of gewoon aan ''omgevings'' storing. mijn vriendin zal u allen eeuwig dankbaar zijn als dat ( en ik quote) ''tering ding t doet ''

mvg mike

Altijd handig om erbij te vermelden om welk toestel het gaat.
Kan het aan de antennen liggen ? Het kan, maar toch denk niet dat hier het probleem ligt, want ooit heb ik ook eens m'n rotorbladen gebruikt al antenne-schaar, gewoon aan elkaar gesoldeerd, en het probleem was opgelost.
Zelf denk ik eerder dat het probleem in de 4in1 zit, dit is dat blokje electronica die zowel de ontvanger, gyro als snelheidsregelaars voor de motoren bevat. Als dat blokje een flinke opdoffer krijgt kan er natuurlijk van alles mis gaan. Wat het kristal betrefd, weet ik niet echt zeker, maar ik denk dat als het kristal naar verdommenis is, de 4in1 gewoon niet initialiseerd omdat ie geen signaal ontvangt, met andere woorden het rode ledje blijft gewoon knipperen en verspringt niet op groen.

Greetz,
Dany

het gaat hier om n ''reely '' das n walkera onder lecensie denk ik. ook kom ik net tot de ondekking dat het bereik van de zender belachelijk kort is ( meter of 2 ) , ik hoop dat het het kristal is, die kost n stuk minder dan zo'n 4 in 1 reciever

Hoi Skynet,

Ik heb zelf een Esky HB king II en als ik bij een kennis van me in de hal ga vliegen en ze zijn aan het lassen met een zwaar las apparaat dan is me heli ook bijna onbestuurbaar , gelukkig kan ik alleen nog maar hooveren :? .
en voor de rest heb ik geruchten gehoord dat walkera heli`s ook storings gevoelig zijn.

Suc6 verder
Groeten

zo, het is verholpen, ongelovelijk waar t van kwam, de bij gelevere adapter(cq lader)zorgde dat als ik mijn RX via netvoeding van stroom voorzag voor de storing , dus das mooi waardeloos ! :idea:

Back