Gevaarlijk of niet?

• Topicstarter Topicstarter Joddi
  • Startdatum Startdatum
J

Joddi

Guest
Beste, modelbouw freaks

Ik wil gaan beginnen met modelbouw en ik heb een Dragonfly DF04 gekocht op http://www.rchobby-online.nl/ in een set met Lipoaccu en lader maar nu heb ik gehoort dat die lader die daar bij zit niet zo geweldig is, nu mijn vraag kan ik die gebruiken zonder gevaren???

en wat is anders een goed alternatief?

Vriendelijke groeten, Jordi

hoi, ik heb hele goede ervaringen met de 20 euro lader van graupner. Ik zou deze kopen, dan weet je zeker dat je goed spul hebt. deze lader is geschikt voor accus van 1 to 4 cellen

Zolang je de lader gebruikt voor de bijgeleverde accu mag dat geen problemen geven en moet je gewoon doen. Let wel op dat hij afslaat dus zorg dat je erbij blijft. Ik kocht laatst een lamaatje uit China en daar zit ook een lipoladertje bij, Werkt perfekt ! :D Ik heb ook een dure lipolader maar gebruik het bijgeleverde ladertje omdat er een vreemd stekkertje aan de accu zit.

Op die accu's doe ik atijd gelijk een bec, veel beter. Zijn ze ook nog ergens anders voor te gebruiken.

De FAQ had ik al gelezen, en zag dus dat er nogal wat gevaren aanzaten daarom stelde ik die vraag, ik ga het eerst gewoon me deze lader proberen en als ik weer eens onderdelen moet bestelen bestel ik wel een beter ladertje mee.

In de FAQ staat ook dat je toezicht moet houden als je hem oplaat, nu 2 vraagjes hoelang duurt dat ongeveer?? en blijfen jullie er ook echt bij zitten? want het lijkt me stug dat je 2 uur bij je lipo gaat zitten :lol:

Groetjes, Jordi

Nee, ik ga er ook niet bijzitten maar ik zet de lader niet aan als ik het huis uitga of ga slapen. Ik heb een flinke rookmelder in mijn hobbykamer opgehangen dus mocht er wat misgaan merk ik dat wel.

Je moet gewoon een goede lader hebben. Ik heb de robbe power peak 300. Als hij op 80 procent is dan begint hij om de minuut te piepen en als hij vol is dan blijft hij maar piepen. Dit is niet een hele duure lader, maar gewoon goed van kwaliteit :P

Back