gewicht heli

Hallo allemaal
ik heb een honey bee king ll,mijn vraag wat moet het gewicht ongeveer wezen inclusief lipo
ik kom uit op 580gram is dat te veel of niet

Specificaties
Honey-Bee-King:

• Afmetingen: Lengte: 535 mm, Breedte: 90 mm, Hoogte: 525 mm
  • Gewicht: 470g
  • Vlieghoogte: 200 m
  • Hoofdrotor: 600 mm balsahout
  • Staart-rotor: 130 mm balsahout
  • Body: lichtgewicht kunststof/aluminium
  • Hoofdtandwiel:140T
  • Ratio: 9:140T
Honey-Bee-King pakket:
  • Lithium batterij 1000mAh 11,1V
  • Super motor 370
  • Esky pro Gry
  • Servo's: 8.0g * 4
  • Afstandsbediening 6 kanaals
  • Ontvanger 6+ kanaals
  • ESC 20A
  • Instructie boek
Dus je zit wel goed met je gewicht.
Je kunt je lipo apart wegen weet je het exact.

oke bedankt ik heb namelijk nog een oude type gyro van fatuba en die wil ik eerst proberen voor ik een andere koop en die is zwaarder dan een moderne gyro maar het kan dus

hoe zit het met het zwaartepunt van de king

Moet altijd neutraal zijn bij iedere (3D)heli.
Pak de heli met 2 vingers onder de flybar op en de heli moet recht dus 90gr.blijven hangen als je de heli op een rechte tafel terug zet moet deze weer volledig over de volledige lengte van zijn skids de tafel weer raken.

Weet niet welke motor maar als deze bij de geleverde helikit hoort en de heli vliegt met een 3s lipo zal deze daar geschikt voor zijn.

ik heb een 40g 3900RPM/V borsteloze motor

als ik die zwaardere lipo er in zou doen zit het zwaartepunt misschien iets beter

als het niet zo is moet ik het dan opvangen met wat lood voor in

Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik :) Op een vliegtuig van 3 kilo maakt een beetje lood ook niet zoveel uit, hoewel ik het gebruik van lood altijd probeer te voorkomen. Is immers gewoon nutteloos gewicht wat meegezeuld wordt ;)

Je vraagt je in de eerste post af of je heli niet te zwaar is met 580 gram ... om je heli uit te balanceren heb je waarschijnlijk helemaal geen lood nodig.

Gewoon de Lipo een paar mm verschuiven is doorgaans voldoende, zoniet .... bestel dan een wat zwaardere Lipo, dan heeft het gewicht nog nut, namelijk een langere vliegtijd :)

Grtz,
Menno

Ga GEEN lood gebruiken dit doe je niet bij een (3D)heli, je moet met de electronica gaan schuiven om de goede balance te vinden,meestal gebruik je dezelfde lipo(Mah/gewicht) weet je nl.ook wat je vluchttijd is.Vlieg niet je lipo volledig leeg!

nee dat is mij bekend vlieg ook electro
ik heb een 2200mAh lipo er in gezet en het belans is goed
het kan toch op die motor 3900RPM/V

nee dat is mij bekend vlieg ook electro
ik heb een 2200mAh lipo er in gezet en het belans is goed
het kan toch op die motor 3900RPM/V

Ik heb ook een King2, als je het evenwicht wilt veranderen, moet je gewoon de accu wat meer naar voren schuiven, evt ondersteund door een metalen plaatje en een bandje eromheen, de rest wordt wel opgevangen door de kap. Zo heb ik het en ik heb verder nergens last van :thumbsup:

Tipje:
Als je de maatvoeringen van een lipo even snel uit een stukje piepschuim snijd, gat in het midden en een zooitje bouten/moeren/ringen of iets dergelijks erin om aan het opgegeven gewicht van de lipo te komen....beetje tape eromheen... dan weet je precies of het gaat passen en je het juiste zwaartepunt kan verkrijgen nog voordat je evt. de lipo's besteld.

Back