"gewone" lader gezocht.

Ik heb momenteel een goeie graupner lader om mijn packs te laden (ontvanger en zenderpacks, lipo packs voor auto en heli,...).

Tot voor kort had ik ook een simpele lader van ... ben het merk even kwijt. Dit was een ladertje waar je 4 losse AA of AAA cellen in kon doen en die deze dan cel per cel kon laden. Het was een "half-uur" ladertje. Een AA van bvb 2000 mAh laadde hij in ongeveer 30 min. AA's werden geladen met 4A (niet instelbaar). Er zat ook een ventilator in om de cellen koel te houden.
Ik gebruikte deze lader om diverse losse cellen te laden (fototoestel en dergelijke). Helaas is deze nu overleden.
Ik had nog een andere simpele lader maar deze laad maar aan 250mA of zoiets. Dus een AA van 2800 mAH laden duurt wel een tijdje. En als je deze dan rap nodig hebt ...

Ik zoek nu dus een nieuw ladertje om 1 tot 4 losse AA of AAA cellen te laden in 0.5 a 1 uur.
Iemand enig advies wat een goed en niet al te duur ladertje is. (De meeste die ik vind zijn trage laders)

Ben zeer tevreden oven mijn 3 stuks ultramat 16 laders, waar ik mijn lipo's, nimh en loodaccu's mee oplaad. Ik vind ze in een redelijke prijsklasse. Maar je kan het zo goedkoop of duur maken zoals je zelf wilt.
Je zult geen lader vinden, waarvan je kan zeggen; dat dit de enigste goede is.

PS

Er staat er een te koop op dit forum, <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

het is zelfs een S-uitvoering, de prijs is zeer redelijk

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zoek nu dus een nieuw ladertje om 1 tot 4 losse AA of AAA cellen te laden in 0.5 a 1 uur.
Iemand enig advies wat een goed en niet al te duur ladertje is. (De meeste die ik vind zijn trage laders)

Rijmt niet echt met:

Ben zeer tevreden oven mijn 3 stuks ultramat 16 laders, waar ik mijn lipo's, nimh en loodaccu's mee oplaad.

en

PS

Er staat er een te koop op dit forum, <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

het is zelfs een S-uitvoering, de prijs is zeer redelijk

Ik weet dat Team Orion in een dergelijke uitvoering snelladers kent en ik denk als je even rond snuffelt op de site van de Conrad je er ook genoeg tegen komt die in een uur kunnen laden

ePaper - 2011 Team Orion Main Catalog

Ansmann Digispeed 4 Ultra +4xAA batterij - Batterijladers AA, AAA - Conrad Electronic

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben zeer tevreden oven mijn 3 stuks ultramat 16 laders, waar ik mijn lipo's, nimh en loodaccu's mee oplaad. Ik vind ze in een redelijke prijsklasse. Maar je kan het zo goedkoop of duur maken zoals je zelf wilt.
Je zult geen lader vinden, waarvan je kan zeggen; dat dit de enigste goede is.

Ik ben niet op zoek naar een lader waar ik lipo's en grote hoeveelheden cellen mee kan laden en waar vanalles in te stellen is. Daar heb ik mijn graupner ultramat voor.
Ik zoek een simpele lader waar ik 1 tot 4 losse nimh cellen kan in steken om redelijk snel los van elkaar te laden.
Iets in de genre van een GP powerbank. Afhankelijk van de versie laad deze iedere cel aan 2A of 4A.

Ik ben niet op zoek naar een lader waar ik lipo's en grote hoeveelheden cellen mee kan laden en waar vanalles in te stellen is. Daar heb ik mijn graupner ultramat voor.
Ik zoek een simpele lader waar ik 1 tot 4 losse nimh cellen kan in steken om redelijk snel los van elkaar te laden.
Iets in de genre van een GP powerbank. Afhankelijk van de versie laad deze iedere cel aan 2A of 4A.

Oeps, verkeerd begrepen.

Als ik je vraag zo lees dan denk je dat de laadsnelheid door de lader bepaald word.
Bepalend is echter de accu en de gegevens van de fabrikant.
AA cellen kunnen niet zo snel geladen worden en als je dat toch doet dan mol je ze.
In de supermarkt koop je laders voor vier AA cellen maar dat die een AAA cel voll laden in een half uur is een ilusie.
Je pompt er wat in en de rest gaat aan warmte verloren.
Als je met een lader vaak diverse soorten lipos/AA cellen op wil laden koop dan een goede lader met div mogelijkheden.
Dat kan al voor weinig geld tegenwoordig.;)
Ansmann Digispeed 4 Ultra +4xAA batterij - Batterijladers AA, AAA - Conrad Electronic
Deze lader is nog geen 10 euro waard en kan geen lipos laden.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/index.rc.
Kijk hier eerst eens rond.
Bij voorbeeld deze.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...AC_Charger_Discharger_1_6_Cells_GENUINE_.html

Laatst bewerkt:
Ik heb een losse batterijen houder gekocht van 1 euro, die ik op de ultramat aansluit, waar de AA cellen in kunnen. Daar zou ik geen 60 euro's aan uitgeven.

Laatst bewerkt:
Als ik je vraag zo lees dan denk je dat de laadsnelheid door de lader bepaald word.
Bepalend is echter de accu en de gegevens van de fabrikant.
AA cellen kunnen niet zo snel geladen worden en als je dat toch doet dan mol je ze.
In de supermarkt koop je laders voor vier AA cellen maar dat die een AAA cel voll laden in een half uur is een ilusie.
Je pompt er wat in en de rest gaat aan warmte verloren.
Als je met een lader vaak diverse soorten lipos/AA cellen op wil laden koop dan een goede lader met div mogelijkheden.
Dat kan al voor weinig geld tegenwoordig.;)
Deze lader is nog geen 10 euro waard.

HobbyKing R/C Hobby Store :.
Kijk hier eerst eens rond.
Bij voorbeeld deze.
HobbyKing R/C Hobby Store : IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

Tot in zekere mate bepaald de lader de laadsnelheid denk ik toch.
Ik zoek een lader om diverse losse cellen van diverse toestellen te laden. Ik heb nu (voorlopig) een oude simpele lader die maar aan 250mA of zoiets laad. Als je dan bvb 2 cellen van een digitaal fototoestel wil laden van bvb 2400mAh dan is die lader daar toch een tijdje mee bezig. Ik veronderstel dat die cellen wel aan 1C kunnen geladen worden. Dus in een uurtje. In een half uurtje is misschien wat rap. Dat was dan bij wijze van spreken.

Daarom gebruik ik nu ook gewoon een adapter om ze met mijn ultramat te laden. Maar als mijn vriendin eens een batterij wil opladen, zie ik haar niet onmiddellijk die ultramat uithalen in instellen. Een gewone simpele lader waar je de cellen in klikt en eventueel nog een snelheid kan selecteren (snel of gewoon) is dan wel zo handig. Zoals die ansman die roelof voorstelde (snelheid is ook nog instelbaar).

tevens vinden computerladers dit soort cellen vaak niet leuk door hun hoge interne weerstand.

De accu bepaald altijd de max toegestane laadstroom.
De lader bepaalt de laadstroom welke jij instelt. Deze kan de max laadstroom overstijgen echter is dit niet goed voor de cellen.

1C laadstroom voor AA cellen is echt extreem. Meeste hebben 0.1 - 0.25c

AA's Laden met 4A? dat gaat 5 keer goed, en daarna zijn de cellen verrot..... vraag me af of er daadwerkelijk wel 4A uit zoon stekkerladertje komt, als ik t met mn hyperion doe zijn de cellen na 10 minuten gloeiend heet...(en nog steeds niet vol)

Tot in zekere mate bepaald de lader de laadsnelheid denk ik toch.
Ja maar de lader trekt zich weinig aan van de constructie van de accu.
Wij proberen dat wel door een goed regelbare lader te gebruiken.
Het makkelijkste is natuurlijk je daar niets van aan te trekken.
De beste oplossing is gewoon wat meer accus in vooraad te hebben en ze in een nachtje langzaam te laden.;)

Laatst bewerkt:

lijkt me een lader met sigarettenaansteker connector 12V dus.

4 cellen a 6A laadstroom is 24A.

24A bij 1.5V = 36W. behoorlijk vermogen voor paar simpele batterijtjes...

Ik geloof er bar weinig van dat dit je cellen heel houdt.
Ik ken maar een enkele snel laad AA cel en die is van Sanyo 800mAh Nicd.
En zelfs die is nog slechts 1C. 1,5C op AA batterrijen?

Een paar maander geleden had ik nieuwe cellen nodig voor ondere andere mijn auto zender en een heli zender en dan nog enkele voor wat huishoudspullen. Ik had dus zo'n 24 AA cellen nodig. Ik had geen zin meer om telkens de cellen uit mijn auto en heli zender te wisselen.
De cellen die ik kocht waren 2400 mAh.

Ik vroeg dus ook aan de winkelier een simpele lader voor deze cellen. Dus zoiets als de TS hier ook vroeg. De winkelier raadde me een simpel ladertje aan waar maximum 4 cellen in konder geklikt worden en die de cellen aan 2,4A (gewoon) of 4A (snel) kon laden.
Tot nu toe heb ik er geen problemen mee.

Als ik het hele verhaal hier dus lees, was het advies van de winkelier dus niet zo best en kan ik mijn cellen om zeep helpen. Ik heb ze meestal geladen op gewone snelheid (2.4A) en al een paar keer op snel als ik ze rap nodig had.

Als ik het hele verhaal hier dus lees, was het advies van de winkelier dus niet zo best en kan ik mijn cellen om zeep helpen. Ik heb ze meestal geladen op gewone snelheid (2.4A) en al een paar keer op snel als ik ze rap nodig had.

Er zijn erg veel verschillende AA cellen in de handel met verschillende eigenschappen en prijzen.
Het is moeilijk om een te beoordelen over welke cellen we spreken.
In de categorie huishoudelijk gebruik kijkt men niet zo nauw.
In het algemeen moet je bedenken dat cellen die warm worden tijdens laden het heel zwaar te verduren hebben.
Bij cellen voor foto apparatuur is het belangrijk te weten dat er cellen zijn die niet snel leeg lopen zonder dat je ze gebruikt maar die zijn dan weer niet snel laadbaar.;)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...2200mah_Low_Self_Discharge_ready_to_use_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/..._800mah_Low_Self_Discharge_ready_to_use_.html

Laatst bewerkt:
lijkt me een lader met sigarettenaansteker connector 12V dus.

4 cellen a 6A laadstroom is 24A.

24A bij 1.5V = 36W. behoorlijk vermogen voor paar simpele batterijtjes...

Ik geloof er bar weinig van dat dit je cellen heel houdt.
Ik ken maar een enkele snel laad AA cel en die is van Sanyo 800mAh Nicd.
En zelfs die is nog slechts 1C. 1,5C op AA batterrijen?

Wat staat er in de text:

30 minuten lader voor Ni-MH/Ni-CD, AA/AAA voor wereldwijd gebruik

Is een algemeen begrip.... 1A op een 500mAh accu is inderdaad een half uur.... Er staat geen laadstroom specificatie bij.

Ik heb zelf ook een tijd zo`n ladertje gebruikt, ik moet zeggen dat het erg handig is omdat je losse cellen kunt laden. De laadstroom klopt wel, na een half uurtje worden ze bloedheet en bij mij zijn er zelfs cellen ontploft.

Back