Gewoon triplex vervangen door Gamma balsa triplex?

Hoi,

@ Hugo, leuk idee. Bedankt voor de uitnodiging, ik stuur je tzt een pb ok ?
Waar vlieg jij doorgaans ? Zit je bij een club ?

Ik heb wel met enkele foamies gevlogen, maar ga komende week (als het goed weer is) m'n eerste les krijgen met m'n brandstoftrainer. Duurt dus nog even voordat ik met zo'n extra kan vliegen.

Ondertussen ben ik wel verslaafd aan het bouwen geraakt, heb een balsa electro kistje van scratch gebouwd, bouw nu een schaalkistje (Cessna Birddog) die ook op electro gaat vliegen. Verder nog wat foamies gebouwd.

Tenslotte staat er een Tiger Moth (154 cm span) die een vleugelrestauratie behoeft (krom) waarvan ik nog niet weet of ik die van een brandstofotor of electro vvorzie. Projecten genoeg dus om de tijd door te komen totdat ik een beetje fatsoenlijk kan vliegen :)

@ Wout, bedankt voor je info. Prachtige kist hoor mijn complimenten !
Goed om te lezen dat de kist goed vliegt, mt zo'n tekening uit den vreemde is het immers altijd even en avontuur ...

Wellicht dat ik ... nou ja, eerst maar afmaken wat er nog ligt.

Grtz,
Menno

Ik zie je PM wel verschijnen, t.z.t. Ik vlieg in Wijk (eigenlijk net erbuiten), bij Touch and Go. Ik had 8 jaar geleden voor het laatst gevlogen, en ben pas net weer begonnen. Ik vlieg nu een Telemaster (laatst gemaidened bij windkracht 4, stom maar geen brokken). Snel weer even de brevetfiguren perfectioneren en deze kist bouwen. Ik vlieg denk ik liever voor mijn brevet met deze, dan met de Telemaster. Maar een goede trainer is de Tele wel.

Succes met lessen, brandstof is niet veel anders dan electro, hoor.

Wout; dank voor al je info en tips. Mooie kisten, ook complimenten aan je compagnon.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Dank je.. Ik zal het doorgeven.. (en tevens even informeren naar de mallen)

Maak er een bouwverslagje van, is leuk!
Suc6

Wouter

Back