Gewoon voor de fun (een klein stuntvliegertje)

Hmm in principe probeer ik dus iets te bereiken wat niet haalbaar is met de huidige electronica? Misschien dan toch ombouwen tot een hoogdekkertje? Ik had vooral voor ogen om hem te vliegen in kleinere ruimtes (kleine parkjes of gymzaal ofzo) Maar als ik het goed begrijp kan ik dat vergeten met mijn huidige bouwwijze/electronica?

Ik denk dat het vooral zit in de bouwwijze en het formaat. In een redelijk park zal het misschien wel lukken om ermee te vliegen, maar voor een sporthal wordt dit een redelijk snel toestel... en dat is niet leuk tussen vier muren.
Een typisch indoor toestel heeft gewoon een veel lagere vleugelbelasting, dwz meer vleugeloppervlak en/of minder gewicht.
Van ombouwen naar hoogdekker wordt hij wel stabieler, maar niet langzamer.
Met een echt lichtgewicht setup zou het kunnen lukken, maar het blijkt een beetje een gok... en makkelijk vliegen zal het vast niet.

Nee het project is geannuleerd omdat de electronica totaal niet geschikt was voor mijn doel. Mijn doel was een enigzins prettig stabiel vliegend modelletje die niet al te snel ging. Gebaseerd op de electronica die ik nog had liggen.

Back