Gezocht: 4S 3200mAh 40C, max. gewicht 280 gram

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Bruno van Hoek, 4 mrt 2019.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zoals de titel al zegt, dit is wat ik zoek.

    Tot nog toe gebruikte ik -naar volle tevredenheid- deze (eigenlijk de 3200 mAh 40C Platinum, dit is het eerste testexemplaar):
    [​IMG]
    met montageplaat 277 gram.
    Maar ja, die dingen hebben niet het eeuwige leven dus ik wilde vervanging bestellen.
    Worden niet meer gemaakt......:mad:
    We worden gek gemaakt met ronkende teksten over hoeveel beter de moderne Lipo's zouden zijn.
    Maar die rotdingen worden alleen maar steeds zwaarder....:eek:
    De nieuwe versie http://www.store.revolectrix.com/Products/Blend435-PLATINUM-Label-40C-GoPACKS/Revolectrix-3200mAh-4S-LiPO-Blend435-Platinum-Label-40C-GoPACKS is ineens 320 gram.
    Betekent dat er achterin ook nog eens 10 gram bij moet en ik vlieg al op de grens van de toelaatbare vleugelbelasting, dus een no go....
    Vandaar, wie weet er 4S 3200mAh 40C Lipo's van max. 280 gram? Ik zoek al een jaar.....:rolleyes::(

    [​IMG]

    Laat je niet beetnemen door de telelens, ik sta 21m50 verderop....;)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2019
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bruno, Revolectric is ook gewoon een omgelabelde chinese lipo.
    Ik heb iets gevonden dat waarschijnlijk beter is dan jouw lipo, iets lichter, iets meer capaciteit, iets zwaarder te belasten.
    En waarschijnlijk ook iets goedkoper.
    Ik heb wedstrijden met Wellpower gevlogen, stromen tot over de 100C en ze bleven heel.
    En ook normale vliegers zijn er heel erg tevreden over.
    https://www.lindinger.at/at/akkus/l...h-14-8-volt-4s-30-60c-ch5?wizard=LiPo+Berater

    GJ
     
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Gaat 'm duidelijk niet worden. Dit is precies het probleem waar ik voortdurend tegenaan loop: 42 gram te zwaar. :(

    Technische Daten

    Kapazität 3200 mAh
    Spannung 14,8 V
    Gewicht 317 g
    Typ Lipoly
    Form 4S
    Entladestrom 30(60)C
    L/B/H mm 137/40/25
    Anschluß T-Stecker

    Is ook geen optie. Een wedstrijdvlucht vraagt 5' 30" aan motorloop.
     
  5. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Bruno,
    Misschien even verdere vragen naar het gewicht.
    Ik heb hier een 4S 2200 die volgens de site van HK 273 gram weegt. Bij mij op de schaal geeft hij 224 gram aan.
    Nu weet ik dat er vaak het verzendgewicht op de site staat.
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, Revo gaf zelf aan 275 gram en dat klopte precies.
    En om zo'n nieuw ding te laten opsturen (of die GJ voorstelde) en er dan achter komen dat het opgegeven gewicht toch klopt...
    Da's een beetje zonde van het geld.
    En ik zie dus inderdaad een trend naar steeds zwaardere accu's.
    Ja, ze kunnen veel meer dan hun voorlopers, maar dat heb ik niet nodig...
    Ik vlieg er in 5'30" zo'n 80% uit en dat is precies goed....
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2019
  7. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Heb een stuk of tien merken/ soorten bekeken en ze zitten allemaal rond hetzelfde gewicht.
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    310~320 gram?
     
  9. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh, ik zag het gewicht op je link maar in de tekst had je aangegeven 280 gram.
    Wat ik me afvraag is, was die accu wel 3100 mAh.
    Je kan namelijk maar een bepaalde capaciteit bij een bepaald gewicht leveren.
    Heb je wel eens gelogd wat je verbruik is na een vlucht.
    Dan kan je beter bepalen wat je capaciteit moet zijn.
    Het kan best zo zijn dat je pakket maar 3000 mAh was en ze er 3100 opgezet hebben.
    Dan zal je al dichter bij die 280 gram komen.

    GJ
     
  11. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Dat idee kreeg ik ook tijdens het vergelijken GJ.
     
  12. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Mmm...:rolleyes:
    Met een verbruik van 2480 per vlucht heb ik die zo kapot....:(
    Zoals gezegd, 2480 mAh, gedeeld door 0,8 kom ik op een minimumcapaciteit van 3100 mAh, maar dat bleek kritisch.
    Na de overstap van Black label uit het plaatje (3100mAh) naar Platinum (3200 mAh) heb ik geen accu's meer kapot gehad.
    Zoals gezegd wil ik niet wachten tot ze het uiteindelijk toch opgeven.
     
  14. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
  15. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Zeg dat wel....:(
    De situatie ziet er niet goed uit: een model dat bij gebrek aan de goede accu's uiteindelijk aan het plafond kan....
     
  16. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Interessante opties... nog niet besloten voor mijn Rascal. Maar de 4S 4500 van Extron zijn behoorlijk compact en fractie lichter dan de Nano 4000 van HK’s Turnigy...

    Die paar gram extra? Maakt dat zo uit?

    Kabels inkorten. Daar win je ook wat gewicht mee. Dat koper tikt aardig aan...
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als ik die Pichler accu's even doorreken zou je voor 3100 mAh op die 280 gram komen.
    Nou weet ik niet of Rick ze zelf nagewogen heeft of de fabrieksopgaven aangehouden heeft.
    Positieve van dit verhaal is, dat Pichler eigenlijk (vroeger tenminste en ik hoop nu nog steeds) Fullymax accu's zijn uit China.
    Ik heb China net een mailtje gestuurd wat voor 4S pak ze kunnen leveren onder 280 gram.

    Capture.JPG

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2019
    MicropropSport en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    :thumbsup: :wave
    Zeg... 3200~3300, dat laatste voor de veiligheid.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2019
  19. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Uhm.. Ja, helaas.:( Is ook een beetje de reden dat ik er zelf niet meer uitkom....
    Je hebt de kist zien vliegen in Stadskanaal: alles hangt met alles samen.
    Het is onder meer de combinatie van voldoende draagkracht kunnen ontwikkelen om een hoek van 60 graden te kunnen vliegen zonder snelheidsverlies en tegelijkertijd ook binnen het ~ 3G lijntrek 'venster' te blijven.
    "This is not your mother's CL trainer with a Cox Babe Bee".
    Dat is namelijk de denkfout die veel RC-only vliegers maken als ze aan LB (F2B) denken.
    Je kunt bij F2B meer gewicht niet zonder meer compenseren met meer trekkracht.
    Hopla:
    [​IMG]

    Tja. ..ik zal ze toch moeten kunnen aansluiten. En dat gebeurt buiten de kist, waarna de lus naar binnen wordt gefrommeld. Ze zitten al op de minimum lengte...
    Hoe zwaar is dat type kabel per cm.?
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2019
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Accu's van zo'n 2500 mAh en >30C belastbaarheid hebben vaak 6mm2 kabel.
    Dat is totaal iets meer dan 20cm en dan nog een stekker.
    Je kan makkelijk af met een 4mm2 kabeltje.
    Het verschil in gewicht is behoorlijk.
    Als ik een stuk 4mm2 weeg kom ik omgerekend op ongeveer 53 gram per meter.
    Pak ik 6mm2 dan weegt diezelfde meter bijna 100 gram.
    Dus op 20cm zit je bij 6mm dan op 20 gram en bij 4mm op 11.
    Stekkertjes verschillen ook nog in gewicht, je zou genoeg hebben aan 3,5mm goudcontacten, die zijn lichter dan Deans of XT.
    Het is allemaal peanuts maar als zoals bij jou elk grammetje telt is dat toch wel iets om rekening mee te houden.

    GJ
     

Deel Deze Pagina