GEZOCHT: 66mm compressor wiel

Tadango

Forum veteraan
Het is zover, er zat iets los en kwam in de motor. Iedereen weet wat er dan gebeurd.........

Het liefst een oude gebruikte, de motor is toch al niets meer.

hoi Herman
jammer dat je dit moest overkomen vanmiddag maar ik hoop dat je doorzet en lekker met ons blijft jetvliegen
gr.Pieter

Voor weinig wil ik die motor nog wel een keer proberen maar als ie teveel kost dan gaat ie de vuilcontainer is. Ik heb net 1 gevonden op ebay, afgewerkt en gebalanceerd met verzendkosten voor 42 euro...... dat kan nog net.

Compressor is al onderweg :) Super service zover. Eens kijken wat ik straks ontvang en of ik het gat nog moet opboren....

Turbine wiel heeft maar heeeeeeel licht onbalans, haast niet te voelen. Die heeft dus geen klap gehad al zie je wel overal dat hij iets heeft aangeraakt. Geen beschadigingen maar glimmende plekjes. Dat zijn stukjes koperdraad geweest. Ik mis ongeveer 10cm draad en een stekker.......

Dat zijn stukjes koperdraad geweest. Ik mis ongeveer 10cm draad en een stekker.......
Een gewone stofzuiger is een beter manier om je kist van binnen schoon te houden ;-)

Jammer dat er een stuk alu van de compressor afbrak en dat de diffusor ook aardig verbouwd heeft. Er zijn wat hapjes uit de driehoekjes maar dat moet maar kunnen. Ik heb de hele diffusor nu geschuurd zodat alle oneffenheden wegzijn en alle weer recht staat.

Ik ontdekte ook nog koel gaten achter in de as tunnel die tussen de ngv en de achter lager houder uitkomen. Deze blaast dus niet door het achterste lager maar over de tunnel onder de ngv door. Zal een soort lucht isolator moeten voorstellen oid. Die gaten ga ik nog iets opboren, wellicht helpt dat de koeling een beetje.

vuilcontainer

Voor weinig wil ik die motor nog wel een keer proberen maar als ie teveel kost dan gaat ie de vuilcontainer is. Ik heb net 1 gevonden op ebay, afgewerkt en gebalanceerd met verzendkosten voor 42 euro...... dat kan nog net.

Mocht je hem de vuilcontainer in willen gooien graag zou ik willen proberen hem betrouw baar aan het draaien te krijgen.
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Hij draait ook goed en betrouwbaar maar loopt wat heet en er blijft veel olie in de lagers achter. Je moet elke keer de smeer leiding losmaken en er brandstof doorheen spoelen. Erg vervelend. Het klopt gewoon allemaal net niet zegmaar.

Motor is compleet uitelkaar geweest en alles is schoongemaakt en nagekeken. Hij zit weer inelkaar en wacht op een nieuwe compressor. Ik ga ook de orbit ecu niet meer gebruiken. Die is traag en ja kan er maar erg weinig op instellen. Er komt een fadec in zodat ik ook een mooie log kan uitlezen na de vlucht. Dan weet ik exact wat hij doet in de lucht.

De mooie brushless startmotor heeft het ook begeven :( as compleet doormidden.. Even wachten op een nieuwe speed 300.

Dan was er nog 1 mooie verassing: De opto sensoren. Deze werken niet met een fadecn standaard. Met een weerstand werkt het wel maar zag de fadec het toerental 2x zo hoog. Er zit nu een divider tussen zodat het klopt. Ik heb hem nog niet met veel toeren getest maar 15k zag hij perfect.

Meer info zodra de compressor eris.....

ik vind het wel gaaf dat je zo volhardend bent. Soms zie je mensen die na een paar keer tegenslag het spul al weggooien.
En i.p.v. de vuilcontainer wil ik ook wel eens aan een turbine ruiken en draaien... ;-)

succes verders!

Er ligt iets op het postkantoor te wachten, ik denk de compressor :) Vrijdag of zaterdag even ophalen. Er zijn ook 3 nieuwe startmotoren die klaar liggen dus dit weekend kan de boel weer inelkaar en getest. Ben benieuwd.....

BTW, Fadec manco was een eigen probleem. Ik was met settings aan het rommelen en er zat verschil in de 2 fadec's die ik heb.

Compressor wiel is binnen maar ik heb er niets aan. Hij is 66mm aan de achterkant maar voor breder. Ik moet de intake aapassen of een nieuwe laten maken. Dat zal wel niet zo eenvoudig worden. Andere passende compressor zoeken ga ik eerst proberen.

Maten voor de geintresseerden:
Achterkant: 66.00mm
Hoogte van achterkant tot hoogste punt schoep: 25.00mm
Schoep breedte op hoogste punt: 14.60mm
Intake breedte op schoep punt naar punt op hoogste punt: 48.58mm
Boring: 6.30mm
Spacer: 3mm dikte met 8.54mm overbore

Mmm... JM precision verkoop dezelfde compressor, maar dan voor meer. Ze hebben ook een passende intake :) Deze lijkt qua aansluit flens enorm op de mijne. Eens mailen wat de exacte afmetingen zijn van hun intake.......

compressor

Compressor wiel is binnen maar ik heb er niets aan. Hij is 66mm aan de achterkant maar voor breder. Ik moet de intake aapassen of een nieuwe laten maken. Dat zal wel niet zo eenvoudig worden. Andere passende compressor zoeken ga ik eerst proberen.

Maten voor de geintresseerden:
Achterkant: 66.00mm
Hoogte van achterkant tot hoogste punt schoep: 25.00mm
Schoep breedte op hoogste punt: 14.60mm
Intake breedte op schoep punt naar punt op hoogste punt: 48.58mm
Boring: 6.30mm
Spacer: 3mm dikte met 8.54mm overbore

40 euro incl verzend kosten is niet duur.
wat is de hoogte van de uit trede in verband met de diff .
6.3 boring naar 7 op boren ruimen lijkt mij beter . anders moet je ook nog een nieuwe as maken
de compressor aan passen aan je intake is een mogelijkheid persoonlijk zou ik een nieuwe intake maken.
Ik hoor graag hoe je dit op gaat lossen .
gr Gerrit Jan

Gat opboren / ruimen is geen probleem, daar zijn opties genoeg voor. Compressor aanpassen zou ook kunnen maar deze grotere zou het beter moeten doen. Indien een passende intake geen optie is ga ik kijken of ik het aandurf om de compressor kleiner te maken. Er moet 1.25mm van elke schoep af.

Wat bedoel je precies met hoogte van de uit trede in verband met de diff?

Zou je de schoepen kunnen afdraaien of zou je dat moeten slijpen? Met een dremel lijkt me niet te doen ;)

draaien

Zou je de schoepen kunnen afdraaien of zou je dat moeten slijpen? Met een dremel lijkt me niet te doen ;)

het beste is een passende intake
De compressor geeft wat meer opbrengst mooi mee genomen toch .
Je moet het op een draai bank doen anders gaat het niet goed op het forum staat ergens een foto ik geloof dat martin wel eens een compressor aan gepast heeft.

met uittrede bedoel ik de achter kant compressor en daar van de hoogte recht op staande gedeelte schoep waar de lucht de compressor verlaat. moet gelijk zijn aan je compressor2038 anders gaat het niet. gr GJ

Dat is nagenoeg gelijk. 2038 is 7.17 en de nieuwe 7.29. De nieuwe heeft een net iets dikkere achterkant.

Ik ga mijn cover exact opmeten en schetsen en naar JM sturen. kost 50 pond voor een custom versie.

Back