Gezocht: beslagset voor Graupner Saphir

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door HB1978, 7 jul 2022.

  1. HB1978

    HB1978

    Lid geworden:
    19 dec 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Haaksbergen
    Hallo, ik ben vorig jaar in het bezit gekomen van een Graupner Saphir. Erg leuke zeilboot en zeilt ook mooi. Alleen betreft dit een “kale” versie. Nu ben ik zoek naar een beslagset om de boot verder aan te kleden. Kan iemand mij op weg helpen waar ik zo’n setje kan vinden?

    Alvast bedankt.
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.691
    Locatie:
    Sneek
    Vraag hier eens of 'ie nog leverbaar is:
    https://www.hobbydirekt.de/Neuheite...schlagsatz-zu-SAPHIR-Graupner-369::32520.html

    Echter, in de tijd dat er veel Saphirs werden gebouwd en gezeild, bleken de beslagdelen een bron van ergernis, omdat de schoten er achter bleven haken en je bij een aanvaring in elkaars relingsteunen bleef hangen, de meesten hebben die uitstekende delen er weer af gehaald...

    Mantua Panard maakte de boten voor Graupner, ze zijn nog jaren verkocht onder de naam Venus: https://www.pb-modelisme.com/boats/showprod.php?prod=296

    Groeten, Jan.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2022
  3. HB1978

    HB1978

    Lid geworden:
    19 dec 2021
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Haaksbergen
    Hallo Jan,
    Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ook bedankt voor het delen van de ervaringen met de beslagset. Ik ga eens contact opnemen met hobbydirekt.

    Groeten
    Hilbrand
     
  4. Ton1968

    Ton1968

    Lid geworden:
    25 feb 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Rotterdam
    Beste Hilbrand,
    is het gelukt met de beslagset ? heb zelf ook een saphir zonder beslag en zo het mooi vinden als ik er ergens nog een kan kopen.
    mvg
    Ton
     
  5. Francesco

    Francesco

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb zelf ook net een Saphir zonder beslagset gekocht.

    Intussen 2 nieuwe beslagsets kunnen vinden en ontvangen. Nieuw in doos met folie er nog om. Was niet helemaal de bedoeling er 2 te bestellen. Dus als iemand er nog een beslagset zoekt. Neem even contact op met mij. 1 mag de verkoop in.
     
  6. Ton1968

    Ton1968

    Lid geworden:
    25 feb 2018
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Rotterdam
    ik stuur je een DM
     
  7. Francesco

    Francesco

    Lid geworden:
    19 aug 2013
    Berichten:
    34
    Locatie:
    Emmen
    Mijn 2e beslagset is intussen naar @Ton1968.
     

Deel Deze Pagina