Gezocht bij de modelbouwers die reeds vliegen sinds 1977

• Topicstarter Topicstarter SecretarisPMF
  • Startdatum Startdatum
S

SecretarisPMF

Guest
Vroeger had ik een model van Robbe de wega het was een laagdekker woor een 6,5 ccm de vleugel was een verkort pumavleugel tot 90 cm.

Dit model vloog zeer goed snel en zeer stabiel.

Ik heb dit al aan VEEL modelbouwers gevraagd, maar blijkbaar heeft iedereen hetzelfde vor het plan verloren in de verhuis :twisted:

Zou iemand van jullie mij hieraan kunnen helpen.

Eddy

Is onze hobby nu ECHT modelvliegen aan het worden, dit plan moet toch ergens te vinden zijn niet? :lol:

De Robbe Wega is een model, zo herinner ik mij, dat ruim 30 jaar geleden in het Robbe assortiment zat. Enigszins vergelijkbaar met de -iets recentere- Puma laagdekker, die onlangs weer in productie is genomen door Hobby In, Waalwijk (Nederland). Of iemand nog een tekening heeft van de Wega, ik weet het niet. Misschien is het zinvol om eens contact op te nemen met Robbe Duitsland of zijn Belgische vertegenwoordiger. Misschien zijn zij zo bereidwillig om de tekening uit hun archief te halen en U een kopie te doen toekomen.

Paul Tupker zei:
De Robbe Wega is een model, zo herinner ik mij, dat ruim 30 jaar geleden in het Robbe assortiment zat. Enigszins vergelijkbaar met de -iets recentere- Puma laagdekker, die onlangs weer in productie is genomen door Hobby In, Waalwijk (Nederland). Of iemand nog een tekening heeft van de Wega, ik weet het niet. Misschien is het zinvol om eens contact op te nemen met Robbe Duitsland of zijn Belgische vertegenwoordiger. Misschien zijn zij zo bereidwillig om de tekening uit hun archief te halen en U een kopie te doen toekomen.

De firma's heb ik reeds aangeschreven maar zij beweren niet meer over deze planne te beschikken, ik hecht daar wel geen geloof aan maar SO BE IT

Mogelijk heb ik nog ergens een tekening van de PUMA. Als de WEGA vleugel daar veel op lijkt heb je daar misschien iets aan?

Nou ik vlieg nog niet zo lang ( een jaar of 6) maar ben laatst wel bij iemand wezen kijken die de wega, curare, puma enzo nog maakte.
Hij heeft een mal van de romp van de wega en de profielen van de vleugel (deze worden gemaakt van piepschuim en daarna ingedekt)

Volgens mij heeft hij er ook nog een tekening van.

Ik weet bijna zeker dat dit het model is dat je zoekt want de mal is +/- in 1970 gemaakt.
Als je wat meer wil weten stuur maar een pb-tje

Beste modelbouwers,

Allemaal bedankt voor het eventuele zoekwerk, ben aan een copy van het plan geraakt via een Belgische modelbouwer EINDELIJK kan ik weer verder.

VLIEG ZE

Back