Gezocht: bouwtekening Multiplex Alpha H (houtbouw)

Ik ben op zoek naar bouwtekeningen + eventuele bouwbeschrijving van de Multiplex Alpha H. Dit is een geheel houtbouw versie van de bekende Multiplex Alpha, een over twee assen bestuurde zwever uit de jaren 70/80. De meeste mensen kennen dit model alleen met kunststof romp maar hij was er ook met een houten romp. Ik heb een exemplaar van deze mooie zwever dat die ik wil restaureren. Graag even contact als je me hier aan kunt helpen of als je vroeger dit model hebt gehad. Bij voorbaat dank!

Ik ben op zoek naar bouwtekeningen + eventuele bouwbeschrijving van de Multiplex Alpha H.

Graag even contact als je me hier aan kunt helpen of als je vroeger dit model hebt gehad. Bij voorbaat dank!

Ik heb nog weleen tekening van de romp. Die zou ik je wel willen uitlenen

Groeten, JH

Jan Hein, dat zou geweldig zijn. Icm de tekeningen die ik zelf al heb (kunststofromp versie) maakt dat het geheel compleet. Ik stuur je even pb!

kunststof romp alpha

hoi , ik heb laatst een crash gemaakt met de alpha en heb nog alleen t rompje volledig... kunststof wel te verstaan... eerst meende ik er nog vleugels en een stabilo voor te bouwen maar kheb nog zoveel planningen voor andere zwevers openstaan dat ik er waarschijnlijk niet aan raak... de vlieger is van mijn vriendin maar kzal eens kijken of ze die niet wel wil doen.. maar dan laat ik nog wel iets wetengroetjes

Medebouwers, gisteren heb ik van Jan Hein een schitterende (originele!!) tekening ontvangen van de Alpha-H van Multiplex. Dat betekend dat de weg vrij is om een schitterende zwever te gaan bouwen, geheel van hout, met een spanwijdte van 2,8 tot 3,5 meter en naar keuze voorzien van rolroeren en remkleppen!! Ik ben geweldig blij met de tekening omdat het bestaan van deze Alpha variant sowieso bijna niet bekend is.

Jan Hein bedankt!

Je mag er op rekenen dat ik regelmatig ga controleren of je ook wel echt aan de slag gaat :p. Als het zomer is moet hij wel de lucht in natuurlijk!

Alpha bouwtekening?

Goedemiddag,

Ik zag in een oud bericht (van 2007 !) dat iemand je de bouwtekening van de Alpha heeft toegestuurd. Nu wil het geval dat ik dit toestel van een collega cadeau gekregen heb, met de vleugels in puin. Hij had geen ervaring, en dacht dat hij met dit toestel wel even kon leren vliegen. Na deze crash was hij genezen.. Het toestel is inmiddels incompleet, maar met een bouwtekening kom ik een heel eind. Heb je de tekening nog? Ik zou graag een kopie ontvangen (tegen de gemaakte kosten natuurlijk), zodat ik dit toestel eens de lucht in kan krijgen. Het gaat vooral om de vleugels, dit toestel heeft een kunststof romp (zonder schade).
Het zou fantastisch zijn als jij (of iemand anders op dit forum) me zou kunnen helpen.

Groetjes,

Langnietgek

bouwtekening

Dat zou ik hartstikke fijn vinden als je dat via de mail zou willen sturen. Alleen... als ik mijn mail-adres via dit forum ingeef, ben ik bang dat mijn postvak vol gaat raken met post waar ik niet op zit te wachten. Ik ben niet heel bekend met fora, hoe krijg ik dit voor elkaar (en wat bedoel je met pb't?)

Groet,

Jan

PS Ik ben niet veel op dit forum vanwege drukte thuis, vandaar deze wat late reactie..

Een PB is een P(ersoonlijk) B(ericht) :) Wanneer je iemand een PB wilt sturen klik je op zijn naam en dan op de optie "stuur een prive bericht."

Back