gezocht: bouwtekeningen van de Titanic

• Topicstarter Topicstarter senneke50
  • Startdatum Startdatum
S

senneke50

Guest
hallo,

ik zou nu eerste een klein model willen bouwen, een sleper ofzo. Maar metdertijd zou ik graag een model van de titanic bouwen, heeft niemand een plan (of tensnoods alleen een spantenplan)? Want ik heb al even op internet gezocht en niets gevonden..
anders zal ik een plan moeten kopen bij NVM, maar mijn budget is nogal krap..
dank bij voorbaat 8) :wink:
senne

Hoi Senne,

Op de site van de Scheeps Modelbouw Vereniging Vlissingen stonden bij video/data een paar leuke gratis tekeningen. Die zijn jammer genoeg weg :cry: , de links staan er nog wel maar komen op niets uit (ik heb op mijn harde schijf die tekening van het sleepbootje nog wel staan dacht ik, dus als je die wilt stuur dan maar even een PB'tje met je e-mailadres). Maar om van zulk soort tekeningen een mooie boot maken is voor een beginner wel erg moeilijk. De romp gaat nog wel want daar heb je vrij veel gegevens van, maar de opbouw wordt een heel stuk lastiger omdat daarvan een aantal aanzichten ontbreken :( .

Een bouwdoos is de beste manier om mee te beginnen, maar aangezien je aangeeft dat je een niet al te groot budget hebt zal dat lastig worden :( .

Maar vind je zoiets niet leuk;

modelsb.jpg

Dit kwam ik namelijk tegen op de site van de Haagse ModelBoot Club bij vraag en aanbod (halverwege de pagina). Als ik de advertentie zo bekijk heb je vrij complete tekeningen voor niet al te veel geld.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Groetjes Danny.

bedankt danny voor het plan, ofwel begin ik met die sleper, ofwel met de dundrum bay!! (oude botene spreken met net iets meer aan ;-))

de plannen op de hierboevengenoemde site zijn idd wel mooi en goed denk ik, maar kosten vrij veel, weet iemand iets over de kwaliteit van de plannen van NVM (van titanic)??

is er eigenlijk hier iemand die de titanic al gebouwd heeft bij jullie weten? want met een spantenplan zou ik el veel verder zijn..

groetjes, senne

Back