gezocht Depron canard tekening

• Topicstarter Topicstarter robin
  • Startdatum Startdatum
R

robin

Guest
Hallo ik ben opzoek naar een tekening van een canard model.
het liefst zou ik er een willen met profiel vleugels.
het hoeft geen schaal model te zijn,fantasie is ook goed. :roll:

B.V.D.

Robin, met jouw kan ik praten. Als je er ergens een vind, laat mij het ook even weten, ik heb er zelf nog geen gevonden, maar zoek ook al een tijdje.

Tja, ik zoek ook al zoiets, maar ik heb het al opgegeven. Als je iets vind hoor ik het ook graag.

Dan maar een canard model met niet-werkende canards ombouwen tot een met werkende canards.
Zoon ikarus schokflyer su27 kan met trustvectoring en/of werkende canards uitgevoerd worden.
Ik denk dat ik zoiets ga doen. (zelf maken natuurlijk, er zijn foto's genoeg)

Hier is behoorlijk wat info:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=360514&page=2#post3784812

Op deze bladzijde staan foto's en een link naar een filmpje voor de werkende canard's.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=360514&page=6&pp=15
(zeer gaaf om die canards samen met de elevons te zien werken in het filmpje)

Nando.

afb9577.jpg

Deze ook goed?
Indoor-pylon racer.
spanwijdte 50 cm
gewicht vanaf 60 gram

Ik wil jullie allen bedanken voor de reactie's en ideeen :idea:

Ik begrijp dat dit type model met profiel vleugels niet op een tekening is teverkrijgen,dan inderdaad maar zelf ontwerpen met het boek over profiel vleugels bij de hand.
het wordt dan de eerste keer dat ik aan de hand van dat boek een model ga bouwen. :hammer:
Ik zit alleen midden in een verbouwing en verhuizing van mijn nieuwe huis
dus het zal wel even gaan duren. :evil:
als er resultaten zijn zal ik ze in dit draadje neerzetten.

Robin,

je hebt mijn reactie niet goed gelezen en de verkeerde conclusie getrokken. :(
Tekening van die X-bow bestaat wel. Kost alleen een paar knaken, maar dan heb je ook wat. :D
Heb de tekening opgevraagd bij een clublid. Maar hij respecteert de auteursrechten...
Succes met de eend.

Frank

Hallo allemaal

die laatste link is echt goed ik heb de tekeningen gedownload.
ik heb besloten dat het de Cozy mk iv gaat worden.
Nu nog het bouwen zelf maar zoals ik al zij het gaat wat langzaam door de rede die ik al noemde. ik ga de tekeningen wel kleiner maken want de bedoeling is dat de spanwijdte niet meer gaat bedragen dan ongeveer 90 cm.

als er nog meer tekeningen worden gevonden op het web die in dit draadje passen voeg ze toe misschien bouw ik die dan wel voor mijn vader ( vind ie leuk zo'n canard ) :lol: .

Leuk te horen dat je er iets aan hebt gehad!
:banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Het zou nog leuker zijn om later het resultaat te kunnen bewonderen.

Veel bouwplezier gewenst,

Prop-er

Nou van het weekend gaat de devinitieve verhuizing plaats vinden.
Ik hoop dat ik dan over twee weken kan beginnen met bouwen.dit komt omdat mijn hobby kamer nog niet klaar is. ik zal een kompleet bouw verslag maken om op het forum te plaatsen zodat alle geinteresseerde het project kunnen volgen of zelfs mee bouwen.

Back