gezocht goede tekening van trainer

sorry maar dat is niet goed ik bedoel dit
gpma0119_335.jpg

groeten stefan

Trainer

Ik wist niet dat die een spanwijdte van ongeveer 1,5-1,7m en een lengte ongveer 1,2-1,4m had :rolleyes:
Wát een meligheid...:wink:

@ Stefan,
Je laat een plaatje zien van een kist met een brandstofmotor. Heb je al nagedacht over een keuze voor brandstof of elektro? Als je serieus wilt beginnen met deze hobby dan is het handig als je weet waar je je op moet richten bij het maken van bepaalde basis-investeringen. Ook kan de club waar je eventueel gaat vliegen een rol spelen. Er zijn clubs waar brandstof niet meer is toegestaan. Dat ligt dan overigens niet aan die club, maar aan de gemeente waarin ze zitten en de vergunning die ze van die gemeente krijgen.

Brandstof of elektro, het een is niet persé béter dan het ander... :-)

Overigens, HAPPY NEWYEAR ALLEMAAL!!! :-)

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat die een spanwijdte van ongeveer 1,5-1,7m en een lengte ongveer 1,2-1,4m had :rolleyes:
Wát een meligheid...:wink:

@ Stefan,
Je laat een plaatje zien van een kist met een brandstofmotor. Heb je al nagedacht over een keuze voor brandstof of elektro? Als je serieus wilt beginnen met deze hobby dan is het handig als je weet waar je je op moet richten bij het maken van bepaalde basis-investeringen. Ook kan de club waar je eventueel gaat vliegen een rol spelen. Er zijn clubs waar brandstof niet meer is toegestaan. Dat ligt dan overigens niet aan die club, maar aan de gemeente waarin ze zitten en de vergunning die ze van die gemeente krijgen.

Brandstof of elektro, het een is niet persé béter dan het ander... :-)

Overigens, HAPPY NEWYEAR ALLEMAAL!!! :-)

het word een bradstof vliegtuig,
want ik heb gehoort als je met een elektrische motor neerstoort is je motor stuk en dat wil ik niet want een dure vlugt en als je dat met een brandstof motor is dat niet het geval.
en jij ook nog een HAPPY NEWYEAR:banana:

Laatst bewerkt:
het word een bradstof vliegtuig,
Prima, ieder zijn ding :)
...want ik heb gehoort als je met een elektrische motor neerstoort is je motor stuk en dat wil ik niet
En nu gaat het mis :-)
Voor beiden geldt dat het helemaal zal liggen aan wat je tegenkomt (bijvoorbeeld beton of gras) en hoe hard het gaat. Ik ben er van overtuigd dat de kans op een kapotte motor bij elektro op zijn hoogst even groot is als met brandstof. Gezien het aantal bewegende onderdelen, wat in een brandstofmotor groter is, verwacht ik eerder schade bij een brandstofmotor.
(Het zou mij anders al een behoorlijk aantal motoren gekost hebben :-))

De (naar mijn idee) enige goede reden om een brandstofmotor te kiezen is omdat je dat mooier vindt. En dan bedoel ik dat qua techniek en geluid, waarbij er voor dat laatste voor elektro ook hele leuke oplossingen zijn.

Stefan, forumtip, je hoeft niet bericht te quoten als dat bericht direct boven je reactie staat. En als je een quote doet, laat dan alleen de tekst staan waarop je reageert. Thieu's reactie hierboven geeft je een goed idee van wat ik bedoel.

en als ik elektro ga vliegen moet ik nog meer sparen ongeveer 100 euro en ik heb niet veel geld en mijn vader heeft veel motoren nog liggen een stuk of 15 en dat scheelt veel.
en ja ik vind een brandstof motor mooier.

...moet ik nog meer sparen ongeveer 100 euro en ik heb niet veel geld en mijn vader heeft veel motoren nog liggen...
en ja ik vind een brandstof motor mooier.
Nou, prima hoor :-)
Het gaat er mij om dat je kiest op basis van de juiste motieven en niet op basis van iemands fantasie :rolleyes:

Ik heb nog een bouwplan met bijbehorende handleiding liggen van een SIG 1/6 piper cub. Is wel 1,8m span maar vliegt super stabiel!

Groeten

Back