gezocht hercules

Hallo weet iemand een adres waar je nog een Hercules van 180cm kan krijgen?? :?:

ik hoop het wel groetjes Johan :D

Die Styro (geen Elapor) bombers van braveboer kan je bijna niet meer krijgen omdat hij er mee gestopt is.
Heb nog een Fokker van hem als bouwdoos op de zolder liggen

Je kan het nog bij steinhardt in Bad oeynhausen kunnen proberen. die heeft in Duitsland de IMA modelle verkocht.
http://www.modellbau-steinhardt.de/

Mvg Johan

ik heb een c160 transall van bravenboer (IMA) uitgevoerd met 4x speed400... je ziet bijna geen verschil met de echte hercules ;-) deze komt alleen wat makkelijker los van de grond ;-)

vlieg er alleen nooit meer mee omdat hij niet op lipo's vliegt... ombouwen naar 4x brushless is me toch wat prijzig...

herc.jpg

heb mij op de club eens laten vertellen dat 4 speed400's te veel stroom trekken voor een 3s lipo :? (heb geen zin om er andere pakketten voor aan te schaffen :P bovendien moet er dan ook weer een liposafe bij...)

OK, begrijp ik, maar heb je het dan al eens geprobeerd.
Practijk is de beste leermeester en meten is weten.
Het is toch zonde om zo'n mooi model op zolder te laten liggen.

Janneman :zon:

hm ik heb het eigenlijk ook nog nooit echt zelf berekend... geloof ook niet dat het goed is voor een lipo om dat gewoon maar eens uit te proberen :?

ik weet niet wat een lipo max mag hebben aan stroom, en ik weet ook niet wat een speed400 7.2 met een gunther prop trekt op 9,6v ;-)
weet wel dat die 8cellen pakketten van mij altijd flink warm worden...

dacht ook nog om hem terug om te bouwen naar een c160 transall en er twee brushless motoren op te zetten, maar ik heb ook al een p38 met die setup... beetje overkill denk ik ;-)

Je zal idd een lipo moeten hebben die ongeveer 60 ampere aan kan, et uiteindelijke verbruik zal iets lager zijn. Of je moet er 2 nemen en dan met 2 regelaars werken of de lipo's paralel zetten, er zijn mogelijkheden genoeg.

waarom wil je 4x speed 400 in een kistje inbouwen van 500 gram? gegarandeerd dat dat niet gaat werken.

Eigenlijk had ik willen zeggen welke idioot wil 4x speed 400 in een model van 500 gram?

Theo Coenen zei:
waarom wil je 4x speed 400 in een kistje inbouwen van 500 gram? gegarandeerd dat dat niet gaat werken.

Eigenlijk had ik willen zeggen welke idioot wil 4x speed 400 in een model van 500 gram?

Gelijk heb je,maar ik heb eigenlijk de gegevens van die kist niet zo goed gelezen. Het is maar een 120cm span,dacht dat het een 180cm was.
Die zijn inderdaad niet of bijna niet meer te koop.
Heb er wel eentje op het oog van 180cm ,2de hands.
Met speed 400 motoren erin.
Hoe zegt men dat in Belgie????? Missen is menselijk.

Na wat Googlen en wat ander opzoekwerk is er dus geen Hercules C130 van 180cm meer te verkrijgen?
Die C160 Transall evnmin.
Of heb ik dat verkeerd?

hoi ik heb die op de bovenste foto staat gekocht van de beste man en ben er al mee bezig om hem op te lappen
hij krijgt de volgende kleuren die op de foto er onder, alleen was deze iets groter die van mij is 1,70 een omgebouwde c160
herc.jpg

her.JPG

Je hebt inderdaad gelijk dat de c130 niet meer te krijgen is en de c160 ook niet erg makelijk meer te krijgen valt
maar als je op het net blijft zoeken elke dag komt er heus wel eentje weer voorbij , is mij ook gelukt

groetjes Johan

Back