gezocht hercules

ik heb ook een hercules c130 gekocht, van schuim met een span van 180 cm
nog ongebouwd, alleen de romp is voor een klein deel gebouwd..
ik ben van plan hem brushless te maken met 4x deze motor :
http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2046
met 8x4 props... ?
ik was van plan het zo te doen :

elke motor een apparte regelaar van 25a , en dan al die regelaar stekkers samen solderen en alle 4 samen in kanaal 1 doen . ?
maar dan moet ik 1 of 2 rode draden weg laten ? of de regelaars per 2 samen solderen en dus 2 kanalen gebruiken voor de 4 regelaars.. ?
en als ik 4 regelaars heb, was ik van plan aan elke regelaar een 2200 mah 3 cells te hangen, dus 4x 2200 mah 3 cells,
kan dat zo ?
en welk soort servo`s moeten erin ?

gr sjoerd

De BEC's van de verschillende regelaars kan je gewoon aan laten staan. In de meeste regelaars staan er zowiezo al meerdere spannings chipjes parallel.
Als je meerdere regelaars gebruikt zitten er ook nog eens aansluitsnoeren tussen die als vereffenings weerstanden kunnen werken.

Leuke aandrijving. Ik had ook zoiets op het oog.
Tip1: Richting roere in bouwen en hele grote rolroeren. Het zou wel eens kunnen dat je 3D achtige prestaties kan krijgen.
Tip2: links en rechts via mixer aansturen op je richtingroer (100% op gas, 30% op richting). Kan je leuke dingen meedoen.

Mijn braveboer B25 met 2x fietsbel (eenvoudige 10A type) en 3s 3600 weegt 750g en stijgt 20m/s vertikaal en kan hoveren.
Jij hebt met die aandrijving die je noemt nog meer pk/kg (2 van die motoren is al ruim voldoende)

haha , ok leuk om te weten :lol:
en nee, ik ga hem gewoon met richtings roer vliegen eerst..
misschien later nog rolroeren erbij in..
en als ik dot doe gaat het wel goed ? :

4 regelaars, ik soldeer alle stekkers van de regelaars naar de ontvanger zamen, rood aan rood, wit aan wit en zwart aan zwart.
dan doe ik die door middel van 1 stekkertje in de ontvanger ( dus alle 4 samen op kanaal 1).
dan doe ik aan elkeregelaar appart en 2200 mah 3 cells , dus 4x een 3 cells 2200 mah. dus dat is al 720 gram aan accu.. ?
en 340 gram aan motoren. ,
en de servo`s zijn neem ik aan een gram of 30/40 ?
en de regelaars samen 100 gram
dat word dan aan apparatuur al z`n 1250 gram... :P
is dat niet veelste zwaar ? zo ja wat zouden jullie dan anders doen ?

Je moet hem met rolroeren bouwen. :wink:

Alleen zijroer gaat niet werken. :oops:

Die van Braveboer hadden helemaal geen zijroer

De Herkules vliegt perfekt met 4x speed 400.
De mijne hatte ein gewicht van 1600 gram (met 8C 2400 mah)

Heb nu weer een Transall (Braveboer)kunnen kopen die ik in de winter ga klaarmaken.

Mvg Johan

ok, dus dat gewicht zit wel goed en die regelaars kan ik allemaal wel samen solderen ?
en ik moet er wel rolroeren in maken... :)
en is die in een paar posts hier boven ( die wat aan de grond staat ) dezelfde hercules ? 8O lijkt hij daar gewoon heel lomp of is hij zo lomp ? :lol: :lol:

Die Geele is een herkules van Braveboer.

Die blauwe is wel een 3m kist of nog groter.

De Herkules is geen lomp vliegtuig.

Als je hem maar goed na bouwt.
imagescaolgsx5qo4.jpg

Mvg Johan

ok, (en trouwens ik vind lomp wel mooi :P)
heeft iemand misschien foto`s of een filmpje van z`n ima hercules of gewoon wat van internet ? :D :D kan zelf niets vinden...
( btw ik zou graag antwoord willen op m`n vraag in de vorige post van die regelaars en gewicht..? :) )

idd, ik heb die gekocht.. ;)
maar dan niet die leger kleur.. die andere..
( die op foto vliegt hij zelf die wat hij te koop heeft haal ik deze week op.. ;) )

Back