gezocht houten zwever

• Topicstarter Topicstarter djskywolf
  • Startdatum Startdatum
D

djskywolf

Guest
hallo
ben op zoek naar een zwever van hout met een spanwijdte van meer dan 1,3 meter liefst met ophanging in de neus voor een electro motortje
er hoeven geen servos,zender,motor bij te zitten want dat heb ik over gehouden aan mijn vorige vliegtuigen
wie kan mij daaraan helpen
mvg sven

Misschien kan je beter eens rondkijken naar bouwpakketten... keus genoeg bij de verschillende winkels.
En als je iets zoekt ter overname kan je in de afdeling Te koop kijken.

Ik heb net een Sig Riser bouwdoos binnen, helemaal houtbouw, twee meter span, kost iets meer dan €50. Is standaard niet uitgerust voor een motor, maar het zou niet moeilijk zijn om die er in te bouwen.
(Hoewel hij wordt aanbevolen voor beginnende bouwers en vliegers vind ik een paar details van de bouw niet echt voor beginners... maar ik heb geen idee van je ervaring.)

Ik heb net een Sig Riser bouwdoos binnen, helemaal houtbouw, twee meter span, kost iets meer dan €50. Is standaard niet uitgerust voor een motor, maar het zou niet moeilijk zijn om die er in te bouwen.
(Hoewel hij wordt aanbevolen voor beginnende bouwers en vliegers vind ik een paar details van de bouw niet echt voor beginners... maar ik heb geen idee van je ervaring.)

Een hele leuke kist !! Vliegt ook heel makkelijk.
Een motor in de neus en je hebt plezier voor 10.

Groeten, JH

mijn ervaring van het bouwen is niet veel heb 2 cessna 182 van conrad 1heb ik nog
de ander ligt in de vuilnis bakwas een soort tempex achtig spul vrij snel kapot heb er een paar keer mee in de grond gezeten en lijmen houdt opden duur op en mijn pa kwam dus op het iedee om een houten zwever te nemen makkelijk te repareeren en makkelijk vliegen heb wat rond gekeken maar heel veel zijn ook van een soort tempex achtig spul heb ook een in een tweede hands winkeltje gezien in eext alleen moet er nog een keer langs rijden om te kijken wat voor materiaal ik zal ook even kijken naar die sig riser alvast bedankt voor alle hulp
mvg sven

Hoi Sven,
Kun je wat leestekens (punten, comma's etc.....) gebruiken in je teksten? Ik kan het met moeite lezen zo.
Ik lees de meeste berichten om te kijken of ik wat voor iemand kan betekenen maar als het zo moeilijk te lezen is doe ik dat niet. En dat geldt voor heel veel mensen hier.
Alvast bedankt en succes met je zoektocht.

mijn escuses voor het ontbreken van de lees tekens.
hierbij nog een keer het verhaal alleen dan met leestekens.
ik hoop dat het zo goed en begrijpbaar is:

mijn ervaring van het bouwen is niet heel veel.
ik heb 2 cessna 182 van conrad.
1heb ik nog,de ander ligt in de vuilnis bak .
het was een soort tempex achtig spul ,het is vrij snel kapot en heb er een paar keer mee in de grond gezeten en lijmen houdt op den duur op .
mijn pa kwam dus op het iedee om een houten zwever te nemen .
makkelijk te repareeren en makkelijk vliegen .
ik heb wat rond gekeken maar heel veel zijn ook van een soort tempex achtig spul .heb ook een in een tweede hands winkeltje gezien in eext alleen moet er nog een keer langs rijden om te kijken wat voor materiaal het is .
ik zal ook even kijken naar die sig riser alvast bedankt voor alle hulp
mvg sven

Véééél beter! :D

Er zit trouwens heel veel verschil in schuimsoorten hoor. De goedkope dingen zijn inderdaad van piepschuim (heel erg kwetsbaar). De betere zijn van een ander soort schuim, bekend onder verschillende namen. Elapor, Arcel en nog zo wat. Dit is vele malen taaier dan diepschuim. Je kunt het ook met secondelijm lijmen en het is net zo sterk of sterker dan een houten zwever. Als je bij Multiplex kijkt ( Multiplex Modellsport ) heb je bijvoorbeeld de Easyglider. Die is beresterk. Ook modellen als de Easystar zijn van dit materiaal gemaakt en vrijwel onverwoestbaar.

Het is maar net wat je mooier en fijner vindt. Voor de sterkte hoef je niet per sé een houten zwever te nemen. Bouwen van een houten zwever is trouwens wel moeilijker dan het in elkaar zetten van veel Elapor modellen.

Hoi Sven,

Ik zou i.p.v. een nieuw toestel zoeken eerst iemand zoeken die jou gaat begeleiden met het vliegen, want je moet niet iedere keer hoeven repareren ...

En houtbouw is ook niet makkelijk om te repareren, vaak is de schade dan groter ...

Dus eerst iemand die jou gaat leren modelvliegen en dan zal hij ook met jou de keuze bepalen van het toestel ...

Scheelt een hoop ellende ...

Groeten Martin

beste martin rudolf.
mijn vader begeleid mij met het model vliegen.
de cessna was mijn eerste rc vliegtuig
nu vlieg ik eerst met mijn vaders cessna.
het gaat al steeds beter ,die heb ik nog nooit de grond in geboort.
alleen landen moet ik nog leren, maar gaat wel steeds beter.
mijn vader heeft al heel wat jaren ervaring met het model vliegen.
en hij vond het het beste om een zwever van hout te nemen
mvg sven

Hallo Sven,

In welke regio woon je? Ik heb misschien wel wat voor je, een houtbouw zwevertje met losse vleugel (cover) en geschikt voor inbouw motor weet alleen de wingspan niet precies maar dacht wel rond de 1.3 meter. Het model is al wat ouder en zou destijds de Merlin heten.

Als je interesse hebt dan stuur maar een pb.

Back