gezocht: iemand omgeving vleuten/utrecht die kan helpen met betaflight

hallo, ik heb sinds kort een zmr250, en wil hier graag betaflight op hebben!

nu heb ik heel veel moeite met het instellen van deze software. ik draai momenteel librepilot op de CC3D (naze32 f3 clone onderweg) en vind dit wel aardig gaan, maar omdat ik toch graag een keer airmode wil hebben moet ik wel betaflight gaan draaien. we kunnen, mits mogelijk, ook gelijk de quad gaan tunen, mocht je daar ervaring mee hebben :)

is er dus iemand in de buurt van utrecht/vleuten die me graag een keer helpt zou ik dat graag willen weten! :D
naar je toe komen (mits het een beetje in de buurt is) is ook mogelijk.

mvg

matthijs

betaflight kunnen flashen, wat nog een heel karwei was. instellingen mee geklooid en nu vliegklaar. enige waar ik mee zit is of motor_stop nou wat doet?

deze staat standaard disabled, maar zodra ik arm blijven de motoren uit (wel "stabilisatie"), en hetzelfde gelt voor motorstop enabled. iemand?

dat zal ik morgen eens kijken. ik heb armen en de flightmodes wel op hetzelfde kanaal staan, echter zo dat je niet kan armen door van flightmode te wisselen (door gebruik van 2 switches).
kan dat het zijn? ik weet zo niet of en wat de voorwaarde zijn om airmode te laten werken :)

Dat zou het niet moeten zijn. Maar heb je airmode always on staan ? Dat overuled namelijk motor stop.

airmode always on geprobeerd, maar Nog steeds niks. motoren opnieuw gecalibreerd, maar haalt ook niks uit. motoren gaan draaien bij een input van 1100us.

Net een video gezien, waarbij ze zeiden dat je de min throttle op 1035-1100 moet zetten, om zo de props bij armen te laten draaien. Ik heb hem momenteel op 1000, omdat dit mijn laagste throttle input is. Kan iemand dit bevestigen?

Als 1000 je laagste output is, dan moet je min throttle wat hoger zetten. Als je op de motor tab de master schuif omhoog doet, bij welke waarde gaan de motoren dan draaien? Is dat die 1100 waar je het eerder over had, of was dat met testen met de zender? Ik zet de min throttle iets boven de waarde waarbij de motoren net gelijkmatig gaan draaien. Zet je min throttle te hoog, dan maak je geen gebruik van het hele bereik. Ik heb een quad die kwam met min throttle ingesteld op 1150, ding was bijna niet naar beneden te krijgen, omdat de motoren zo hoog in toeren liepen "stationair". Met "master slider" bewegen getest en motoren liepen mooi stabiel vanaf 1048. Min throttle op 1055 gezet, en nu prima controle over het gas.

Heeft niet direct met motor_stop te maken, maar een goed afgesteld throttle bereik is wel een goede 1e stap. Dan eens airmode uitzetten, motor_stop uit, en eventueel armen via gewoon de stick, en eens kijken wat er gebeurt

Trouwens, BetaFlight kan wat zwaar zijn voor de wat oudere flight controller bordjes, zeker met gyro freq hoog en lage looptimes. Als je naar CLI mode gaat in BetaFlight configurator, en je typt "status" dan zie je de CPU load in procenten. Is die erg hoog, dan kun je problemen hebben met "armen" van het gas.

Back