gezocht info of tekening voor s 806 zwaardvis

Discussie in 'Duikboten' gestart door vrijevaarder, 10 mrt 2016.

  1. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    wie kan een vriend van mij helpen.hij heeft een duikboot gekregen het type nummer is s 806 zwaardvis klasse nu ontbreek de duik pomp maar we zien wat slangen lopen en hebben het idee dat er duiktanks in de zij zitten.
    maar zonder kennis op het gebied van duik boten wordt het toch lastig.de rest zoals regelaar ,motoren servo,s voor roer en diepte roeren zitten er in.behalve dus die pomp.bouw tekening zou al wat op weg kunnen helpen.
    of type pomp.vgr tonsr
     
  2. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Als je foto's maakt is het wat makkelijker om antwoordt te geven.
    Je vraagt over de pomp, regelaar, motoren en servo's.
    Wat is er wel bij dat model.
    Hoe groot is het model?

    Hein
     
  3. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    de vraag gaat hier om welke pomp en model er in zou moeten,foto,s . volgen,op google vond ik onder het nummer s 806 het model.vgr tonsr
     
  4. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    vgr tonsr,
    als je model maar 10 cm groot is kun je een pompje gebruiken uit een bloeddrukmeter.
    Ronald A. heeft die dingen ook gebruikt.
    Werken bij hem goed hoor.

    Maar bij 66 x 8.4 x 7.1 meter heb je wel wat groters nodig.
    Dus toch maar wat meer info geven.
    Of zelf verder zoeken op het forum.

    Hein
     
  5. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    het schip is langer als 1 meter .vgr tonsr
     
  6. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Daar gaan we weer........!

    Gr.Joop
     
  7. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    sorry joop snap het even niet vgr tonsr
     
  8. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ja Joop,
    dit is weer een gesprek zonder einde.
    Ze weten niet weten ze willen.
    En 66 x 8.4 x 7.1 meter is ook meer dan een meter.

    Hein
     
  9. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    lui het is gewoon een vraag meer niet ,en ook nog is niet voor mij zelf, en zo als de vraag wordt gesteld hier boven lijkt het me wel duidelijk en weten we wel wat we willen,.als je de maat geving 66 x 8.4 x 7.1 ga ik uit van ctm,dit omdat we het over model schepen hebben, en niet van meters,66 meter kan hij niet kwijt in zijn huis.vgr tonsr
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2016
  10. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Als het gewoon een vraag is kun je ook een gewoon antwoordt krijgen.
    Maar als je een mistige vraag stelt krijg je ook zo een antwoordt.
    Jij, cq je vriend, willen weten welke pomp er in moet in jullie model.
    Máár dan zul je eerst wat meer info moeten geven!
    Of ga eens op het forum lezen want daar kun je waarschijnlijk alle info voor je model vinden.
    En dit is ook maar gewoon een antwoordt.
    Succes verder.

    Hein
     
  11. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    hein sorry maar op het net heb ik gezocht kom daar wel wat tegen maar niet wat ik zoek.maar ik heb nu foto,s die zal ik plaatsen mischien dat jullie er dan wat mee kunnen.e ja sorry maar ik weet helemaal niets van duik boten,vaar altijd met oppervlakte schepen waar onder veel zeil boten,dus valt het niet mee om echt gerichte vragen te stellen hier over
    vgr tonsr
    ps bij deze de foto,s van het schip ,ik hoop dat jullie er wat mee kunnen .vgr tonsr
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  12. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    DSC00948.JPG DSC00948.JPG DSC00944.JPG DSC00945.JPG DSC00946.JPG even zien f het lukt met de foto,s DSC00938.JPG DSC00939.JPG DSC00940.JPG DSC00941.JPG DSC00942.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    ik zal trachten een beschrijving te geven wat je zie op de foto,s foto 4 en 5 is denk ik de ruimte waar een pomp heeft gezeten,dat staat tenminste ook op de dekplaat. dat half ronde wat je zie is een stuk lood aan de zijkant zitten ook tanks,slangen te zien op foto 5.wat de ring op het vlak is ,geen idee. foto 3 is de onder zijde van het dek stuk en de toren het draadje is de antenne aansluiting ,het pennetje komt van het duik roer in de toren de metalen plaat zit iets van een slang op die de toren ingaat .op foto 1 en 2 zie je een regelaar wat dat rode is weet ik niet , mischien beschrijf ik het allemaal niet zo goed, maar dat is wat ik zie.vgr tonsr
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2016
  14. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Het lijkt mij verstandig om de boot inwendig helemaal nieuw op te bouwen.
    Alle restanten die er nog inzitten eruit.
    En dan stap voor stap nieuw inbouwen.
    En voor de duiktank moet je toch meer gegevens opgeven van volume en dergelijke.
    Het zal niet makkelijk zijn.
    Kun je de vorige eigenaar niets vragen?

    Hein
     
  15. FreekS

    FreekS

    Lid geworden:
    17 jul 2008
    Berichten:
    946
    Locatie:
    Baarn, Nederland
    Ik zou ook de binnenkant van begin af opbouwen. Het gaat hier om een droge romp met 1 prop en zo te zien roer en diepteroeren aangedreven. Niet al te moeilijk. Eerste verijsde is een waterdichte romp, dus ik zou eerst die luiken en de afdichting daarvan controleren en eventueel vervangen. En dan de pushrods voor de roeren en de afdichting van de as. Daarvoor zijn goede oplossingen verkrijgbaar bij Norbert Bruggen. Vele duiksystemen zijn mogelijk, eenvoudigste is een slangenpomp met duikzak en regelaar, ook van Norbert. Maar ook kun je kant en klaar een engel zuigerduiktank kopen bij Norbert, soort grote injectiespuit. Dan is nog belangrijk de juiste motor, die moet passen bij de propeller, is ook best veel over geschreven op het forum maar kan makkelijk problemen geven.

    Lees een paar bouwverslagen van boten met droge romp van vergelijkbare grootte, bijvoorbeeld mijn hr ms O-1. Er zijn minder bouwverslagen van boten die met luiken werken (bijvoorbeeld mijn hr ms K-XVIII).

    Het lijkt allemaal heel moeilijk - maar eigenlijk valt het erg mee als je tijd en geduld hebt, veel leest en onderzoek doet en de problemen stuk voor stuk behandeld (eerst waterdichtheid, dan aandrijving, dan duiksysteem en tenslotte balanceren.

    Freek
     
  16. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik zou ook de aluminium afdekplaten vervangen door plexiglasplaten, zo heb je ook een overzicht en controle van en hoe de ingebouwde apparatuur werkt en eventueel waterlekken, een dikte van 4 mm is voldoende.

    Gr.Joop
     
  17. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    hein daar lig nu het probleem,de boot komt uit een voormalige technische school in hoogvliet de broer van de eigenaar moet deze leeg ruimen en daar kwam ze tussen uit dus geen vorig eigenaar bekend.ik heb er totaal geen kijk op hein.heb nog is gekeken op google, hier komen technieken bij kijken ,dat ik me ga afvragen moet ik daar wel aan beginnen,waar die van is heeft helemaal geen kijk hier op.kijk kom met een zeilboot of oppervlakte schip daar draai ik mijn hand niet voor om,,kijk op ombouw marblehead bvb.dus ik heb zeker geen voorkennis,van de techniek van een duikboot.moet je er dan zeker zonder verdere gegevens aan beginnen ,de foto,s dat is alles wat we hebben ,oja er hangt ook nog een robbe 8 kanaals ontvanger in.
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    10 april zilvermeer mol.
    misschien dat je daar wijzer wordt.
     
  19. vrijevaarder

    vrijevaarder

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Berichten:
    443
    Locatie:
    ROTTERDAM
    jongens ,ik heb me nog is ingelezen in het duikboot verhaal en hierna maar besloten om mij er maar niet verder mee bezich te gaan houden.ik ben totaal niet van de techniek voor dit soort schepen op de hoogte , en voor dat ik mij zelf in een hopeloze diepe put stort .besluit ik maar om hier niet mee door tegaan en me maar bij mijn eigen schepen houd.
    het verhaal van schoen maker blijf bij je leest.jongens toch bedankt voor jullie reactie op mijn vragen.vgr tonsr
     
  20. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Verstandig besluit Tonsr,
    er wordt nogal makkelijk over een duikboot geschreven.
    Het is ook niet moeilijk maar op het forum haalt men er te veel bij.
    De basis moet eerst in orde zijn en dan kun je meer electronica toevoegen.
    En velen beginnen eerst met de electronica hier.
    Als de basis er inzit heb je nog ruimte zat om te verfijnen.
    En ben je wel heel veel tijd verder hoor.
    Wat doe je nu met die romp?


    Hein
     

Deel Deze Pagina