Gezocht kannonen of hoe je ze ook wilt noemen

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door marlovdm, 13 sep 2011.

  1. marlovdm

    marlovdm Guest

    hoi iedereen,

    ik zoek een plaats waar ik werkende kannonen kan kopen voor mijn toekomstige schip en toen kwam ik op het idee om het hier te vragen wan ik neem aan dat jullie elkanders tank ook in de prak schieten.
    In ieder geval zoek ik een plaats waar ik die kan kopen.

    gr. marlo

    ps. waarschijnlijk gaatn het schip de vliegende hollander de black pearl of the queen anne's revenge heten
     
  2. emertoerik

    emertoerik Guest

    ben echt geen modelschepen epert ik ben meer van de helicopters maar ik keek even op google en inderdaad er is niks nuttigs te vinden. maar ik bedacht kun je niet zelf kanonnen bouwen? dan heb je ze gelijk naar jouw wensen en mischien kun je ze laten werken met een mini perslucht systeem?
     
  3. marlovdm

    marlovdm Guest

    jep op het net is niks te vinden ik wel de site strikemodels.com gevonden maar dat vind ik te duur :???:
    heb ook iets gevonden maar ben de site vergeten...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2011
  4. marlovdm

    marlovdm Guest

  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Achhhhh ... Ze hebben een winkel , je zou dus voor afhalen kunnen gaan....

    Verder zal je het denk ik in dit soort 6mm systemen moeten zoeken aangezien andere opties een heel stuk meer kennis zullen vergen...
     
  6. EricSw

    EricSw

    Lid geworden:
    17 dec 2009
    Berichten:
    93
    Wat bedoel je precies met werkend?
    Wil je een knal en/of lichteffect of daadwerkelijk een projectiel wegschieten?
     
  7. marlovdm

    marlovdm Guest

  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dat kun je wel gaan vergeten ....

    ALs je dat wil zul je zelf iets van een Co2 systeem moeten gaan bouwen met ventielen , munitie aanvoer , lopen en noem het maar op ...

    Idee is misschien leuk , maar uitwerking voor jou nauwelijks haalbaar lijkt me ...
    Gezien je vraagstelling hier...
     
  9. EricSw

    EricSw

    Lid geworden:
    17 dec 2009
    Berichten:
    93
    Als je iets wil gaan bouwen dat sterk genoeg is om een ander schip te vernietigen dan word het lastig.
    Vrijwel onmogelijk als je het wil doen zonder de wet wapens en munitie te overtreden. Zelf bouwen van luchtdruk wapens is verboden.
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Het is wel te doen zonder de wet te overtreden.... Luchtdrukwapens zijn inprinciepe vrijgegeven , de enige beperking voor zover mijn kennis van de afgelopen jaren gaat is het uiterlijk.... Replica's of te goed lijkende pistolen zijn verboden.

    Qua kracht is er geen beperking in tegenstelling tot een aantal landen om ons heen.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.486
    Locatie:
    Sassenheim
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Geinig filmpje maar dat met die bierpul is enigzins verdacht....
    Lijkt mij dat ze die gewoon opblazen gezien de rookwolk bij de bierpul zelf en het feit dat het kanonnetje zelf weinig of niks produceert....
     
  13. emertoerik

    emertoerik Guest

    hoe groot is het schip eigenlek? zoals ik al zij ik ben geen expert maar ik heb op helicopters een werkend mini kanon gezien. die schoot met een rotgang 4 foampijltjes af. mischien is dat iets? dat is ook volledig electrisch.

    edit: is buskruit toegestaan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 sep 2011
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Geen idee waar je dat op baseert. Die winkel en website bestaat al jaren. Ik woon er vlak bij en kom er geregeld. Als je dit soort woeste uitspraken doet zou het wel netjes zijn om dat te onderbouwen en anders zou ik het rap corrigeren. Niet erg netjes zo :mad:
     
  15. EricSw

    EricSw

    Lid geworden:
    17 dec 2009
    Berichten:
    93
    Dat kleine kanonnetje van dat filmpje is een vuurwapen en dus verboden.
    (ja, ook als het zo klein is)
    Ik moet er niet aan denken als iemand een schip bouwt die vol zit met die dingen en een een salvo afvuurt, je wil dan echt niet in het schootsveld staan.

    Luchtwapens zijn vrij voor personen boven de 18, topicstarter is 13.

    Buskruit is toegestaan, ieder mag 1 kg in huis hebben. Het is alleen niet zo eenvoudig te verkrijgen. Alle wapenhandelaren verkopen het alleen aan vergunninghouders.
     
  16. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    Paintball pistool inbouwen? Die zijn vaak mooi semiauto en je kunt er rubberen ballen voor krijgen. Daar moet je toch een bootj emee om kunnen krijgen. Je mag alleen geen wapens inbouwen omdat ze herkenbaar moeten blijven, maar dan komen we weer bij de wet uit en daar was dit topic niet voor bedoeld. Ik zou voor paintball gaan ipv luchtbuks ivm het repeteer mechanisme.
     
  17. marlovdm

    marlovdm Guest

  18. marlovdm

    marlovdm Guest

  19. henk100

    henk100

    Lid geworden:
    18 aug 2009
    Berichten:
    82
    het is goed te merken dat je pas 13 bent en nog volop dromen hebt.
    maar ook dit lijkt mij WEER een bodemloos project.
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Marlo: Zorg eerst eens dat je weet waar je over praat.
    Airsoft met "ijzeren kogeltjes" is: VERBODEN.
    Een opgevoerde 200 mw laser is: VERBODEN.
    Als jij met dat spul ergens aan de waterkant komt en je gaat het gebruiken, kan ik je één ding garanderen: Jij krijgt (samen met je zender!!) gratis zwemles, en je boot wordt een duikboot. Hij zal alleen nooit meer bovenkomen. En dat doen mede-modelbouwers (als je het op een vaarclub probeert) en anders doen vissers het wel. Die vinden dit soort dingen ook niet zo leuk.

    Wat ze in Amerika doen, elkaars schepen naar de kelder schieten is een sport apart. Die schepen zijn daar speciaal voor geprepareerd. En (misschien wel erg belangrijk!!) ze komen, na tot zinken te zijn gebracht, weer boven. Het zijn een soort duikboten: alle apparatuur zit in een waterdichte koker die daar speciaal voor is gemaakt.

    Ga nou eerst een "gewoon" een bootje bouwen en kijk of het iets voor je is. Je zal zien dat het moeilijker is dan je denkt, ook al is het maar een plastic bouwpakket.
    Torpedo's, kanons, lasers... Leuk voor op de playstation, maar in het echt zijn we hier in Nederland daar niet zo blij mee.
     

Deel Deze Pagina