Gezocht: onbekende fabrikant(en) rc king tiger

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Kr4zy, 5 jul 2015.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Deze Konigstiger was mijn tweede stap op het gebied van RC-tankbouw. Gekocht in 1982 of 1983, weet ik niet meer exact. Vergeleken met de Leopard en de Gepard had dit model een aantal nadelen:
    1 de tracks. Plastic. Leuk voor op asfalt en de stoep, niet geschikt voor grint, zand of gras. de koppelpennen vliegen er dan uit en de oogjes van de trackschakels breken.
    2 de ruimte boven de tracks. Afdekken met platen ABS of aluminium, anders ligt de romp binnen no time vol zand.
    3 de motor. Heeft een te hoog toerental. Zou je kunnen vervangen door een geschikte crawler-motor. Met de standaard-motor heb je een race-tank.
    4 de trackspanners. Slecht systeem. onbetrouwbaar.

    Voordelen:
    De vertragingsbak met stuurinrichting is zeer solide. Draaicirkels zijn uitstekend te doseren. Defecten kun je makkelijk oplossen.

    Adviezen om 'm te upgraden:
    electronische regelaar; Servo voor de muzzleflash kun je beter vervangen door een miniswitch van Conrad. Print achterin beter inpakken in een kunststof bakje.
    Verder een mooi uitziende Konigstiger.
     
  2. Kr4zy

    Kr4zy

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Enschede
    Sorry voor het ontbreken van verdere reacties van mijn kant, het project staat nog even on-hold, in de huidige vitrine kast staat de KT voorlopig alleen mooi te wezen. (Wat prima lukt ;-) )

    Bedankt voor de tips en trucks voor de mogelijke upgrades. Ook de printplaat zal ik me druk om maken bij het herstellen.
     
  3. Kr4zy

    Kr4zy

    Lid geworden:
    5 jul 2015
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Enschede
    40 Mhz zender van een collega, en een 7,2V blok doen wonderen..
    De eerste tests:




    Bedankt voor jullie hulp, we zijn weer een stap verder :)
     

Deel Deze Pagina