Gezocht:Opvolger voor de Easystar.

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
M

melly

Guest
Hallo,

Ik vlieg nu sinds een paar weken met veel plezier met een Easystar.
Heb er al wat meer power in gestopt voor wat meer fun (typhoon 6/15) maar ik denk toch dat ik beter af ben met een ander model erbij.
Nu ben ik me dus al wat aan het orienteren naar het eventuele volgende model.

Wat ik zoek:
-Meer snelheid dan de EZ.
-Beter geschikt voor bv. een rolvlucht.
-Het liefst dezelfde maat of groter dan de EZ.
-Hij moet het liefst van schuim zijn.
-Niet al te lastig kwa vliegen...ben nog steeds een beginner ;)

Tijdens het lezen van topics heb ik al wat opgelet en tot zover ben ik 3 modellen tegengekomen die mischien wat kunnen zijn:

-Picojet -Vind hem eigenlijk iets te klein en ik heb het idee dat hij wat lastig vliegt,maar dit kan ik zo maar verkeerd zien.
-graupner terry -Lijkt volgens mij veel op de EZ,leek mij iets sneller maar ik vraag me af of ik wel zoveel winst hiermee boek.
-lift-off XS -Deze heeft tot nu toe mijn voorkeur.
Hier een filmpje welke mij erg aansprak: http://www.gigapolis.com/slowflyer/videos/flug-3.wmv
Ziet er snel uit en heeft ook een mooi vlieggedrag.

Ik hoor graag jullie mening over deze modellen en eventueel hebben jullie nog andere sugesties?
Alvast bedankt.

Mvrgr.Melvin

Hhhm volgens mij is die Lift-off XS een Hotliner? Is vaak snel vliegen hoor, maar goed ik weet niet wat je er in wilt stoppen.. Tja die Picojet.. Persoonlijk vind ik delta's niet echt moeilijk vliegen maar bij andere is dat weer anders. Hangt ook af van de bouw kunsten (not me ;)).
En de Terry heeft volgens mij geen ailerons?

Naja andere mensen op dit forum kunnen bij vast wel aanvullen.

adiós :yes: ,

Xander

picojet is een te grote stap, veel te gevoelig. Ook MOET de snelheid stukken groter zijn.

graupner terry lijkt op mij oog te veel op de Easystar. Ook geen rolroeren namelijk. Ik denk dat deze soortgelijk vliegt, en dus afvalt.

lift off Xs ziet er redelijk geschikt uit. Maar ik heb er nooit mee gevlogen, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Dan zou ik zeggen de twinstar, dit is die 2 motorige kist van multplex of de easyglider, beide lijken mij een betere opvolger dan de modellen die jij opnoemt. Dus effe kijken wat je precies wil, zweven of motormodellen.

De picojet is een te grote stap voorruit en de liftoff al zeer zeker. De Graupner Terry zou wel kunnen indien hij rolroeren heeft.

AFF Calimero electro

cali-e.jpg

http://www.rbckits.com/ (staat onder AFF kits, onderaan)

GWS warbird:

normal_P-51%204b.JPG

Mustang

normal_DSC01554.JPG

Corsair

€ 37,50 bij Quartel.

@ michiel b

michiel b schreef: zei:
laurens schreef:
Mischien nog even verder zoeken.

moet ik me aangesproken voelen

nee :oops: Ik had het tegen melly

Er stond eerst nog een verhaaltje boven waarom deze vliegtuigen volgens mij niet geschikt zijn, maar dat heb ik weggehaald omdat ik er zelf nooit mee gevlogen heb.

Ik kom toevallig een review tegen over de Liftoff.
Volgens mij is hij idd. iets te hoog gegrepen voor mij.
Stond er ook bij "voor de ervaren vlieger die iets snellers wil".

@prop-er:
Gaaf...dit zijn erg leuke toestellen.
Zijn deze kwa vlieggedrag redelijk te vliegen voor een semi-beginner zoals ik?
Vooral die Corsair vind ik erg stoer :)

Eerst wilde ik de EZ ook helemaal gaan modificeren.
Maar hier kom ik toch op terug...de EZ is hier gewoon niet voor gemaakt dus laat ik hem liever zoals hij nu is.
Beter op zoek gaan naar een model wat gewoon een stapje verder gaat.

Bedankt voor die link..leuk om te zien hoe het vliegt.
Mischien kan ik idd. beter de snelheid even vertgeten en eerst het vliegen met ailerons onder de knie krijgen.
Is de Corsair wel redelijk gemakkelijk sneller te krijgen als dit? (als ik eventueel later meer power wil)
Ik zag trouwens op die site alleen een versie staan die over de 200,- koste.
Morgen eens beter zoeken naar de versie die jij bedoelt.

Mvrgr.Melvin

Er is een (voor mij) nieuw model erbij gekomen.
De Multiplex Spacescooter.
Zo snel een paar dingen over gelezen en ook al wat film materiaal tegengekomen.
Ik vind het model lang niet zo spannend om te zien dan de Corsair,maar zijn vlieggedrag zag er wel goed uit.
Nu ik deze 2 modellen in gedachten heb (Corsair/Spacescooter),welke heeft mij het meest te bieden?
En dan ook voor wat later als ik het model wat beter beheers.

Melvin

als je hier na nog een leuk model wil zul je eens goed moeten zoeken naar een piccojet.
want een persoon die een trainer 40 niet heel wist te houden kon de piccojet wel hoog en heel houden.
dat zegt mij al genoeg en op zich zou dat anderen ook genoeg zeggen denk ik

www.quartel.nl

BMI/GWS Corsair F4U electro
artikel : BMI12187
beschrijving : BMI/GWS Corsair F4U electro
prijs : 37.50 €

bmi12187.jpg

(Die zielige wieltjes zijn de onderdelen die je zo snel mogelijk in de prullenbak moet zien te krijgen...)(Of bewaren voor evt. indoorwerk...)

Kijk voor meer info over de corsair op: www.gws-fans.com en meer specifiek: http://www.gws-fans.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=7

Nog even over de modificaties. Mijn EZ* heeft ook ailerons, en hij vliegt er werkelijk geweldig mee. Ik gebruik mijn richtingsroer vrijwel niet meer. Hele goede respons, rollen tot je er bij neervalt (mits je voldoende hoogte corrigeerd, door de sterke lift van de vleugels).

Ik kan de aileron mod echt van harte aanbevelen. Zeker in combinatie met de 15,- motor en een 1000mah 3S lipo pack. Laatste vlucht ging ik volgas onder een hoek van 70° omhoog.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=317664#317664

[/url]

als ik de kwaliteit van een GWS-bouwdoos vergelijk met die van een multiplex schuimpje, dan kan ik maar 1 conclusie trekken. Het is gewoon rommel!
Gelukkig zijn de vliegeigenschappen wel goed.

Heren,
Even nog een vraagje,
ik zit al geruime tijd te kijken naar zo'n toestel als bijvoorbeeld de corsair van GWS. Nu staat er bij Quartel de prijs van 37,50 maar dan ben je er volgens mij nog lang niet.
Zou 1 van jullie eens aan kunnen geven wat er verder nog bij komt.
Een zender heb ik al, dus die hoef je niet mee te rekenen.

Maar zover ik het weet heb je minimaal een motor, regelaar, servo's en ontvanger(incl. kristal) nodig. Daar ik geen electroboer :wink: ben, weet ik ook niet wat bij elkaar past.

Groetjes,
Jaap

-brushless motor wat de standaard is nogal magertjes
-bijbehorende regelaar
-prop (en propsaver)
-servo'tjes (3 stuks)
-mini ontvanger
-lipo accu('s)
-lipo-lader

voor de rest is een gws-kitje redelijk compleet
voor de types van de componenten kan je het beter vragen aan een expert, ik weet op electrogebied niet zoveel van de laatste snufjes af.

Je vergeet de accu.

Ik ben ook (nog) geen electro vlieger, maar ik ben ook aan het ronkijken/vragen.

Als je alles bij rctechnics haalt en tevreden bent met een de €15,-- motor (die volgens de forumleden perfect werkt, en die ik ook graag wil, maar momenteel niet leverbaar is) dan kom ik rond de €150 voor de electronica

15 motor
25 regelaar
33 3* servo
20 accu
50 ontvanger (zonder kristal)
4 propsaver
4 prop

------
151

Daar komt dan nog een Lipo lader bij (als je die nog niet hebt) van €20

mijn configuratie voor een formosa:
-AXI 2212/34 + Jeti 18??