Gezocht:Opvolger voor de Easystar.

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
@Laurens,
Als ik jou was, zou ik voor die ontvanger nog even doorzoeken,
Zelfs bij Hobby-in is de nano ontvanger 10 euro goedkoper.
En hobby-in vind ik niet altijd goedkoop (wel goed).
Bijvoorbeeld bij eheli heb je een mzk ontvanger voor 34,50.

De rest kan je volgens mij inderdaad niet snel goedkoper vinden.

Toch maar eens kijken of dat ik dat ga doen........ :lol:

@Marco:
Ik lees verschillende dingen over de Picojet.
De 1 zegt dat het best wel mee valt terwijl de volgende hem weer afraadt.
Ik denk dat ik het zeker voor het onzekere neem en het eerst met een ander model probeer.
Er is keuze in overvloed heb ik al gemerkt ;)

@Prop-er:
Ik had hem idd. al gevonden.
Zeer vriendelijk geprijst moet ik zeggen.
En idd...die wieltjes zullen niet snel gemonteerd worden :)
Op de foto die jij geplaatst had zag de Corsair er iets anders uit.
Ben je zelf aan het schilderen gegaan of is het model verranderd?
Vond diegene op de foto trouwens een stuk mooier ;)

Wat betreft de modificatie aan de EZ.
Mischien dat ik het later wel eens ga doen.
Maar voorlopig wil ik hem even zo laten.
Ik ga het eerst zoeken in een ander model erbij..

Ben alleen nu nog benieuwd welk model meer geschikt voor mij is op dit moment.
Spacescooter of de Corsair.

Melvin

normal_DSC01554.JPG

De Corsair wordt voor 37,50 kaal geleverd. Geen electronica, geen geverfd model. Je moet dus zelf aan de slag. Bovenstaande foto laat zien wat je daarmee kunt bereiken. En ja, ik vind het ook een plaatje!

Hoe anderen het er van af brengen kun je hier zien: http://www.gws-fans.com/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=5

Het blijft natuurlijk een simpel styrofoam kistje. Maar hij is niet duur, en vliegt best goed, volgens gws-fans:

The F4U Corsair

The newest Member of the GWS WQarbird series is, IMHO, the best Warbird design done so far. The Corsair is designed to steady itself out to a large scale, fly like its on rails and the large wing area has reduced the stall speed considerably making it one of the best "GWS-Warbird Noob" planes up to date. I have read a lot of Forum entries where the Corsair is also described as a gool aileron trainer.

You are gonna like this:

- Low top- and stallspeed making her very easy to fly

- Easy to fit an MPJet Brushless (see the tuning section)

You might not like this:

The aileronlinkage consists of two wires bent to fit the V-shape of the wings. This can put quite a lot of tension to the central aileron servo and end its life pretty quickly. GWS have published a "workaround" with two wing servoson their website. You can also find it in the tips section.

melvin ik heb zelf een piccojet.
daarom zeg ik ook dat vergeleken bij me andere kisten is het een heel tam iets eerst was ik ook zwaar aan het twijvelen of het wel een kist geschikt voor beginners is.
maar na dus zelf een piccojet aan geschaft te hebben.
vind ik hem heel gemoedelijk en als je hem kapot maakt door tegen een betonen paal te vliegen.
als je accu leeg is heb je hem zo weer gelijmd.
maar natuurlijk kan het zeer verwarend zijn

@Proper:
Ok...zelf aan de slag gaan dus ;)
Ik wist alleen niet dat verf goed hechte op schuim?
Het zwart wat ik op de cockpit van mijn EZ gebruikt had lag er de volgende dag al zowat van af.
Is er soms speciale verf voor dit soort ondergronden?

@Marco:
De picojet zal ook zeker eens aangeschaft worden.
Lijkt me echt een gaaf toestelletje om mee te stunten.
Alleen na het lezen van een aantal review's en het bekijken van een aantal films ga ik toch voor de Corsair of Spacescooter.
Corsair vind ik gewoon een ontzettend mooi model plus het zelf knutselen/verfraaien spreekt me wel aan.
Echter de spacescooter lijkt mij wat meer geschikt kwa vlieggedrag.
Zal wel een ienemienemutte keuze worden ;)

Mvrgr.Melvin

als je een vliegtuig wil dat vliegt naar jou eisen en waar jijzelf de limiet bent en niet het vliegtuig is de prodigy een aanrader
ikzelf vliege r ontzettend graag mee , alleen is het niet iets voor beginners maar wel als je al ervaring hebt , je kan er echt alles mee

http://www.hobby-lobby.com/prodigy.htm

verdorie, wat een adviezen voor een 2de model. Het loopt uit elkaar van snelle Delta achtige tot semi F3A model tot schaalmodel, en vrijwel geen een die eigenlijk bedoeld is als opvolgmodel voor een Easystar.

De enigste goede adviezen die ik gezien heb zijn de spacescooter (helaas weet ik niet hoe die vliegt), de Twinstar en de Easyglider van Multiplex. Alle andere modellen lijken mij niet direct geschikt.

theo de piccojet is alleen snel als je hem over powerd met een brushless.
je kunt hem ook goed laten zweven en dus nog slomer maken.
dit natuurlijk alleen als je hem licht houd.
dat is dus ook de enige reden dat ik hem aanraad plus dat die gewoon heel heel moeilijk kapot te krijgen is en als jehem kapot hebt makkelijk te lijmen.

Hoi hoi,

Net als Marco, ben ik ook fan van de picojet. En wat Theo zegt, is beslist waar, echter de picojet past eerder in het door Theo opgenoemde rijtje dan dat je hem snelle delta mag noemen :wink: .

Picojet is een goedmoedig, stabiel en vooral crashvast kistje, dat goed vliegt met de standaard setup. Ik ken een aantal vliegers, die hem ook als tweede kistje naar volle tevredenheid vlogen.

In tegenstelling tot de Corsair kan hij een stootje hebben. De eerste iets te ruige landing doet de corsair veranderen in een opgelapt stuk schuim, en dat na al je vele werk om hem er leuk uit te laten zien.

Picojet is beslist een aanrader als tweede kistje. (Vooral omdat je vele komponenten uit de ES hierin kan gebruiken).

En betreffende de spacescooter? Meningen zijn verdeelt (gelukkig), maar als ik dat ding zie, vraag ik me altijd af of een kameel ook kan vliegen :wink: .

Succes, Groetjes A.

Heren...enorm bedankt voor jullie tips en duidelijke uitleg.
Zo langzaam aan is na het lezen van een aantal review's en het bekijken van films mijn keuze toch gegaan naar de Spacescooter.
De Corsair schaf ik zeker eens aan aangezien ik het een stoer model vind en het zelf verfraaien van de plane mij ook wel trekt.
Ook de picojet zal vast en zeker aan bod komen maar gezien mijn staat van vliegen (beginnende wildvlieger) speel ik liever op safe.
Ik zal mijn bevindingen hier zeker posten ;)

Allemaal bedankt :)

Mvrgr.Melvin.

Ehmm...vraagje.
Ik zit nu op de pc wat te vliegen met een simulator om wat te wennen aan rolroeren.
Alleen nu vraag ik me af onder welke stick deze "normaal" geplaatst wordt.
Nu heb ik de verdeling als volgt:

Stick 1:
Up/down=hoogteroer
Links/recht=leeg

Stick 2:
Up/down=trottle
Links/rechts=Staartroer

Aangezien ik met de EZ alleen met staartroer sturen gewent ben leek het mij handig om als ik rolroeren ga gebruiken deze onder stick 2 te zetten.
Ben nu namelijk al gewent om met stick 2 te sturen.
En mijn staartroer zou dan onder stick 1 verdwijnen.

Is dit een logische setup?
Of leer ik mezelf dan iets verkeerds aan.

Mvrgr.Melvin

Wat is stick 1 en wat is stick 2 en dan bedoel ik linker of rechter stick/hand.

Ik vlieg mode 2 en dat is linker stick gas en richtingsroer en op de rechterstick zit dan hoogteroer en rolroer. Indien alleen richtingsroer zoals de easystar dan verhuisd het richtingsroer naar de rechterstick op de plaats van de rolroeren.

Ehmm..modus 1,2 en 3 ?
Ok...:)
Voor mij is stick 1 de linker stick..en de rechter dan uiteraard stick 2.
Is de modus keuze nog van enig belang?
Of kiest ieder gewoon wat hem/haar het meest aanspreekt?
Ik wil me namelijk geen verkeerde settings aanleren voor het geval ik later toch eens een club join.

@Marco:
Ok..dus waar nu mijn richtingsroer zit (rechter stick) plaats ik mijn rolroer.
Dan zal de setting als volgt worden voor mij:

Linkerstick:
Up/down=hoogteroer
Left/right=Richtingsroer

Rechterstick:
Up/down=Trottle
Left/right=Rolroer

Dit is een correcte setting?

Mvrgr.Melvin

ja melvin die setting is dus modus 1 en als jij gewent bent om met de easystar het meeste met de rechter stick te stuuren is het met een rolroer kist makkelijker voor je zelf om ook hier weer met de rechter stick te stuuren.

Op onze club is er iemand die bijna ALLE Multiplex electrotoestellen heeft geprobeerd. De Spacescooter vond hij echter niet zo denderend. Teveel modificaties nodig om deftig te kunnen vliegen...De easyglider is bij ons het meest succesvol, er is een inkoopactie geweest waarbij er zo'n 25 modellen zijn verhandeld. De electro schijnt zeer goed te voldoen, maar vaak wordt de prop veranderd.

Wat denken jullie van een microjet? Zelf heb ik enorm veel gevlogen met een twinjet, en ook dat vind ik een prima toestel. Ik heb dit toestel gevlogen nadat ik een jaartje met een Telemaster van 2m40 heb gevlogen, dus t'is wel ok voor beginners...

Wat is een deftog?
Als dit het enige minpuntje mag zijn van de spacescooter lijkt het mij toch nog wel mee te vallen.
De easyglider is toch meer een zwever?

Back